This topic contains 59 reacties, has 26 deelnemers, and was last updated by R_S 2 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 maart 2019 om 11:34 #785005
Dan heeft mijn tussenpersoon waarschijnlijk mij weer een B keus gegeven… 😉
Maargoed problemem zijn ernom opgelost te worden…
Nu passen de spietjes wel…
Ook even gekeken of het vliegwiel voorbij de blokbevestigingdelen uitsteekt (wat de oude versie wel deed, vandaar dat die bij mij ook zo mooi eruit ziet) en zo op het oog lijkt hij niet uit te steken. (dus dan blijft hij wel mooi)13 maart 2019 om 13:05 #785007Zit er verschil tussen het oude en het nieuwe vliegwiel qua onstekingstijdstip?
En tegenover het orginele vliegwiel?13 maart 2019 om 13:55 #785011Ik heb destijds een van de eerste Pinasco vliegwielen gehad maar deze had nogal wat onbalans zodat het hele blok trilde. Ben benieuwd hoe dat met deze types is.
13 maart 2019 om 17:44 #785015Ik vind de nieuwe versies er opzich wel OK uitzien. Ze hebben ook 4 magneten zoals een Piaggio elektronisch vliegwiel in tegenstelling tot een magneetband bij de oude versies. Waarschijnlijk ook meerdere vonken per cyclus. Alsnog knap dat ze hem zo licht hebben gekregen. Tevens heb ik met de oude Pinasco vliegwielen ook nooit problemen met onbalans gehad al werd er wel geadviseerd een volronde krukas te gebruiken van Mazzucchelli en vica versa.
Wordt het niet tijd dat er een eigen mening en ervaring topic over het oude en nieuwe Pinasco vliegwiel komt?
22 maart 2019 om 16:04 #785341En ook hun varionaaf is nu beschikbaar.
https://www.pinascostore.com/bravo/2275-mozzo-posteriore-ciao.html#googtrans(it|nl)
http://mailchef.4dem.it/wb.php?p=3rku/3bqz/rs/7k6/4nt/rs
Ik snap alleen de Engelse vertaling niet dat je van een klassieke naaf een varionaaf maakt. Hier zijn ook nog de juiste tandwielen voor nodig en die zitten er niet bij.
22 maart 2019 om 20:16 #785350Wat ik dan niet snap is dat de lagers niet zijn verbeterd zo te zien , toch wel jammer voor iets nieuws en bedoeld als upgrade klok.
18 juni 2019 om 12:36 #787766How is the engine idle with theese lightweight flywheels? Is it running smooth even though it’s just about 650grams?
I now have driven +- 150 km with the flywheel and noticed no problem. Except my rear light has burned today. But i dont know if thats because of the flywheel. The gas reaction is great!
19 juni 2019 om 07:37 #787800Nice to hear, I searched youtube for a sound check, but didn’t find any.. If you have time and oppertunity I think many people would like to hear that gas reaction. 🙂
19 juni 2019 om 09:46 #787806Bij mij was de spiebaan zeer minimale diepte gemaakt, zeer lastig te installeren.
Wilde het bijna gaan ruimer maken maar toen lukte het toch.Zou hem niet zomaar weer eraf halen nu 🙄
19 juni 2019 om 10:12 #787808De afwerking valt me tegen. Aan de spiebaan zitten bramen, waardoor de spie inderdaad niet past. Het conische deel dat op de krukas moet passen, is grof afgewerkt. Daardoor klemt het vliegwiel slecht op de krukas. En tot slot zit het ding vol met metaaldeeltjes, goed schoonmaken dus.
Eenmaal gemonteerd heb ik (tot nu toe) geen klachten meer. Sterke vonk in tegenstelling tot het oude type vliegwiel, waardoor de motor een normaal, laag stationair toerental heeft. Gasreactie is duidelijk verbeterd.
@ 47 sec. You hear the gas reaction (with a heavy gearing (belgium clutch with 65 pouly)
20 juni 2019 om 19:52 #787859Thanks! Sound nice, more like a scooter rather then a tired vespa engine. 🙂
I have ordered one from Italy now.Ziet er naar uit dat de carters er ook zijn:
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 augustus 2019 om 11:55 #789039Leuke carters en sowieso mooi dat ze nog spul ontwikkelen
Heb het idee dat de zij inlaat evt ook afgedicht kan worden dmv een plaatje. Want er zit ook een roterende inlaat op ala speedengine. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.