Nuova Race krukas

Home Forums Mening & ervaring Krukassen Nuova Race krukas

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by jaffabaffa 5 years, 11 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #148992

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1834

    Ik vond deze krukas net op JMPB.

    De Nuova race krukas,..
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft of meer over weet?

    https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/krukassen-gilera-citta/krukas-nuova-citta-ciao-race-amt004.html

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #152187

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Ik rijd er nu ongeveer 1500 km mee zonder gekke problemen.
    Iedere dag op en neer naar m’n werk. en tussen de 30 en 75 km/uur. rijd er niet rustig mee, en is nog niet gebroken.

    Trekkracht onderin is minder als met originele krukas. Boost komt iets later maar is wel merkbaar beter.
    Topsnelheid is ongeveer hetzelfde. misschien iets hoogtoeriger.

    Ik heb de krukas in een speedengine met een 43 polini KR.

    Afwerking is gewoon prima te noemen, geen uitblinker maar goed genoeg.

    Ik vind het een goed alternatief voor een bromkruk, waar steeds moeilijker (lees, helemaal niet) aan te komen is.
    Helaas wel wat prijzig maarja..

    #152188

    12V
    Bijdrager
    Berichten: 40

    It fits very nice with an original case with enlarged intake, good timing and superb quality.

    I wouldn’t run it in a speedengine, the inlet timings become very high.

    regards, Carsten
    #771521

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Ik wil deze krukas in combinatie met de Malossi krukaslagers in mijn Speed Engine monteren. Moet ik dan wel of geen vulringen/shimringen tussen mijn krukas en krukaslagers monteren? Ik begrijp van verschillende topics op het forum dat dit verschilt per krukas.

    #771523

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Dat van die shimringen weet ik niet, maar wel dat het prijs verschil tussen skf en mallosie lagers weggegooid geld is.
    Skf is het onbetwiste top merk.
    Mallosie heeft echt geen eigen lagerfabriek.Dus op zijn best zijn het skf lagers met een mallosie gravering.
    Het enig dat kan zijn, is dat het allebei c3 lagers zijn en dat heeft met de speling te maken. c3 kan daardoor meer toeren aan. Het materiaal is eender.

    Maar zoveel toeren draait ook een opgevoerde ciao niet, dat je c3 lagers nodig hebt. De c3 in het revisie setje die aan de lage tap komt zit daar om doorbuiging van de krukas op te vangen.
    Er word door professionele tuners aanbevolen om de 15000km je lagers te vervangen (en ook je krukas) mijn ervaring is dat skf lagers dan nog niet versleten zijn. (beetje afhankelijk van je lucht filter)
    Een heel verhaal maar je bespaart je er wel 7 euro mee 😉

    #771525

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Aah oke. Bedankt voor de tip!

    #771761

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Ik heb vandaag deze krukas in mijn Speed Engine gemonteerd. Er zaten geen opstaande randjes op de krukaswangen dus ik heb de vulringen van JMPB gebruikt en tussen de krukas en de krukaslagers geplaatst. Op de krukas, aan de kant van de ontsteking, zit een schuine rand tussen de krukas en de krukaswang. Dit is dus geen scherpe 90 graden hoek. Door deze schuine rand is de binnenste diameter van de vulring net te klein waardoor de vulring schuin tussen de krukas en de krukaslager komt te zitten.
    Na montage kon mijn krukas hierdoor niet soepel draaien
    Ik heb daarna de krukas en krukaslager weer gedemonteerd en de binnendiameter van de vulring met de dremel iets groter gemaakt zodat deze wel volledig en vlak om de krukas en tegen de krukaswang kwam te liggen. Na het opnieuw monteren van de krukas met de aangepaste vulring draaide hij weer super.
    Denk hier dus om bij het monteren van deze krukas. De binnendiameter van de vulring aan de ontstekingskant moet iets vergroot worden!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.