Overtoeren bij de top

Home Forums Techniek Vario Overtoeren bij de top

This topic contains 5 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by pindaa 11 years, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #212685

    pindaa
    Topic starter
    Berichten: 140

    Beste members,

    Ik heb vandaag mijn 100mm Achterkoppeling gemonteerd, met gele druk veer en blauwe polini trekveertjes.
    Ik heb een malossi voorvario met 8gr rolletjes en 1:10,5 vertanding.

    Ik merk als ik vol gas rij overtoeren heb moet ik nu lichtere of zwaardere rolletjes of miss groene polini trekveertjes?

    Mijn setup staat hier links.

    Gr,
    Pindaa

    #216339

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    Je gele drukveer kan te zwaar zijn als je te veel toeren maakt en geen topsnelheid maakt , die moet op top wel rond de 70 zitten als hij goed door variëerd met jouw setup.

    Je zou een polini gouden drukveer kunnen proberen, die gebruikte ik ook in combinatie met 43mm setups.

    OFFTOPIC:
    Vraagje waarom wil je nog een 1:13 vertanding hebben zoals je eerder poste?

    #216342

    pindaa
    Topic starter
    Berichten: 140

    Ik wil graag een 1:13,5 vertanding omdat ik harder wil optrekken, het gaat bij mij alleen maar om optrekken en niet om de topsnelheid.
    Ik reken er op dat het nog een tijdje gaat duren voordat ik een 1:13,5 vertanding heb gevonden en wil nu alles goed afstellen en “oefenen”.

    Ik citeer dit van een how to (net gevonden):
    70 cc – Groene trekveren en vaak Gele drukveer (of Goud Polini)
    80 cc – Blauwe of Grijze(=sterkste polini veren) met gele drukveer

    Zou het nu niet slim zou om juist de gele druk veer te laten zitten en Groene trekveren te monteren?
    Ik haal op dit moment niet eens is de 70 voor mijn gevoel.

    Eerst reed ik met mijn 90mm imitatie achterkoppeling en een gele drukveer.

    #213797

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    pindaa :

    Ik citeer dit van een how to (net gevonden):
    70 cc – Groene trekveren en vaak Gele drukveer (of Goud Polini)
    80 cc – Blauwe of Grijze(=sterkste polini veren) met gele drukveer

    Eerst reed ik met mijn 90mm imitatie achterkoppeling en een gele drukveer.

    Ik adviseer je dan ook Polini goud te nemen en te accepteren dan je gele drukveer te zwaar is anders zou je geen overtoeren hebben met 8.gr rollen.

    #216338

    pindaa
    Topic starter
    Berichten: 140

    Oke dankje! Moet ik niet verder met de rolletjes spelen of zitten die ongeveer goed?

    Mag ik miss nog jou mening over de 1:13,5 vertanding of ik dat wel moet doen?

    #216337

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    pindaa :
    Oke dankje! Moet ik niet verder met de rolletjes spelen of zitten die ongeveer goed?

    Mag ik miss nog jou mening over de 1:13,5 vertanding of ik dat wel moet doen?

    Die rollen zitten veel te hoog je veer is gewoon te strak . Meestal zal je bij een goed draaiende setup 4 t/ 7 gram zien.

    Mijn mening over een 1:13 vertanding ;
    Trekt beestachtig en voldoet een zeer hoogtoerige setup maar in mijn geval met 17″ velgen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.