nthnthn’s motodax!

Home Forums Perso’s Andere merken nthnthn’s motodax!

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Edjuh 12 years, 1 month geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #260595

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    Hier een paar foto’s van men motodax!
    Er steekt nu een 150cc blok onder. Dit is goed voor een topsnelheid van +-135 km/h πŸ˜€

    Commentaar is welkom!

    #261700

    keesie75
    Bijdrager
    Berichten: 123

    Mooi ding!
    Ik heb nu een Monkey met een 72cc pitbike blok, maar die gaat waarschijnlijk weer weg omdat ik liever 2 takt rij.
    (Je kan hier gewoon niet rustig mee rijden. :D)
    Met 4 takt heb je natuurlijk op elk toeretal een hoop kracht, wat bij 2 takt wel mee valt, zolang je onder zn powerband blijft rijden.

    #261702

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    keesie75 :
    Mooi ding!
    Ik heb nu een Monkey met een 72cc pitbike blok, maar die gaat waarschijnlijk weer weg omdat ik liever 2 takt rij.
    (Je kan hier gewoon niet rustig mee rijden. :D)
    Met 4 takt heb je natuurlijk op elk toeretal een hoop kracht, wat bij 2 takt wel mee valt, zolang je onder zn powerband blijft rijden.

    Dankje voor de reactie!
    En je hebt gelijk, als ik hier nog maar een beetje gas mee geef, gaat men voorwiel van de grond.
    En bij vollegas, dan vlieg ik bijna weg als ik niet op men stuur ga liggen.
    Maar ik vind dat soms wel leuk, alsje dan zo aan het licht staat en weten dat je weet dat je sneller optrekt als de auto naast je(als dit geen ferrari,aston,… is natuurlijk πŸ˜€ ) En al die mensen dan stomverbaasd kijken πŸ˜€

    #261701

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    leuke dax, fraai zadel ook.
    wat voor blok ligt eronder? en wat voor carb + grote? hoeveel kleps?
    ik zie ook een olie koeler, ook grappig.
    de uitlaat vind ik minder geslaagd, ik zie liever een dikke takegawa pijp.
    ze hebben normaal al een diep en donker geluid, die takegawa heeft vrijwel geen demper:D.

    binnenkort ga ik ook sleutelen aan een honda waar een yuminashi blok onderkomt.
    ik weet de slag niet meer uit mijn hoofd maar met de 57mm nicasyl cilinder had het ongeveer 160cc.
    ze waren er ook nog in 220cc:lol

    heb je verder nog plannen?

    #261699

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    Lastpak :
    leuke dax, fraai zadel ook.
    wat voor blok ligt eronder? en wat voor carb + grote? hoeveel kleps?
    ik zie ook een olie koeler, ook grappig.
    de uitlaat vind ik minder geslaagd, ik zie liever een dikke takegawa pijp.
    ze hebben normaal al een diep en donker geluid, die takegawa heeft vrijwel geen demper:D.

    binnenkort ga ik ook sleutelen aan een honda waar een yuminashi blok onderkomt.
    ik weet de slag niet meer uit mijn hoofd maar met de 57mm nicasyl cilinder had het ongeveer 160cc.
    ze waren er ook nog in 220cc:lol

    heb je verder nog plannen?

    Het is een daytona 150cc, 28mm carb en het is een 2 klepper. En idd, yuminashi heeft inderdaad die nieuwe +200cc blokken! Dat is waanzin! πŸ˜€ En takegawa zijn zeker goede uitlaten, maar diegene die er nu op staat is zeker niet mis! Als je wilt kan ik wel eens een filmpje posten van het geluid πŸ˜€
    En ik denk dat ik het hierbij ga houden. Er zit al genoeg geld in πŸ˜€

    #261704

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    dat is zeker een leuk blok, 28mm is ook netjes. keihin of mikuni?
    je hebt ze trouwens ook nog met dubbele nokkenas:o alleen zijn die cilinderkoppen waanzinnig prijzig.
    er staat hier een honda met lifan blok, 26mm keihin, takegawa uitlaat en een 3 kleps kop. blaast ook hard.
    of wat dacht je van een yx blok met 180cc en 4 kleps kop:P.

    het leuke is dat ik de persoon ken die de yuminashi blokken als eerste in nederland heeft en ze gaat verkopen.
    waanzinnig mooie blokken, het leuke is dat het vrijwel allemaal originele honda parts zijn.

    #261703

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    Lastpak :
    dat is zeker een leuk blok, 28mm is ook netjes. keihin of mikuni?
    je hebt ze trouwens ook nog met dubbele nokkenas:o alleen zijn die cilinderkoppen waanzinnig prijzig.
    er staat hier een honda met lifan blok, 26mm keihin, takegawa uitlaat en een 3 kleps kop. blaast ook hard.
    of wat dacht je van een yx blok met 180cc en 4 kleps kop:P.

    het leuke is dat ik de persoon ken die de yuminashi blokken als eerste in nederland heeft en ze gaat verkopen.
    waanzinnig mooie blokken, het leuke is dat het vrijwel allemaal originele honda parts zijn.

    Keihin! En ja die met dubbele nokkenas kosten 2500€! Jammer wel πŸ˜€

    #261705

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Leuk ding, ik kwam ooit op mn brommer een motomonkey uit duitsland tegen, en sindsdien ben ik verkocht(alleen nog niet aan toe gekomen).

    Ik vind een enkele ‘upswept’ uitlaat mooier staan.

    Wel heeeele schrale foto’s, mogen die misschien vervangen?

    #261653

    daanbanaan
    Bijdrager
    Berichten: 57

    haha, kicke ding πŸ™‚
    is het frame zelf wel origineel honda of een replica van?

    Ik heb nu zelf een geheel originele ss50 ^^ binnenkort (jaartje ongeveer) is de bedoeling er een 2e blok voor te halen/maken met ook zo’n 150cc πŸ™‚ dat wordt dan mn eerste *echte* motor πŸ™‚

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.