Opknappen Lopend Maken Orginele Citta Dizzy

Home Forums Perso’s Projecten Opknappen Lopend Maken Orginele Citta Dizzy

This topic contains 8 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Gonard 4 years, 1 month geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #792906

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Hallo Allemaal,

    Gisteren een mooie originele Dizzy gekocht. Hier een aantal foto’s:

    709E2904-4454-4D6A-8EA5-1C3F7E466BA36C75D876-D2D4-4052-8391-21B28E9A6FD5B32CF3C0-72D1-4E75-86C6-F6599AB35B6FD9AB7663-8DC6-4C03-A20A-3391BB1DE34B8C0D9250-52F7-4789-AA97-0A9ADD0EADC3072689B2-4AF0-4F2A-9653-DB1444740CF0

    De originele stuurslotsleutels en tankdop sleutels zaten er nog bij, van de 2e eigenaar gekocht die de 1e nog kenden. Originele coating zit erop volgens mij en verder is alles origineel, 5000 km staat er op de teller. Ik heb de benzine uit de tank al eruit laten lopen en vernieuwd.

    Paar punten die aandacht moeten hebben:

    1. Scheur in het zadel
    2. Stuurschuim vervangen, want die brokkelt af
    3. kappen poetsen en een scheur lijmen, iemand enig idee hoe je de kappen mooi op kunt poetsen? Het Achterspatbord is ook aardig vergeeld, iemand nog een idee of je dat nog iets kunt wegpoetsen?
    4. De decompressie, als ik het hendeltje indruk, dan gaat dat erg zwaar, de hevel op de cilinder knop gaat wel heen en weer alleen ik voel niet als ik hem aanren dat ik minder compressie krijg. Iemand enig idee?
    5. Hij start alleen als ik hem op de choke zet en de luchtgaten van het luchtfilter dicht druk, als ik dan gas geef slaat hij af, hij loopt wel mooi stationair. Iemand enig idee of de pakkingen dan vervangen moeten worden en of hij valse lucht pakt? Ik heb geen idee wat voor carbarateur erop zit, maar ik denk dat alles nog origineel is, is dat 12/12 carbarateur en 50cc blok?
    6. Er zit nog geen kenteken op dus ik moet naar het RDW als hij goed loopt.

    Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen en wordt het weer een leuk rijdende citta,

    Groeten,

    Gonard

    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door Gonard.
    #792908

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Mooie citta, ik heb er ook een in dezelfde kleur. De kappen kan je weer mooi krijgen met water en wd40. Eerst water, dan een laagje wd40. Dan droogt het samen op en zit er weer wat meer kleur in de kappen. Verder zo min mogelijk aanraken en af en toe het weer opnieuw doen. Zadel is trouwens niet origineel, er hoort een wit normaal 1 persoons zadel op.

    #792909

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Is dat het witte zadel met rode girella letters achterop?
    https://www.jmpbonderdelen.nl/zadel-als-org-citta.html
    deze in t wit

    #792911

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Zoiets ja maar dat is een iets ander model. Het is die op deze foto.
    20191208_161126

    #792926

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Ik heb de uitlaat eronder uit gehaald, zal ik een nieuwe bestellen of deze er weer onder bouwen? Ik krijg deze niet meer mooi, tever verroest. Maar als ik een nieuwe bestel is het net een ander model toch?

    image

    https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-dik-model-citta-22mm.html

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door Gonard.
    #792932

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Een leuke Citta heb je daar erbij. Ik kan het mis hebben, maar denk dat deze uitlaat al niet origineel is. Volgens mij zaten er onder deze Citta’s een wat meer ronder type. Dan doel ik op het eindstukken van de demper. Zal je toch perse deze uitlaat willen gebruiken, valt deze nog wel op te knappen. Stralen en opnieuw lakken doet wonderen. Of zelfs poedercoaten. Daar heb ik betere ervaringen mee.

    #792933

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Wat kost stralen van zo’n uitlaat? Kan elk straal/spuit bedrijf dat? T spuiten lukt me zelf wel.

    Iemand misschien enig idee welke uitlaat wel origineel is? En welke poelie origineel is? Carbarateur en sproeier enzo?

    en heeft iemand misschien nog materiaal uit boekjes van de dizzy? Reclame materiaal ofzo? Vind ik wel leuk om te vergelijken met hoe die nu is.

    Dit is de huidige staat, ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald om alles schoon te maken:

    4C9D42BC-EF7D-4C59-B8C9-E264061BF98D

    Nu wil ik het blok eronderuit halen, iemand enig idee hoe je de koppeling er handig onderuit haalt? Ik kon dat niet tussen de how dos vinden.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door Gonard.
    #792939

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Wat links die jou vast interesseren:

    Het Vespa reclame en promotiemateriaal topic

    Alle originele versies / modellen Gilera Citta

    Stralen hangt af van waar je dit laat doen. Er zullen vast wel wat mensen hier op het forum dit ook aanbieden of dat je het bij een werkplaats in jou buurt zelf kunt doen. Je kan vaak iets huren voor een bepaalde tijd. Reken op ongeveer 15,-.

    In deze how-to is te lezen hoe je de koppeling los kunt halen. Weliswaar voor een Ciao, maar bij een Citta werkt het volgens eenzelfde princiepe.

    #793133

    Gonard
    Topic starter
    Berichten: 83

    Iemand enig idee waar ik wit stuurschuim kan vinden dat ongeveer de goede maten heeft?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.