Nieuwe kabelboom + nieuwe koplamp citta

Home Forums Techniek Elektrisch Nieuwe kabelboom + nieuwe koplamp citta

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Simon78 2 maanden, 1 week geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Simon78
    Topic starter

Ik kom er maar niet uit, ook niet uit de bedradingsschema’s 😳

Ben een citta aan het opknappen (project lag even stil) maar inmiddels weer aan de slag. Nu wil ik mijn kabelboom aansluiten op mijn koplamp maar kom er dus niet uit.

De nieuwe koplamp is voorzien van een bruine en rode draad. De bruine draad gaat van de achterkant van de schakelaar naar de koplamp en de rode draad van de voorkant van de schakelaar naar de koplamp.

van de kabelboom gaan er 3 draden (zwart, rood en groen) naar de koplamp waar dien ik deze aan te sluiten? Zie ook foto’s

Bij de cijfers 1, 2 en 3 kunnen draden op/bij de schakelaar aangesloten worden.
    85E61805-9814-40A4-8EBA-B5D6321BDFA1F95AD976-06B4-470F-9CAF-D0CC1F39E7F58FA1F911-1653-4CC6-BE04-5EB97AF2768D
    alvast bedankt

1

gilera-citta.com
    Bijdrager

20160920_143408

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

Simon78
    Topic starter

Hey Gilera-citta.com,

bedankt voor je snelle reactie, deze foto was ik op het forum al tegen gekomen. Maar kom er nog niet uit.

Op deze foto zie ik de zwarte kabel van de kabelboom naar de lamp gaan. Ik zie op mijn lamp geen aansluit mogelijkheid voor een derde draad, zie mijn 3e foto.

Verder zie ik een paarse draad van de voorkant van de schakelaar naar de lamp lopen, dit is bij mij de rode draad.

Dan zie ik nog de rode en groene draad van de kabelboom aangesloten op de schakelaar, deze kan ik ook zo aansluiten (de schakelaar heeft nog 3 vrije aansluitingen).

Als laatst heb ik dan nog de bruine draad die loopt van de achterkant van de schakelaar naar de lamp (lijkt een aardedraad te zijn)

Als ik naar jou foto kijk zou ik denken dat ik de bruine draad (aansluiting op lamp) dien te vervangen met de zwarte draad van de kabelboom.

M.a.w. Verwijderen bruine draad en daarna zwarte draad van de kabelboom aansluiten op de lamp op de plek van de bruine draad en de bruine draad verwijderen van de schakelaar. Vervolgens Rode en groene draden van de kabelboom aansluiten zoals op jou foto.

Is deze conclusie juist?

alvast bedankt 😉

1

Wilk1985
    Moderator

Ik weet het ook niet meer uit mijn hoofd, ik heb toendertijd gewoon de brommer gestart en ben met lopende motor net zo lang gaan proberen tot alles werkte zoals ik wilde.

Het is wellicht niet de tip waar je op zat te wachten maar if it sounds stupid but works its not stupid.

Simon78
    Topic starter

Nee hoor, zo zou ik het ook gedaan hebben als mijn blok niet nog uit elkaar zou liggen 😉

Heb JMPB ook ff om advies gevraagd, heb daar de lamp en kabelboom gekocht. En anders idd straks met het blok eronder gewoon uit testen. Dan monteer ik de boom voor nu gewoon zonder dat deze aangesloten is op de koplamp.

En als hier nog iemand het weet, mag je het hier posten 😉 alvast bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.