Nieuwe malossi 80cc ervaring

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Nieuwe malossi 80cc ervaring

This topic contains 11 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Gratje 5 days geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker

Mikey
    Topic starter

Beste mensen

Heeft iemand van jullie al ervaring met de nieuwe 80cc van malossi die op jmpb als kit wordt aangeboden? Ik ben namelijk van plan een keer een snel 80cc blok te bouwen en de reacties van de 46mm athena zijn niet mals (afbreken hemd/klemmende zuiger). Is het ook zo bij de malossi dat deze nogsteeds een snel slijtende zuiger heeft, waar zijn kleine broertje de 43mm wel erg veel last van had?

Gratje
    Bijdrager

heb er een tijd geleden een hele fotosessie van gemaakt. Een nieuw topic maken was dus niet nodig. Begint op pagina 2 van onderstaande link.

en volgens mij verkoopt jmpb nog steeds de oude versie en niet de vernieuwde 2020 modellen als ik naar hun malossi nummers kijk.
    of je moet de D.e.p.s. Variant bedoelen.

zo ja, dan is dit bericht helemaal voor niets :p

46,5mm Malossi brevettato

• Deze reactie is gewijzigd 6 days, 2 hours geleden door Gratje.

coda
    Donateur

Ik heb de oude, dat is gewoon een prima cilinder en echt snel.
    Ik rijdt met poelie, de top is is iets over de 90 op de GPS, dat is volgens mij ook ongeveer het maximale wat je uit een Speedengine krijgt in combinatie met een SHA carburateur.
    Ik ben er zeer tevreden mee, cilinder ( uitlaatpoort, spoelpoorten ) zijn lichtjes aangepast door Florian voor een klein beetje extra kracht.
    Fijne cilinder en best wel slijtvast.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Prachtige zo,n meningen en ervaring topic :thumb
    maar het is wel handig om dan ook precies te weten over weke cilinder het gaat.
    Is het deze?Screenshot 2021-11-26 at 10-03-45 80CC Cilinderkit Ciao Polini

https://www.jmpbonderdelen.nl/80cc-cilinderkit-ciao-polini.html

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 14 hours geleden door zevenenergie.

Gratje
    Bijdrager

@zevenenergie nee hij heeft het over de (nieuwe) malossi. Dus de polini zal die niet bedoelen. Maar de nieuwe malossi gietijzer word nog niet verkocht op jmpb. Wel de aluminium Deps. Maar de topicstarter heeft nog niet verteld welke die nu bedoeld.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ok,Screenshot 2021-11-26 at 15-17-32 80CC Cilinderkit Ciao Malossi
    maar dan bedoelt tie vast deze:

https://www.jmpbonderdelen.nl/80cc-cilinderkit-ciao-malossi.html

Lijkt me een top cilinder, want je kan hem 360 graden draaien. 😉

Maar zonder gekheid, Er zijn mensen die heel veel tijd, in het zorgvuldig opbouwen van deze website hebben gestoken. Het is prima als je een meningen en ervaringen topic opent omdat je wat informatie wil over een bepaalt item .
    Maar maak er dan ook even werk van, Zodat het een echt meningen en ervaringen topic wordt.

Als je dat te veel moeite vind, (niets mis mee) maar stel je vraag dan ergens anders.

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 9 hours geleden door zevenenergie.

Gratje
    Bijdrager

Of hij bedoeld deze.

https://www.jmpbonderdelen.nl/malossi-deps-cilinder-47mm-ciao.html

want nogmaals de “nieuwe” 46,5mm malossi word nog niet verkocht op jmpb. Die hun verkopen heeft nog het oude malossi nummer.

eerst maar even afwachten wat @citta1987 bedoelt.

en anders kunnen de admins dit topic gewoon opruimen en gaan we verder in het juiste topic.

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 8 hours geleden door Gratje.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ahhh die:
    Ja die kun je ook 360graden draaien.

Screenshot 2021-11-26 at 17-39-10 80CC Cilinderkit Ciao Malossi DEPS
    Ik heb met deze cilinder nog geen ervaring. Maar ik heb er al wel een mening over.

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 6 hours geleden door zevenenergie.

Mikey
    Topic starter

Het spijt me zeer hoor ik had het eerdere topic niet helemaal door gescrolled. Ik heb het inderdaad over de versie met de H poort die jmpb aanbied  en niet de deps.

Dank voor het topic die je laat zien ik heb nu alle informatie die ik nodig heb, maar vind het niet nodig om zo iemand af te kraken voor een foutje…

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 3 hours geleden door Mikey.

Gratje
    Bijdrager

@citta1987 neem het aub met een korreltje zout. En ik ben niet degene die je afkraakt. mijn eerste vraag was of je degene bedoelde uit het andere eerdere Topic.

houd er wel rekening mee dat er nu dus 2 versies zijn van de gietijzeren 46.5 mm. De oude die volgens mij dus nog bij jmpb verkocht word en de nieuwere 2020 variant die in de malossi store staat of enkele Italiaanse/Duitse webshops. Daar heb ik nu de pen 10 met citta/si kop voor maar ook met ciao kop te koop en die beschreven in het andere topic.

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 1 hour geleden door Gratje.

Magnus01
    Bijdrager

Jmpb verkoopt de nieuwe, ik heb hem laatst besteld en kreeg het 2020 type binnen. Nog niet mee gereden, nou maar hopen dat die met een 13/13 en een city power leuk loopt.

Gratje
    Bijdrager

Ok. Dan moet jmpb de beschrijving aanpassen want daar staat nog het oude Malossi nummer bij.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.