This topic contains 23 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 1 year, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
21 september 2020 om 11:17 #802004
Hi,
Ik wil graag een nieuw zuigertje plaatsen in het originele Ciao-blok dat ik aan het reviseren ben. Nu heb je ze van JMPB voor β¬ 9,99 of van Meteor voor β¬ 31,95.
Kan iemand mij vertellen waar het verschil dan precies zit in het gebruik?
– Compressie?
– Levensduur?
– Lief zijn voor de cilinderwand?Of is het puur het gevoel dat je een kwaliteitsproduct in je blokje stopt en boeit het verder weinig…?
21 september 2020 om 13:13 #802010De cilinder is nog wel 100% goed?
21 september 2020 om 13:30 #802011Ja, lijkt er wel op. De zuiger wil ik vooral vervangen omdat daar een verticale kras in zit en de motor weinig compressie had.
Alhoewel ik twijfel: ik heb de bramen weggepolijst, dus wellicht kan ik hem gewoon blijven gebruiken. En het gebrek aan compressie komt hoogstwaarschijnlijk ook door een lekkende decompressie (die in middels ook strak gepolijst is).
21 september 2020 om 13:30 #802012(voor een tientje is het een no-brainer om te vervangen, voor 32 euro vind ik het een twijfelgeval)
21 september 2020 om 13:40 #802017Nieuwe veren alleen is voldoende hoor.
Als je geen slijtrand in je cilinder hebt gewoon de Std. maat nemen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 september 2020 om 13:42 #802018En een verticale (in de lengte) kras is geen probleem?
21 september 2020 om 13:44 #802019Als die minuscuul diep is niet.
Loopt ie ook door de zuigerveer groeven?
Of plaats een foto.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 september 2020 om 13:50 #802021Nee, niet door de zuigerveergroeven. Ik zal straks proberen een foto te plaatsen!
Bedankt π
21 september 2020 om 14:40 #802022Nu met de foto’s π
21 september 2020 om 14:57 #802023Die kan wel terug gemonteerd hoor, even heel kort de scherpe kantjes er af polijsten met superfijn schuurpapier 800.
Nieuwe zuigerveren en klaar.
Als je voor montage de nieuwe veren even los in de cilinder past moeten deze een slotspeling van 0,2mm hebben.
Dan kan je dat nog voorzichtig bijwerken mocht dat te weinig zijn.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 september 2020 om 16:36 #802025Dank je wel Wim!
Ik heb de scherpe kantjes er al afgepolijst met Commandant #4, ik poets hem nog even op met #5. Maar er is al niets scherps te vinden; je voelt hem alleen met je nagel.
Zuigerveren (en een hoop andere spullen) zojuist besteld bij de forum-sponsor, dus hopelijk kan ik komende week de boel weer opbouwen. (Eerst technisch in orde, daarna optisch.)
21 september 2020 om 17:17 #802027Ik zie dat de zuigerveer groeven nog vuil zijn. Je kan ze schoonmaken met de oude zuigerveren. (even breken)
Als de sporen van het afdraaien van de zuiger zijn verdwenen, kan je gerust zeggen dat hij versleten is.Maar ja, hij zal nog wel een rondje mee kunnen. π
Maar die groeven moeten echt schoon.21 september 2020 om 19:19 #802034Dank je wel zevenenergie! Die sporen kunnen verdwenen zijn omdat ik de zuiger licht gepolijst heb, ook rondom. In de cilinder kun je hem héééél lichtjes bewegen, minuscuul. Dat lijkt me ook de bedoeling toch, anders zit ie klemvast?
De groeven zal ik schoonmaken met de oude veren, dank voor de tip.
21 september 2020 om 20:01 #802035Klopt, als hij minuscuul beweegt zit hij niet klem vast,
maar of je daarmee de bedoeling omschreven hebt?En gladder is niet altijd beter.
Toen ik 14 was zag ik dat anders en vond ik dat een zuiger moest glimmen, Hoe gladder hoe minder wrijving dacht ik. en er was niemand die me tegen sprak, dus zette ik hem op de polijstmachine tot het een spiegel was.
Maar goed van je fouten leer je.
Kan je nagaan hoe dom mensen zijn die alles weten π21 september 2020 om 23:09 #802046Want… wat was het resultaat? π―
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.