Nieuwe Carburateur

Home Forums Mening & ervaring Carburateurs Nieuwe Carburateur

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Robster 2 years, 6 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #812650

    VespAndy
    Topic starter
    Berichten: 58

    Beste mensen,

    Graag jullie advies.
    Mijn Vespa Ciao die momenteel in restauratie is, heeft een nieuwe carburateur nodig.
    Is de originele 12/10MM carburateur van Dellorto hierbij de beste optie of zijn er nog interessante alternatieven ? De Vespa Ciao is verder helemaal origineel. Graag hoor ik jullie mening.

    Dit is de betreffende carburateur bij JMPB.
    http://www.jmpbonderdelen.nl/12-10mm-carburateur-dellorto-vespa-ciao.html

    Groet,
    Andy

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #812656

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Die is goed hoor.
    Het is een originele Dell’orto dus gewoon goed.
    Als de bediening van choke en/of gashevel niet overeen komt, dan kan je dat gewoon overzetten.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812659

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    En als je iets meer pit wil kan je een 12/12 of een 13/13 kopen.

    #812671

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Ik zou gevoelsmatig voor een 12/12 gaan.
    Pas wel goed op dat je een originele Dellorto koopt, en geen imitatie…!

    #812673

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Hij loopt het best met een (originele) 12/10 als
    dit een blokje met 10-11mm inlaat is.

    Een 12 of 13 is overkill.

    Trekt slechter, op top misschien iets sneller,
    maar dan heb je het over 2 km of zo.

    Meer herrie van het inlaatgeruis,
    zuipt meer benzine.

    De 12/10 loopt met zijn originele blokje/cilinder/filter/uitlaatje het best.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812676

    VespAndy
    Topic starter
    Berichten: 58

    Wederom bedankt allemaal voor jullie advies.
    Ik heb zonet de inlaat gemeten en die is 11mm, dus de Dell’Orto 12/10mm gaat ’t worden !
    😀

    Groet,
    Andy

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #812683

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Ben het niet met Wim eens.
    Als de inlaat 11mm is en je monteert een 12/10 dan knijp je dus de motor, want een 12/10 heeft gewoon een 10mm doorlaat.
    12/12 is de betere optie, en beslist geen overkill, en qua prijs maakt het nauwelijks iets uit.

    Mijn ook originele Ciao uit 2003 loopt 57km/u GPS snelheid, met 12/12 carb en poliniefilter+ 2 maten grotere sproeier, Citypower uitlaat ( originele look-a-like) en groene trekveertjes in de koppeling.

    #812687

    VespAndy
    Topic starter
    Berichten: 58

    Oeps…..
    Welke kan ik nu het beste nemen dan…..?
    🙄

    Ik zie net dat de 12/12 niet verkrijgbaar is bij JMPB.

    Groet,
    Andy

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #812692

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Wederom bedankt allemaal voor jullie advies. Ik heb zonet de inlaat gemeten en die is 11mm, dus de Dell’Orto 12/10mm gaat ’t worden ! 😀 Groet, Andy Ride Vespa Ciao – Ride Safe !


    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812695

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.