Nieuwe poll: Triboron olie

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuwe poll: Triboron olie

This topic contains 35 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by ezra070 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
  • #21713

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Avond allemaal,

    Op een andere brommersite stond een tijd terug een stukje over Triboron olie die een groot verschil zou moeten maken in tweetaktmotoren, uiteraard is de vraag heeft iemand van ons hier ervaring mee? Dan horen we het uiteraard graag!

    Zie ook:

    http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=44032

    #22246

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Klinkt als bullshit.
    Dit leest als eenzelfde advertentietekst als alle andere ”wondermiddelen” die je bij de olie kunt schudden.
    Noem ik ook wel lagerschaal en zuigerveer uit het potje. Belooft veel, het resultaat zit alleen maar tussen de oren.
    Ook de tekst van dat er meer benzine ipv olie verbrand word > meer vermogen. vind ik ook erg raar.
    Die 2% smeerolie ipv. benzine ga je echt niet merken, en al helemaal niet in een vespa.

    Dit is mijn mening zonder het product gebruikt te hebben. als iemand er mee gereden heeft ben ik wel benieuwd naar de resultaten.

    #22247

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Het hele verhaal van de advertentie klinkt niet heel betrouwbaar. Toch zijn er blijkbaar in de kreidler wereld best wat mensen die het gebruiken. Opzich lijkt het me wel een uitkomst, geen mensen meer die klagen over de blauwe walmen en de “stank”.
    Maaar.. Ik zou het pas gaan gebruiken als het bewezen en goedkoper zou zijn.

    Edit: Wat hierboven nou staat, geen flauw idee..?

    No replacement for displacement
    #22248

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik denk dat het wel degelijk iets goeds is.
    Een serieus product en hoogst waarschijnlijk gelijkwaardig of misschien zelfs beter dan 747 van castrol of een andere dure smeerolie?
    Tot nu toe heb ik alleen maar positieve verhalen gelezen.

    Het zou wel eens de redding van de 2 tackt op de openbare kunnen zijn.(y)
    Ik heb zo vaak dat als ik bij het stoplicht sta dan mensen mijn brommer ruiken en dat als heel onaangenaam ervaren.. Dat zou je niet meer hebben als je Triboron gebruikt.

    Wat de boer niet kent eet hij niet, is hier denk ik het voornaamste obstakel.
    Zou jmbp het in zijn assortiment hebben, dan was de drempel al een stuk lager.

    Het is op dit moment niet leverbaar via de officiële site, door de toenemende vraag?
    Ik ga het bestellen in dien weer voorradig.

    http://www.triboron.nl/

    EDIT:
    Ik zie in de poll dat 1 persoon het gebruikt wil die zich even melden op het forum 😀

    #22249

    Crullie

    8)

    _____________

    TRIBORON 2 TAKT HIGH TECH

    TRIBORON 2 TAKT HIGH TECH vervangt de door U op dit moment gebruikte twee takt olie volledig, zowel in lucht als ook in watergekoelde motoren.

    Tests hebben een duidelijke vermogen toename aangetoond, bij een gelijktijdige afname van schadelijke stoffen.

    De olie kan in een 50% verminderde benzine / olie mix volgens opgave van de fabrikant worden gebruikt (dwz voorheen 1 op25 nu 1op 50 of bv voorheen 1 op 50 nu 1 op 100)

    Door die afname van toegevoegde olie, zal ook de rook ontwikkeling tot een minimum worden beperkt.

    Door de verhoogde smerende werking en de verminderde uitstoot is Triboron ook uitstekend te gebruiken in de zo genaamde Old-Timer 2 takt motoren

    TRIBORON is volledig biologisch afbreekbaar

    TRIBORON 2 TAKT HIGH TECH is uitsluitend te gebruiken in een directe benzine olie mix dus voor het zo genaamde zelf mengen.

