Opeens geen vonk

Home Forums Techniek Elektrisch Opeens geen vonk

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 10 months geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • #810698

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Volgend probleem, ik heb natuurlijk een cp ontsteking en wilde lekker gaan rijden donderdagavond met 30 graden. Trek de citta uit de schuur en ik ren hem aan. Hij loopt 1 seconde en valt direct uit. Ik kreeg hem ook niet meer aan de praat. (Eerder die dag mee naar werk gereden zonder problemen) Ik bougie eruit halen en de boormachine uit de kist want in wist al wel wat er aan de hand zou zijn. Geen vonk uiteraard. Blokje er vanavond onderuit gehaald en met nieuwe cp’s en condensator, nogsteeds geen vonk. Mijn 50cc athena blok die ik boven had liggen en rijdend onder de brommer weggekomen is in januari had ook geen vonk toen ik die even aansloot. Ik vermoed dus dat de bobine kapoetski is of de bougie kabel (ngk race 1 jaar oud). Iemand die hier een second opinion over heeft, ik meet geen kabelbreuk met de ohmmeter als ik een pool op het carter houd en de andere in de bougiedop, krijg gewoon 12 Kohm.

    #810703

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Dus andere bobine en bougiekabel en dop en bougie en bobinedraadje monteren.
    Er van uit gegaan dat de massa en isolatie in orde is.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.