Home › Forums › Mening & ervaring › Vario › (Österreichischen Asbest) Vario Kupplung
This topic contains 30 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by .-{2F4OV}-. 13 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 april 2009 om 15:27 #149024
Ik heb bij mijn Oostenrijkse Vario 1:13, een fijne kopppeling met 90mm schijven erbij gekregen.
De 90mm schijven was ik zeer tevree mee, maar de trekveren en koppelingsschoenen heb ik nog nooit gezien!De trekveren zijn bijna 2 x zolang en het materiaal van de schoenen lijkt wel asbest.
Deze berg koppeling is misschien wel ander model , maar ik vind het bijzonder kut er geen normale trekveren in kunnen.-Heeft iemand zo’n koppeling eerder gezien?
-Valt er nog wat mee te doe qua trekveren?Alvast bedankt voor jullie tips!
Model Italiaans:
13 april 2009 om 15:56 #154745ik heb ook vaker van deze koppelingen gehad.. hebben ze ook gewoon in italie hoor..
er zijn geen andere trekveren voor te krijgen maar wel de zelfde drukveer.
13 april 2009 om 16:24 #154746Koppeling kan ik niks zinnigs over zeggen, maar je koppelings schoenen wel want das wel normaal spul bij peugeot scooters zie je dat ook wel vaak.
13 april 2009 om 16:27 #154747De voeringen zijn ook inderdaad van asbest, net zoals de originele remvoeringen in een ciao (van voor 2002)
In Italië waren ze niet zo streng met asbest 😉Ik heb deze koppeling ook en ik vraag mij ook af waar ik nieuwe schoentjes vandaan moet halen.
16 april 2009 om 20:53 #154748Niet inademen als je het stof eraf spuit.
17 april 2009 om 01:48 #154749Het kwaad is al geschied ,als de ziekte komt is het niet van het roken:pimp
@ Jelle ik heb ook al heel ebay afgespeurd, geen koppelschoentjes idd.
17 april 2009 om 05:18 #154750Ik heb een hele tijd geleden voor mijn motorskelter schoenen opnieuw laten bekleden:
Was er 20euro voor kwijt en zag er netjes uit 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno31 mei 2009 om 10:10 #154762ik had deze koppeling ook als eerste. heb inmiddels al 2 andere hierzo liggen. ook vanwege het niet nieuw kunnen kopen van segmenten. Ook dacht ik dat deze alleen de drukveer vervangen kon worden, dit omdat de trekveren er raar, en lang uitzagen.
Nu heb ik voor een andere koppeling van mij, rode trekveertjes voor een scooter gehaald. ik dacht die passen wel. ( achteraf kon ik er gewoon normale ciao trekveertjes in doen:lol)
In ieder geval, die scootertrekveren passen echt precies! kijk maar:
close-up:
Volgens de verkoperd zij die dat het geen malossi trekveren waren. maar volgens mij zijn het wel degelijk malossi trekveren.
Ik heb nog nooit een andere fabrikant gezien die zo veel verf eroverheen smeerde!:)2 juni 2009 om 13:36 #154763Welke type scooter Malossi trekveren heb je als voorbeeld aangedragen?
Heb je ook een type nummer ?
Alvast bedankt!
3 juni 2009 om 18:30 #154764Typenummer heb ik niet zo 1, 2, 3. maar ik weet wel dat ze in een minarelli-horizontaal koppeling passen.:) daar heb ik ze namelijk ook in zitten.
Ik weet niet zeker of het Malossi trekveren waren, want hij had ze gewoon los in een doosje. met allemaal verschillende.
moest er ook maar 3,30 voor betalen. en 3,30 voor Malossi trekveren is wat aan de goedkope kant.:D3 juni 2009 om 19:17 #154765Dat lijkt mij ook goedkoop idd.
Als je wel kan uitvogelen welke veren het zijn , ben ik en je medeforumgenoten daar zeer dankbaar voor!
Er zijn meerdere met het zelfde euvel.
Ik zou zeggen vraag de bromboer es na;)Alvast bedankt!
9 juni 2009 om 15:46 #154768Laatst had ik mijn bericht aangepast, maar blijkbaar is dit niet goed doorgekomen.
Het zijn in ieder geval trekveren die in een standaard minarelli horizontaal koppeling passen
11 juni 2009 om 15:25 #154769Malossi trekveren voor standaard minarelli horizontaal koppeling.
Bedankt voor het uitzoeken.
Post je ervaringen ff door!
11 juni 2009 om 17:54 #154770Ik wacht nog eventjes op mijn malossi vario, en dan ga ik de koppeling monteren. Trekveren zitten er al in.
Ik vraag me alleen af, of het geen kwaad kan. als de segmenten naar buiten geslingerd worden, dan zit het “verend” gedeelte van de trekveren niet in de weg zit. Bij de originele is dat natuurlijk heel anders. die zitten in een soort van inham.:?
EDIT: even naar de foto’s gekeken, en de segmenten slingeren zo naar buiten dat de veertjes er geen last van moeten hebben:lol dus ik hoop dat ik morgen mn vario binnen krijg. dan word het eventjes testen.
EDIT2: dit zijn de veertjes in de minarelli koppeling.
25 augustus 2009 om 00:12 #154737Hen je inmiddels al test resultaten?
Ben er zeer benieuwd naar!:)
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.