Optrekken Citta valt tegen

Home Forums Techniek Afstellen Optrekken Citta valt tegen

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Magnus01 3 years, 11 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #794978

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Op lage toeren trekt mijn Citta echt slecht, in mijn eentje is het nog te doen maar ik heb vaak iemand achterop en dat is nu gewoon een ramp in de stad. 43 mm Malossi op uitgevijlde cp carters met 13/13, Leo krul, poelie 70 en blauwe Polini veertjes in de koppeling. Ik had wel verwacht dat door de Leo krul en blauwe veertjes het optrekken nog goed zou zijn maar het valt echt enorm tegen. Iemand een idee? Ik wil het liefst wel deze cilinder en poelie 70 er op houden.

    1
    #794979

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Een Citta is zéker niet gebouwd om iemand achterop te nemen.

    En een damesbrommertje met 2pk, ontworpen voor een 16 jarig schoolmeisje van 45kg,
    daar is ie wel voor ontworpen, en natuurlijk niet voor twee gasten van 75kg(ik gok maar wat)

    Dat gaat nooit hard optrekken.
    Er moet toch echt een veel grotere poelie op want nu kost het je steeds een koppeling.
    Of vario.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #794985

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Een vario monteren in plaats van een poelie overbrenging is al een wereld van verschil, maar wel prijzig. Ook is de 43mm Malossi cilinder niet bepaald een koppel cilinder! Ik persoonlijk denk ook dat de blauwe polini trekveren in je koppeling te zwaar zijn voor je set-up. Ik zou eerder met jou set-up voor de groene polini trekveren kiezen. En wat hierboven ook al vermeld is, Een Citta is niet bepaald een brommer voor twee personen.(uitzonderingen daar gelaten).

    #794990

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Door de jaren heen 2 keer vario gehad maar ik vind het maar niks en ik heb lang geleden wel is een keer met 3 man op een Citta gereden hoor haha.

    Maar het verbaast me gewoon hoe weinig kracht deze cilinder op lage toeren heeft, zelfs met een Leo krul. De koppeling grijpt wel redelijk vroeg aan hoor. Ik haal maar noodgedwongen een poelie 80, maar is er niet nog een leuk uitlaatje die beter trekt dan een Leo krul en geen city power is?

    #794993

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Je uitlaat keuze is goed, Maar ik zou eerder voor een andere cilinder kiezen. Een 43 mm Polini of een 43mm DR. Je kan eventueel de poorten van je cilinder doortrekken in je carter voor wat koppel winst!

    #795089

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ach je moet denken het is maar een brommertje……………

    Mijn Ciao is ook geen wonder van optrekken. En die verwachting heb ik ook helemaal niet.
    Leuk is wel dat moderne scooters mss sneller kunnen optrekken, maar dan paar 100m verder komt mijn oldtimer, 70-er jaren Ciao toch voorbij. Wie het laatst lacht!

    Voor snel optrekken pak ik wel mijn Honda Blackbird. 164pk en 0 tot 100 in 2.8 sec

    #795136

    Anoniem

    Ik reed poelie 84 op een speedengine ooit, groene trekveertjes en een DR 70. Trok goed hard op, wel veel rpm op top… Maar als ik iemand achterop had was die trekkracht ver te zoeken

    #796653

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Het probleem is inmiddels bekend, het ligt aan de ontsteking. De spoelen en contactpuntjes zijn nieuw aangezien ik eerder gedoe had. Het blok stotterde enorm rond de 40 en zou zeker 65 moeten kunnen, ik dacht dat het aan de sproeier lag maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Vandaag kapte de ontsteking helemaal, ik moest er wd40 op spuiten om de Citta te kunnen starten. Er is zoveel aan vervangen, ik weet niet meer wat ik er verder nog aan kan doen? 😐

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.