Nieuwe poll: Triboron olie

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuwe poll: Triboron olie

This topic contains 35 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by ezra070 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
  • #781157

    Sjoerd van der Zee
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Op Facebook vindt je de pagina Gebruikerservaringen Triboron 2-takt formula. Hier delen gebruikers hun ervaringen, worden vragen gesteld en worden ook negatieve ervaringen gedeeld waaruit later gewoon blijkt dat de problemen niet veroorzaakt waren door de Triboron maar dat daar andere oorzaken waren.

    https://www.facebook.com/groups/1646211578798882/

    Teven natuurlijk uitgebreide informatie op de website van Future2green BV, de importeur van Triboron. De website Triboron Nederland betreft een dealer, is geen importeur.

    http://www.future2green.eu

    #781161

    ktmgek
    Bijdrager
    Berichten: 446

    Voor mij geen triboron meer.
    Heb er al 1 DR50 op kapot gereden.
    het compleet gereviseerde blok met nieuwe DR had 2000km gelopen voordat ik Triboron ging gebruiken.
    In het begin liep hij er wel mooier en stiller door.
    300 kilometer later liep hij zo vast als een huis op de zuiger, de veren waren nog gewoon los.
    een vettige zwarte substantie zat er zowel op de zuiger als in de cilinder.
    De carterlagers zaten overigens wel goed in de olie(triboron)
    En qua geur stinkt het net zo hard alleen de blauwe walm is weg( lees veel minder)20180715_094446_resized20180715_094440_resized20180715_094452_resized20180715_094524_resized
    Maar ik ben weer mooi terug bij Castrol.

    #781164

    Sjoerd van der Zee
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Hallo KTMGEK,

    Vreemd, ziet er naar uit dat het te heet geworden is. Welke Triboron heb je gebruikt en waar gekocht? Er wordt nl Triboron injectie aangeboden waarbij men zegt dat het 1:100 gemengd kan worden terwijl het 1:50 gemengd moet worden. Of heb je de generatie 2 Triboron 2-takt concentrate gebruikt. Kun je ons een foto van het flesje sturen. Info@future2green.eu  Graag informatie zodat wij het kunnen onderzoeken. Kun jij de cilinder naar ons toesturen zodat wij deze in het laboratorium kunnen laten onderzoeken. Schade aantoonbaar door Triboron is gewoon verzekerd. Anders graag even contact met ons. 0317-763661

    #781165

    ktmgek
    Bijdrager
    Berichten: 446

    20181130_15464320181130_15463820181130_154650
    De cilinder heb ik nog wel maar de zuiger niet meer.
    Deze is gekocht bij JMPB
    Deze was trouwens wel volgens voorschrift 1:100 gemengd.

    #781169

    Sjoerd van der Zee
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Stuur me maar even een mail met de overige informatie. Gaan we het onderzoeken. Individuele problemen hebben vaak een andere oorzaak. Als het aan de Triboron ligt zouden er veel meer van dit soort gevallen zijn. Wij zijn heel benieuwd naar de oorzaak, voor ons ook belangrijk bij de verdere ontwikkeling van het product. Graag even aangeven welke Triboron je hebt en waar je het gekocht hebt. Kan gewoon op de mail.

    #781281

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Zo die is flink vast gepetst. Ik heb nu olie gevonden wat totaal niet koolt en waanzinnig goed smeert. Let wel op dat het olie is voor een koude motor dus ideaal voor in de winter. tt aqua van plutoline. Ik heb er zeker 250km mee gereden en het gaat goed. Flesje kost maar iets van 16 euro ofzo

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #781366

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Interessant, het siert Sjoerd van der Zee in ieder geval dat hij uitgebreid de interesse toont en bereid is om het probleem te helpen op te lossen, ga dat maar eens proberen bij Castrol 🙂

    Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, @ktmgek ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden.

    #781367

    ktmgek
    Bijdrager
    Berichten: 446

    Ga jullie zeker op de hoogte houden.
    Heb telefonisch contact gehad met Sjoerd, en heb hem van de week een flesje uit die serie opgestuurd.
    Heb ook gezien dat hij afgeleverd is via tracktrace.
    Ben ervan overtuigd dat ze dit goed gaan onderzoeken en regelen.
    Ik hou jullie op de hoogte.

    #783353

    Jan Ruizendaal
    Bijdrager
    Berichten: 5

    Tot welk toerental is deze olie Sjoerd?

