Nieuwe uitlaat

Home Forums Techniek Overige techniek Nieuwe uitlaat

Dit onderwerp bevat 13 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door FL4WLESS 4 weken, 1 dag geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker

FL4WLESS
    Topic starter

Zeer gewaardeerde forumleden  😎

Ben van plan om deze citty power te bestellen. Nu staat er bij dat de aansluiting op de cillinder 22mm is. Ik heb mijn uitlaat opgemeten, maar deze is 20mm is het staartstukje waar je hem op bevestigd wel 22? Of zie ik het nu helemaal vekeerd?

zevenenergie
    Bijdrager

Zeer gewaardeerd forumlid, 😎
    De tuut op de uitlaatpoort is 22mm. Op sommige cilinders is de tuut 23,5.
    Of het tuutje is bij jouw versleten of, je ziet het waarschijnlijk helemaal verkeert.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

FL4WLESS
    Topic starter

Als 20 een onmogelijke maat is, bestel ik hem gewoon. Zal vast wel goed zijn dan 😀

SuperSi
    Bijdrager

waarschijnlijk past het gewoon hoor.

mocht het niet passen en hij glijd er steeds af ligt dat aan je cilinder en gaat geen 1 uitlaat werken

Dustin
    Bijdrager

Meet je wel de buitendiameter van de uitlaatpoort  😛

petrolhead
    Bijdrager

Idd 22 of 23.5 voor recente modellen vaak . 23,5 kan je trouwens met de Dremel ook naar 22 krijgen

FL4WLESS
    Topic starter

Uitlaat is als volgt gemonteerd

Als je hem aansluit loopt de uitlaat iets schuin omhoog waardoor hij te hoog zit om je kappen er nog weer op te zetten.
    Verder zit de aansluiting (ten opzichte van een standaar uitlaat) veel verder naar achteren. Bij mij zat er al een gat in mijn achterbrug, maar het kan dus zijn dat je deze ook nog moet boren.

Ik heb hem aangesloten en vastgedraaid onder je cillinder. vervolgens naar beneden gebogen door er licht druk op te zetten. daarna heb ik de achter bevestiging vast gemaakt aan de achterbrug. Ik heb dit gedaan door een stuk draadeind (lange bout) door het bevestigingsstuk te draaien. vervolgens heb ik zowel aan de voor als achterkant van de achterbrug (wielkant en buitenkant) een moer en carroseriering gedaan. Zo kun je hem later eventueel nog iets verder naar binnen of naar buiten stellen.

Aldus mijn ervaringen met de bovenstaande citty power. Hoop dat toekomstige mensen er misschien nog iets aan hebben.

Wilk1985
    Moderator

Deze uitlaat is dan ook bedoeld voor een Si en niet voor een Citta, een Si heeft een langere achterbrug en daarop past de uitlaat perfect.

Als ik je tekst goed begrijp heb je je uitlaat gemonteerd aan de uitlaatmond en daarna verbogen, dit zou ik je met klem afraden aangezien er nu veel druk op de uitlaatmond staat en die zal dan zeer binnenkort afbreken.

FL4WLESS
    Topic starter

sow, duidelijke taal! wist ik niet.Ga hem er morgen/overmorgen afhalen. Beste is dus om hem iets bij te buigen met een buigtang en dan nogmaals ophangen?

Moet wel zeggen dat hij echt minimaal is bijgebogen, max 1cm

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door FL4WLESS.

Wilk1985
    Moderator

Als je de kans hebt doet het dan nu meteen, ja ik weet dat het bijna 22:00 is 🙂

Inderdaad eerst goed buigen en dan monteren, zodat er na montage geen trekkende of duwende krachten op de uitlaatmond komen.

FL4WLESS
    Topic starter

Nou, hoop stress alles losgelaten en mijn uitlaat gered. Zag er nog goed uit. Zal morgen ff een buigtang scoren en hem correct bijbuigen. Neem aan dat je dat het beste de eerste bocht kan bijbuigen?

Thanks voor het waarschuwen, heeft me zo weer €36 bespaard  🙂

Wilk1985
    Moderator

Met het bijbuigen heb ik zelf geen ervaring, dit durf ik niet te zeggen. Maar het is meer de uitlaatmond aan de cilinder die je gered hebt, als die afbreekt kost het je meer als 36 euro 😉

FL4WLESS
    Topic starter

probeer wel wat, hou je op de hoogte

FL4WLESS
    Topic starter

Update: Hij zit er weer onder, heb hem met een buigtang 22 (ja buis is 25/26mm) bijgebogen. Leermoment voor de volgende keer: eerst een handdoek om het te buigen gedeelte doen, zitte nu allemaal krassen op. Beetje jammer, verder loopt hij weer als een zonnetje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.