Nieuwe regels voor snorfietsers zijn in aantocht.

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuwe regels voor snorfietsers zijn in aantocht.

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door mean-machine 6 dagen, 20 uur geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • 1

gilera-citta.com
    Topic starter

Van benzine naar elektrisch
    Van Nieuwenhuizen vermeldt in haar brief ook nog een derde maatregel. In het Klimaatakkoord staat namelijk dat vanaf 1 januari 2025 alleen nog maar elektrische snorfietsen verkocht mogen worden. In 2030 zou deze regel ook moeten ingaan voor bromfietsers. Dit leidt tot een uitsterfbeleid voor benzinemotoren.

https://www.dvhn.nl/groningen/Met-deze-nieuwe-regels-moet-rijden-op-de-snorfiets-veiliger-worden-25213509.html

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

speedbuxy
    Bijdrager

Je hoort in dit verhaal nooit dat de fietsers ook vaak de schuld betreft als er een aanrijding tussen fiets en snorbrommer plaats vind.
    Die lui rijden allemaal met airpods en onttrekken zich compleet aan het verkeer. En als er dan een incident plaats vind, dan is de scooter automatisch de boosdoener.

Het is hetzelfde als met roken. Als iemand die rookt dood neervalt dan telt ie ook automatisch mee in de cijfers van doden door het roken. Ook al leefde de man verder als een beest qua eten en drinken. Dat word dan niet mee genomen of naar gekeken.

Daniello
    Bijdrager

En hoe zit het nu eigenlijk met wat ik gehoort heb over helmplicht voor snorfietsers vanaf dit jaar?

Tiesman1986
    Moderator

Gewoon gas op die krukas

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik heb ook gehoord, dat het dit jaar nog gewoon gas, op de kruk as is 😉

mean-machine
    Bijdrager

En als er dan een incident plaats vind, dan is de scooter automatisch de boosdoener.

Dat heb ik dus met de Vespa meegemaakt 2 jaar terug. Op een smal fietspad met 2 richtingen komt mij een groep wielrenners tegemoet. Iedereen gaat aan de kant behalve 1 die precies op moment dat ik voorbij rijd ineens naar links komt. FRONTAAL d’r op!
    Heel slordig van hem want ik ben 110kg. Daar was ie niet tegen bestand. Die gast was volledig buiten westen en ik had wat schaafplekjes. Afgevoerd met ambulance.
    Vespa alleen koplampglas stuk! 😀
    Ik kreeg een paar pleisters. Daarna Vespa ‘starten en lopen’ en naar huis gereden.
    Je zou denken duidelijke zaak. HIJ komt naar links, dus ZIJN fout!
    Nou mooi niet. Ik was alleen en kon niet voldoende aantonen dat niet ikzelf te veel links zou hebben gereden. Toen ik meldde dat ik dan het halve peloton zou hebben opgeveegd, werd niet als bewijs gezien.
    Met brommertje ben je voertuig en daarom altijd in nadeel tov van de fiets.
    Kreeg die mafkees zelfs nog ZIJN schade vergoed. Ben er nu nog BOOS over.  😡

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 20 uur geleden door mean-machine.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.