    JR PERFORMANCE
    #783354

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 293

    We used Triboron on 2-stroke 23cc Zenoah engines on RC cars that revved 22.000 RPM.
    The piston bearing kept failing mid race season. The iPone or Motul kart oil made the engines last atleast the full season.

    This was 2012-2013, perhaps the formula have been improved. But I’ll probably not use it anymore 🙂

    #783361

    Sjoerd van der Zee
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Hallo Jan,

    Wij gebruiken het zelf in onze racers die gaan tot 16000 toeren. Tevens wordt het ook bij Powerboat races gebruikt, dit zijn ook zeer hoogtoerige motoren. Feit is dat de frictie t.a.v. hoogwaardige 2-takt olie met ruim 50% meer wordt opgeheven. Dit betekend minder wormte ontwikkeling. Belangrijk is het wel om bij het overschakelen op Triboron bij zeer hoogtoerige motoren de ontsteking en sproeier setup goed te controleren, door de optimale verbranding ben je geneigd een kleinere sproeier te gebruiken maar benzine is koeling dus check dit altijd voordat je vol gaat belasten, ook zijn deze hoogtoerige racemotoren gevoelig voor grote verschillen van de buitentemperatuur. Een temperatuurverschil van 10 tot 15 graden vergt dan al vaak een sproeier van 1 tot  2 maten groter. Maar dit probleem heb je ook met normale 2-takt olie. Hoeveel toeren draait jouw motor?

    #783362

    Sjoerd van der Zee
    Bijdrager
    Berichten: 8

    @sx3-swe

    The formula is totally improved but we never testet it RC 2-stroke engines, It does’t have to be a problem. What kind of fuel do you use?

    #783376

    ktmgek
    Bijdrager
    Berichten: 446

    Hierbij de update met betrekking tot de schade door gebruik van triboron.

    Hallo Leon,

    We hebben deze Triboron laten testen bij Triboron in Zweden. Deze Triboron is door een Zweedse distributeur als concentrate 1:100 aangeboden aan JMPB maar blijkt oude voorraad Injection 1:50  te zijn die die in nieuwe flessen is aangeboden. Deze distributeur is door Triboron International AB ook geroyeerd en JMPB is daar ook van op de hoogte gesteld.

    De Triboron zelf is OK maar niet geschikt voor zelf mengen omdat de hoeveelheid Boron in het mengsel is aangepast voor Injectiesystemen die 1:50 gesmeerd worden. In de regel zullen er dan geen problemen ontstaan bij normale belasting. Bij extra belasting door bijvoorbeeld met 2 personen op de brommer te zitten, berg op zou dat dan een probleem kunnen veroorzaken. Ook lagere buitentemperaturen kunnen dan problemen veroorzaken omdat lagere buitentemperaturen vaak een iets grotere sproeier vereisen. Dit is normaal ook geen probleem maar doordat je eigenlijk te schraal heb gesmeerd doordat er Injection in de fles heeft gezeten is dit bij jou gebeurt.

    Triboron is 5 jaar geleden overgenomen en de oude voorraden duiken nog steeds op vanuit Zweden en Duitsland middels grijze import, omdat wij niet weten of er in deze flessen daadwerkelijk zit wat erop staat adviseren wij de juiste Triboron te kopen bij de dealers vermeld op onze website: https://www.future2green.eu/zoek-een-dealer

    Mochten er nog vragen zijn dan ben ik gaarne bereid deze te beantwoorden. Indien gewenst kan ik je een nieuwe (juiste Triboron generatie 2) fles Concentrate toesturen, wij staan achter dit product en ik wil je dan ook aanbieden dat indien je brommer hierop vastloopt (bij een juiste en gecontroleerde setup en sproeierbezetting) wij de schade zullen vergoeden.

    De reeds geleden schade kunnen wij helaas niet vergoeden omdat dit een product was dat niet door ons geleverd was, afkomstig uit grijze import door JMPB.

    Met vriendelijke groet,

    Sjoerd van der Zee

    #783384

    donpiaggio
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Bijzonder. Als ik jou was zou ik contact opnemen met JMPB…

    1
    #783389

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Product bewaking is duidelijk niet in orde Sjoerd van der Zee !!!
    Al is je product nog zo goed, afschuiven op grijze import is verachtelijk.
    JMPB heeft voor iedere fles maar de helft van de beloofde bescherming in je product gekregen en dus te veel betaald en heeft straks misschien schade claimen dankzij een niet goede product bewaking.
    Denk dat het stukken beter kan  👿

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.