Oranje 1974 Ciao van Wim.

Home Forums Perso’s Projecten Oranje 1974 Ciao van Wim.

This topic contains 80 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by wim v8 8 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 81)
  • Gebruiker
  • #284019

    wim v8
    Topic starter
    Berichten: 299

    Ik ga een oude Ciao opknappen en daarom dit nieuwe topic,

    Afgelopen week mn Honda PC50 uit ’73 verkocht,

    daarvoor in de plaats moest een nieuw project komen en dat werd een Ciao uit volgens mij 1974, maar dat moet nog even uitgezocht want ik vind iets vreemd wat betreft t framenummer.
    De verkoper beweerde dat ie uit 1970 kwam maar als ik ga speuren lijkt ie wat nieuwer volgens mij, hij heeft bijv. nog geen stuurslot, waneer kwamen die?? Hij heeft al 17″wielen, kappen met een plat bovenkantje ipv rond, rechthoekig aprilia koplampje die de onderzijde van kunststof en bovenzijde van staal heeft. Geen tashaak(mischien zat die er wel want hij heeft een rek aan t stuur), NL B-8144 op het balhoofd ingeslagen, framenummer C7E1T 1508558.

    Frame nummers enzo,

    Waar hoort nu mijn framenr?? In 1974 zou je denken, maar daar staat weer geen C7E1T voor dus dat kan m zeker niet zijn. Ook alle nummers lopen mooi op van de C7E1T serie, de hoogte van t getal van mijn framenummer is al hoger dan bijv. die in 1972 dus zou ie ouder moeten zijn. (C7E1T 1508558 )

    Afspraak RDW is al gemaakt, over 3 weken is t zover, voor die tijd alles goed werkend maken, nieuwe banden, remmen, verlichting en ander belangrijk spul monteren en werkend maken en nadenken of t een snor of een brom wordt.

    Gr. Wim.

    #494866

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 701

    Hallo Wim,

    Ten eerste leuk dat hij word opgeknapt! Hoe meer oudjes hou beter, wat het bouwjaar betreft…
    Hou het maar op 74?? Laat even weten wat de kosten waren bij het RDW. Ik moet er ook nog langs 1 deze maanden.

    #494878

    wim v8
    Topic starter
    Berichten: 299

    RDW kosten met de HondaPC50 enkele maanden geleden waren 165,-

    Gr. Wim.

    #494879

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Wim,

    Zoals ik in het oldie topic al zei, mooie Ciao! Gaaf dat je die koplamp op het rekje hebt leuk vind ik dat.

    Het bouwjaar is 1974, zie ook deze lijst van de Ciaotjes van dit forum:

    http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/43/9z1k.png

    Veel jonger kan hij ook niet zijn want voor 1973 had je de bolle kappen. Je kan nog even kijken waar je bobine zit, als hij links of rechts zit in plaats van onderaan is hij zeker niet jonger als 73.

    Het klopt precies ook met je kappen en hij zit vlakbij die van Bas23 met het nummer. Ik was voor het keuren ook 165 kwijt trouwens.

    Ik ben benieuwd naar je opknapplannen want met wat liefde heeft deze Ciao een heel leven voor zich!

    #444813

    wim v8
    Topic starter
    Berichten: 299

    Ik moet over ruim 2weken naar het rdw voor de kentekenkeuring en ben daarom op zoek naar een trapas en cranks eventueel met nette pedalen, nou vraag ik me af of die nieuwe setjes die je her en der aangeboden ziet worden voor enkele tientjes ook passen of is dat voor nieuwere types of is dat alle jaren hetzelfde gebleven?? Mijne is dus van ’74. En anders, Wie heeft er nog een knap setje voor een ’74-er te koop, hoeft niet nieuw eruit te zien want de ciao is ook belegen maar wel netjes en voor een ’74-er? Zal in het te koop gevraagd ook even posten.

    Gr. Wim.

    #493783

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Voor zover dat mij bekent is hoeven die er niet op te zitten voor de keuring. Vroeger moest dat wel, maar die regel is vervallen. Ik heb hier al meerdere mensen gezien die hun brommer hebben later keuren met stepjes. :thumb
    Verder weet ik niet precies welken passen en welke niet.

    #493784

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Die op JMPB verkocht worden passen in ieder geval niet. Ik heb wel een tip, mail deze gasten even: http://www.leertouwer.com/ Zij hebben nog veel Vespa oldtimer spul liggen ik heb bij hun mijn kappen, standaard, stickers en nog wat klein spul vandaan.

    Mijn Ciao is btw ook met steppies gekeurd omdatik toendertijd geen passende trappers had.

    #494891

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Ik heb het laten omkeuren gisteren met steps. Het mag dus 🙂

    #494896

    wim v8
    Topic starter
    Berichten: 299

    Ja met steps, maar ik heb niets dan een gat in t frame haha.

    Gr. Wim.

    #494898

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 701

    Dank voor de antwoorden wat de keuring betreft Wim en Jos! :DIk wil wel graag het bouwjaar op het kenteken.
    Die oranje kan wel deze kant op Peter! Voor de steps kun je ook gewoon een koper buisje gebruiken Wim.
    Stepjes kosten een tientje. Heb wel een tandwiel met crank, en een rechter Crank voor je liggen? As moet ik kijken.
    Heb gelukkig een redelijke voorraad:con

    #494900

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 701

    Cеть-2 :

    Bas23 :
    ..Die oranje kan wel deze kant op Peter!

    Nee 😀

    Das jammer:D maar hou me wel aanbevolen mocht het ooit zover komen:con

    #494902

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Yes! Weer een oldi gered :thumb

    #458287

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Ja, ze blijven leuk die oudjes 😉

    #457030

    wim v8
    Topic starter
    Berichten: 299

    Afgelopen week een nieuwe oud type middenbok van mp gekocht(16,-) en vandaag binnen.
    Stickertje van Luytink groningen er nog op.
    Lijkt mij niet ori Piaggio, maar afwachten of t past??

    Gr. Wim.

    #486315

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 701

    Ik denk dat hij wel past, het is alleen een rot werk met de veer! Dat gaat nog vies tegenvallen!
    Ik heb mijn velg randen bij de verkoper van Mp gekocht:D Jasper met 6 namen op Marktplaats.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 81)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.