    _____________

    € 55.00 Vind ik een best bedrag voor 1 liter maar kan wel 1:100 mengen dus heb eigenlijk 2 liter in verhouding met gewone olie, dat maakt het dus € 22,50 per liter en dat is nog duuuuuur.
    Ben helemaal voor om milieu vriendelijker te rijden maar dan ook direct voor de portemenai :((
    Maar goed ik kijk het eerst wel even aan totdat de concurrentie in dit soort middelen elkaar laag gaan prijzen, er meer openheid is van dit middel en misschien wel wat veel beters op de markt komt.

    Eerlijk gezegd zoek ik naar water gesmeerde 2-Takten :thumb

    #22250

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Voor de hoeveelheid die ik rijd (niet veel) had ik met de prijs nog kunnen leven.
    Maar voel er niks voor om m,n brom maar 1 op 100 te smeren en geloof er ook niet zo in.
    Want als dit echt zo goed werkt dan verkoop je je vinding wel voor dik geld aan bv exxon mobile en ga je niet kleinschalig het zelf verkopen lijkt mij.

    #776013

    Sjoerd van der Zee
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Uitgebreide informatie inzake Triboron 2-takt concentrate leest u hier:
    http://www.future2green.eu/triboron.php

    Dealers vindt u hier:
    http://www.future2green.eu/dealers.php

    Gebruikers ervaringen vindt u hier:
    https://www.facebook.com/groups/1646211578798882/?ref=bookmarks

    Met vriendelijke groet,
    Sjoerd van der Zee

    Future2green BV (importeur Triboron producten voor Europa)

    #776019

    donpiaggio
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Zeker interessant maar helaas lees ik op het internet niet alleen positieve ervaringen.

    #778827

    Joël
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Nog ervaringen hier op Vespa gebied?

    Ben aan nieuwe olie toe en klinkt wel interessant.
    Of toch maar gewoon castrol.

    #778851

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Iets wat te mooi is om waar te zijn is het vaak ook. Ik nog goed dat fons een keer 1op 500 had gemengd en dat liep gewoon goed en hij heeft er best lang mee gereden, de enige reden om dit te kopen (in mijn ogen) is dat het biologisch afbreekbaar is. Maar dat spul heb ik op dit moment ook voor 14 euro per liter. (tt aqua van plutoline )

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #778856

    donpiaggio
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Onderstaande lees ik hier:

    http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=44032&start=575

    “Helaas heb ik ook negatieve ervaringen met triboron smering bij een sachs sw5 blok(ook BO17 lagers) is de messing kooi gebroken en waardoor is de cilinder vast gelopen en bij een Kreidler eitankje 1500 km na revisie na 600 km op triboron vond ik mijn blokje wat rauw klinken ook lagers niet lekker(deze had ik niet vervangen omdat ze goed waren) en minimale big end ruimte wat eigenlijk niet kan na 1500 km.
    Al met al vind ik triboron geen aanrader.”

    Ook lees ik over extreem harde koolafzetting in de uitlaatpoort..

    De meeste Kreidlers zijn niet opgevoerd..

    Mijn blokje is nog niet gereviseerd en met ruim 23000 km op de teller en opgevoerd durf ik het niet aan..

    #778861

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Een lager kooi breekt niet door matige smering, dat moge duidelijk zijn.

    Het is nu eenmaal zo dat negatieve berichten veel vaker door verteld worden dan positieve.
    En ik vind dit bericht van het Kreidler forum er meer een is van wantrouwen, dan van een echte slechte ervaring.
    Tot nu toe is het enige slechte er aan de prijs.
    En mensen die het lang gebruikt hebben zijn er nog niet.
    Wat de boer niet kent dat eet hij niet, maar als iedereen het lekker vind, gaat hij het misschien ook eens proeven. Pas dan kan je echt een oordeel vellen.

    #778865

    donpiaggio
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Als deze Kreidler jongens het gaan gebruiken en er enthousiast over zijn dan ga ik er over nadenken  😛

    #778866

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Hoor die dingen janken hey, waanzin wat een geluid. En dit is maar 50cc??

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #778868

    donpiaggio
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Yep, dit is 50cc op z’n best 🙂

    Google maar eens op: van veen kreidler

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.