Nieuwe Pinasco onderdelen 2018!

Home Forums Algemeen Nieuws Nieuwe Pinasco onderdelen 2018!

This topic contains 59 reacties, has 26 deelnemers, and was last updated by R_S 2 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
  • Gebruiker
  • #785005

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Dan heeft mijn tussenpersoon waarschijnlijk mij weer een B keus gegeven…  😉
    Maargoed problemem zijn ernom opgelost te worden…IMG_20190313_111257
    Nu passen de spietjes wel…
    Ook even gekeken of het vliegwiel voorbij de blokbevestigingdelen uitsteekt (wat de oude versie wel deed, vandaar dat die bij mij ook zo mooi eruit ziet) en zo op het oog lijkt hij niet uit te steken. (dus dan blijft hij wel mooi)

    IMG_20190313_120212

    #785007

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Zit er verschil tussen het oude en het nieuwe vliegwiel qua onstekingstijdstip?
    En tegenover het orginele vliegwiel?

    #785011

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Ik heb destijds een van de eerste Pinasco vliegwielen gehad maar deze had nogal wat onbalans zodat het hele blok trilde. Ben benieuwd hoe dat met deze types is.

    #785015

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Ik vind de nieuwe versies er opzich wel OK uitzien. Ze hebben ook 4 magneten zoals een Piaggio elektronisch vliegwiel in tegenstelling tot een magneetband bij de oude versies. Waarschijnlijk ook meerdere vonken per cyclus. Alsnog knap dat ze hem zo licht hebben gekregen. Tevens heb ik met de oude Pinasco vliegwielen ook nooit problemen met onbalans gehad al werd er wel geadviseerd een volronde krukas te gebruiken van Mazzucchelli en vica versa.

    Wordt het niet tijd dat er een eigen mening en ervaring topic over het oude en nieuwe Pinasco vliegwiel komt?

    Ontstekingen

    #785341

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    En ook hun varionaaf is nu beschikbaar.

    https://www.pinascostore.com/bravo/2275-mozzo-posteriore-ciao.html#googtrans(it|nl)

    http://mailchef.4dem.it/wb.php?p=3rku/3bqz/rs/7k6/4nt/rs

    Ik snap alleen de Engelse vertaling niet dat je van een klassieke naaf een varionaaf maakt. Hier zijn ook nog de juiste tandwielen voor nodig en die zitten er niet bij.

    #785350

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Wat ik dan niet snap is dat de lagers niet zijn verbeterd zo te zien , toch wel jammer voor iets nieuws en bedoeld als upgrade klok.

    #787766

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 293

    How is the engine idle with theese lightweight flywheels? Is it running smooth even though it’s just about 650grams?

    1
    #787799

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    I now have driven +- 150 km with the flywheel and noticed no problem. Except my rear light has burned today.  But i dont know if thats because of the flywheel. The gas reaction is great!

    #787800

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 293

    Nice to hear, I searched youtube for a sound check, but didn’t find any.. If you have time and oppertunity I think many people would like to hear that gas reaction. 🙂

    #787806

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Bij mij was de spiebaan zeer minimale diepte gemaakt, zeer lastig te installeren.
    Wilde het bijna gaan ruimer maken maar toen lukte het toch.

    Zou hem niet zomaar weer eraf halen nu 🙄

    #787808

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    De afwerking valt me tegen. Aan de spiebaan zitten bramen, waardoor de spie inderdaad niet past. Het conische deel dat op de krukas moet passen, is grof afgewerkt. Daardoor klemt het vliegwiel slecht op de krukas. En tot slot zit het ding vol met metaaldeeltjes, goed schoonmaken dus.

    Eenmaal gemonteerd heb ik (tot nu toe) geen klachten meer. Sterke vonk in tegenstelling tot het oude type vliegwiel, waardoor de motor een normaal, laag stationair toerental heeft. Gasreactie is duidelijk verbeterd.

    1
    #787853

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    @ 47 sec. You hear the gas reaction (with a heavy gearing (belgium clutch with 65 pouly)

    #787859

    sx3-swe
    Bijdrager
    Berichten: 293

    Thanks! Sound nice, more like a scooter rather then a tired vespa engine. 🙂
    I have ordered one from Italy now.

    1
    #789037

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ziet er naar uit dat de carters er ook zijn:

    67777940_10157626323711579_9071434034000691200_o

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #789039

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Leuke carters en sowieso mooi dat ze nog spul ontwikkelen:thumb
    Heb het idee dat de zij inlaat evt ook afgedicht kan worden dmv een plaatje. Want er zit ook een roterende inlaat op ala speedengine.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.