Nieuwe uitlaat zit tegen tandwiel trappers

Home Forums Techniek Problemen oplossen Nieuwe uitlaat zit tegen tandwiel trappers

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 2 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #805408

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Daarnet is mijn nieuwe uitlaat (sito+ 248) met versmalling ter hoogte van het tandwiel toegekomen.
    Ik heb deze dan ook meteen gemonteerd maar nu zie ik dat mijn ketting net tegen mijn uitlaat zit.
    Is er een mogelijkheid om dit op te lossen? Kan je eventueel iets achter het tandwiel plaatsen zodat deze 2mm ofzo verder uitkomt? Ik heb al geprobeerd om dit los krijgen, maar nadat ik de bouten losdraai van de trappers, dan blijven deze gewoon muurvast zitten, ook al paar tikken met hamer gegeven, blijft gewoon muurvast zitten.

    20201229_16012720201229_162942  

    #805409

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik heb dit ook met mijn Gianelli citypower. Stop even 1 of 2 ringen tussen de uitlaatbeugel en frame. Zo gaat het pijpje net los zitten tov het tandwiel en ketting.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #805410

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Heb dit ook zitten bekijken, maar ik moet vrij veel tussensteken tot de ketting niet meer tegen de uitlaat zit.
    Daarom dacht ik er eventueel aan om op een of ander manier het tandwiel een 2 à 3mm meer naar buiten te proberen krijgen (door ring achter te plaatsen). Maar nu krijg ik deze niet los, en weet ik ook niet als het mogelijk is om dit 2 à 3mm meer naar buiten te krijgen?

    #805411

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Ik denk dat die dan tegen de zijkap gaat zitten, er zit bij mij namelijk weinig tot geen spelling tussen het tandwiel en de zijkap. Ik weet niet als je je trappers echt gebruikt, maar ik heb voor mijn simonini circuit te monteren bij tandwiel gewoon tussen de bankschroef gezet en verbogen.
    Mvg Robin

    #805412

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Ik gebruik de trappers steeds om te starten. Anders zou ik gewoon de ketting eraf kunnen halen, dan zou er ook geen probleem meer zijn. Maar ik zou graag de trappers behouden om deze te starten.

    #805414

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    /r/unpopularopinion

    Je kan altijd nog een een deuk in je uitlaat batsen met een hamer op de plek van de tandwiel.
    Prestatieverlies is iig niet merkbaar

    #805432

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Beetje off-topic. Maar zou een si tandwiel passen op een ciao? Die is namelijk wat kleiner toch? Dan raakt die de uitlaat misschien niet.
    Mvg Robin

    #805433

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Een deuk er in maken zie ik zo niet zitten, lijkt me ook niet zo evident want dit is vrij sterk en heb schrik dat ik schade veroorzaak of lakwerk gaat afbrokkelen.
    Helaas krijg ik die trappers maar niet los. Maar heb nu 2 ringen tussen frame en uitlaat voorzien en nu draait de ketting net wel of net niet tegen de uitlaat. De trappers kan ik zo gebruiken, enkel zal het lakwerk van de uitlaat of 2 plekjes beschadigd zijn waar de ketting passeert.

    Ook zit nog een probleem dat de zijkap te dicht bij de uitlaat komt, waardoor deze smelt, maar dit heb ik vermoedelijk kunnen oplossen door mijn zijkap inplaats van over het metaal te laten komen, heb de zijkant boven het metaal geduwd, zie fotos hieronder (foto1 is normale montage zijkap, foto2 is “geforceerde” montage). Zo hangt die al stuk verder ervan, hopelijks ver genoeg. Ik moet er dan enkel telkens opletten dat ik de zijkap ook zo terug monteer natuurlijk.
    20201230_123345
    20201230_123426

    #805436

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Zoals op je bovenstaande foto zal de kap niet zomaar smelten gok ik, of je blok moet erg heet worden – dan is er iets anders mis.

    Volgende keer als je de uitlaat weer demonteert kan je wellicht ook even de beugel achter wat beugen, zodat hij wat meer richting het wiel komt, en dan meer vrij komt van je tandwiel.

    Prima opgelost voor nu denk ik. Mijn Gianelli power komt ook net wel/niet tegen de ketting aan.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #805437

    Gianni
    Topic starter
    Berichten: 25

    Op bovenste foto was toch iets te dicht toen ik eerste testritje ging maken. Maar toen had ik sproeier veranderd van 48 (was met standaard uitlaatje) naar 50, dit was nog te weinig, hij reed evensnel of iets trager zelfs als van te voren. Nu heb ik naar scooterwinkel in de buurt geweest maar die had enkel 53 liggen. Dus heb ik nu met sproeier 53 testritje gedaan en doet hij het prima. Enkel als hij koud heeft en ik vertrek dan sputtert hij beetje, maar eens hij warm is heb ik dit niet meer. Misschien toch even 52 testen dan of zou je het zo laten op 53? Hieronder bougie na testritje van 12km met sproeier 53. Vrij tevreden van resultaat, toch 8km/u snelheid meer.
    20201230_140519

    #805440

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ziet er prima uit. Ik zou het zo laten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.