Opgevoerd rijden achterlicht elektronisch blok

Home Forums Techniek Elektrisch Opgevoerd rijden achterlicht elektronisch blok

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by larcorba 6 years, 1 month geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #630482

    larcorba
    Topic starter
    Berichten: 24

    Dag brommerfans,

    Ik heb een elektronisch ontstoken blok, met een leuke DR 43mm cilinder onder mijn Citta.

     

    Vol gas gaat prima voor mijn voorlicht, maar het achterlicht vind het niet helemaal leuk.

     

    Iemand enig idee waar je dit soort 12 volt buislampjes van 15 of 20 watt kan krijgen?

     

     

    Gelukkig kan ik altijd nog lopen...
    #630503

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442
    • Ik zou eens bij auto-lampjes op zoek gaan, die gaan vaak een stuk hoger in wattage.
    • Een andere oplossing is een weerstand tussen je blok en achterlicht plaatsen.
    • Nog een andere oplossing is je achterlicht in serie te schakelen met je voorlicht (eerst voorlicht, daarna achterlicht).
    • Nog een mogelijke oplossing.. Je hebt waarschijnlijk meerdere spoelen waarvan je stroom af kan trekken, even met de multimeter meten welke spoel het minste stroom oplevert en daar de boel op aansluiten.
    #631002

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    De bruine draad pakken ipv de gele voor de verlichting.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #631358

    Anoniem

    Je voorlamp zal het na een tijdje vast ook begeven, was bij mij ook op een DR 43. Achterlicht begaf het voordat ik uberhaupt de bocht om was, koplamp pas na een maand ofzo.

    Uiteindelijk deze spanningsbegrenzer van JMPB gemonteerd: link. Nooit meer problemen gehad hierna.

    #640044

    larcorba
    Topic starter
    Berichten: 24
    • Ik zou eens bij auto-lampjes op zoek gaan, die gaan vaak een stuk hoger in wattage.
    • Een andere oplossing is een weerstand tussen je blok en achterlicht plaatsen.
    • Nog een andere oplossing is je achterlicht in serie te schakelen met je voorlicht (eerst voorlicht, daarna achterlicht).
    • Nog een mogelijke oplossing.. Je hebt waarschijnlijk meerdere spoelen waarvan je stroom af kan trekken, even met de multimeter meten welke spoel het minste stroom oplevert en daar de boel op aansluiten.

    Ik zal thuis mijn Multimeter er eens op zetten, kijken wat de waardes zijn 🙂 Volgens mij komen er maar 2 draden uit mijn blok, een voor de toeter en de andere voor het licht. Toeter is hogere spanning gok ik, maar ik ga het zo eens zien!

     

    Je voorlamp zal het na een tijdje vast ook begeven, was bij mij ook op een DR 43. Achterlicht begaf het voordat ik uberhaupt de bocht om was, koplamp pas na een maand ofzo. Uiteindelijk deze spanningsbegrenzer van JMPB gemonteerd: link. Nooit meer problemen gehad hierna.

    Voor mij zal het dan deze worden (elektronisch blok). https://www.jmpbonderdelen.nl/spanningsregelaar-uni-12-volt.html

    Hoe monteer je deze er precies tussen? Gewoon tussen je kabel uit je blok en je kabel naar je licht?

    Gelukkig kan ik altijd nog lopen...
    #643780

    Anoniem

    Vanaf IN op de spanningsbegrenzer naar een van de spanningskabels op het blok. De OUT en massa van de spanningsbegrenzer sluit je aan op de kabelboom. Massakabel tussen het blok en de begrenzer hoef je niet te leggen, want dat loopt via het frame.

    Heb hem zelf op een contactpunten blok, maar het zou moeten werken op een electronisch blok. Ik zou idd 12V nemen als je verlichting ook 12V is.

    #656375

    larcorba
    Topic starter
    Berichten: 24

    Duidelijk, dan heb ik wel enig idee hoe hij erop hoort!

    Ik denk dat ik deze volgende maand is even ga bestellen 🙂 Bedankt!

    Gelukkig kan ik altijd nog lopen...
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.