OPgelost >> Action olie ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen OPgelost >> Action olie ?

This topic contains 11 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by ritze 7 years, 5 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #211996

    gileracitta.com
    Topic starter
    Berichten: 443

    Kan ik onderstaande gebruiken :con voor 1:50 mengen en welke dan ?

    #242811

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Je moet 2Takt olie hebben.
    Het staat altijd duidelijk op de verpakking.

    Dit is viertakt olie, daar moet je niet mee gaan mengen.
    Alleen in een nood geval als je ergens strand in een ver land en er is maar 1 benzine pomp in een straal van 1000 km en hij heeft geen 2takt olie, dan kan je het doen.

    Leuke zo,n website :thumb

    #242812

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Je hebt ook gewoon 2 takt olie bij de action:thumb

    Over de kwaliteit daar van zullen we het verder niet hebben.:lol

    #242813

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Kwaliteit van de Action 2t-olie is prima en echt niks mis mee. Daar kan men het best over hebben.

    #242814

    gileracitta.com
    Topic starter
    Berichten: 443

    zevenenergie :

    Leuke zo,n website :thumb

    Bedankt 😆pas vernieuwd ivbm smartfoon/tablet en desktop weergaven.
    Al jaren bezig met computers en webdesign, kreeg weer zin in bouwen ivbm citta 😊

    #242816

    Dr Gonzo
    Donateur
    Berichten: 182

    Ik gebruik in standaard blokjes ook die olie van de Action.. Prima spul.. Voor mijn opgevoerde blokjes blijf ik wel Castrol met Castor erdoorheen mixen.. Ik heb binnenkort een doos met flessen Rotax 2-takt olie via een maatje van me die een kart winkel heeft.. Tegen de tijd dat ik die doos heb ga ik ze in het verkoop topic verkopen voor een leuke prijs… Maar Action olie is voor een standaard of licht opgevoerde setup prima olie..

    #242819

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik heb vroeger in het si tijdperk met action olie gereden…
    dit doe ik nooit meer aangezien mijn uitlaat poort binnen 1500km helemaal dicht zat 😉

    Er is wel geen schade aan overgebleven, maar het was wel een geklooi om die poort weer schoon te krijgen.
    dat is mijn ervaring.

    maar zou er gebeuren als je op 4 takt motor olie gaat rijden,? ik denk dat ik dat eens ga proberen voor de grap met een blokje.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #242821

    Dr Gonzo
    Donateur
    Berichten: 182

    ritze :
    ik heb vroeger in het si tijdperk met action olie gereden…
    dit doe ik nooit meer aangezien mijn uitlaat poort binnen 1500km helemaal dicht zat 😉

    Ik heb daar eigenlijk nooit last van gehad.. Zo af en toe je blokje lekker doortrekken met een 70 poulie en je verbrand en blaast die koolaanslag er vanzelf wel uit.. 🙂

    #242822

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ik heb tijdens toertjes de Action olie al 2x een pareltje tussen de bougie zien opleveren en dit zijn zaken die de olie uit de jaren 90 ook deed.
    En dat is ook een teken dat die olie je uitlaatpoort dicht bakt zoals Ritze beschrijft.
    Als je brom je lief is koop je vol synthetisch en geen half/minerale zoals in de begin jaren 90.

    #242823

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ja ik weet het nog paretjes tussen je bougie, dat waren nog een tijden. Ik ging ooit eens met de brommer door de Ardennen daar had je nog van die hand pompen waar mee eerst een glazen container met maat verdeling mee gevuld werd. vervogens ging dat via een slang in je tank.
    Ik zag tot mijn schrik dat de benzine zwart was. Gemengd met afgewerkte olie dus.

    Ik heb met die tank wel 50 pareltjes gehad :lol:lol:lol (achteraf is alles leuk)

    #242830

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    die gekke belgen rijden op alles wat op olie lijkt 😀
    wat een ellende is dat.

    met goede olie heb je echt geen last meer van pareltjes gelukkig.
    ik blijf erbij dat action olie veel sleutel action geeft 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #242764

    Tommie
    Bijdrager
    Berichten: 81

    Stihl olie voor kettingzagen, goedkoop en goed. stihl is de enige 2 takt fabrikant die investeert in ontwikkeling 2 takt motortjes, dus die gasten hebben er verstand van, dus olie moet dan ook goed zijn. Mijn Citta’s en Ciao’s rijden er goed op, hoewel ik wat rijker smeer dan 1 op 50

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.