Nieuwe achterklok Citta is bromklok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Nieuwe achterklok Citta is bromklok

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by felix11 5 years, 7 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #777408

    felix11
    Topic starter
    Berichten: 8

    Edit: sorry het gaat niet over de hele klok die vervangen is maar alleen het plaatje waar ook de fietsstand knop op bevestigd zit.

    Heb mijn citta klok verkloot door de bout voor de bevestiging van de achterbrug aan de klok, er scheef in te draaien.
    Nu heb ik een nieuwe gekocht, maar deze is toch net iets anders (bromklok?).

    Een tweetal vragen:
    1. Kan ik deze toch gebruiken op mijn snor Citta met het poellie asje van de oude klok? Foto’s:

    Bovenste is nieuwe achterklok met het asje er al in bevestigd:

    Bovenste is weer nieuwe achterklok (deze heeft een raar opstaand randje (zie gele lijn):

    2. Waar moet het volgende ringetje bevestigd worden?

    Zie de functie er niet van in als ik deze zo bovenop de as leg:

    Alvast bedankt ๐Ÿ™‚

    #777418

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Een Citta heeft standaard een bromklok, ook als het een snor Citta is. Dus de klok die jij op de foto’s laat zien is al een bromklok.

    Dit om het verschil in de kleinere wielen op te vangen.

    Waar jij over praat is de naafdeksel. Jij hebt nu een nieuwe snornaafdeksel gekocht, de bovenste naafdeksel op de foto is bedoeld voor een snorklok en die moet je dus niet hebben.

    #777431

    felix11
    Topic starter
    Berichten: 8

    Bedankt voor je reactie, dat wist ik niet ๐Ÿ˜€ .
    Ik heb de nieuwe (snor)naafdeksel er wel op kunnen zetten met het oude asje van de bromklok. Deze lijkt gewoon te passen. Wat zou de reden zijn dat dit niet zou werken? Ben namelijk even aan het overwegen of ik een andere moet gaan bestellen.

    Daarnaast vraag ik me nog steeds af waar dat ringetje vandaan komtย  ๐Ÿ™„

    #777438

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hmm, ik heb nooit geprobeerd om een snornaafdeksel op een bromklok te zetten, het zou goed kunnen dat het wel past maar het hoort in ieder geval niet daar doelde ik op.

    Als het allemaal goed werkt zou ik er niks aan veranderen ๐Ÿ™‚

    Ik twijfel over het ringetje, ik heb ze wel meer gezien maar ik durf het uit mijn hoofd even niet te zeggen helaas.

    #777455

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    houd deze de olie niet bij het lager vast voor betere smering? zoiets lijkt het te doen als die er zo in ligt

    #777460

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    De ring komt normaal tussen de ingaande as en de naafdeksel, maar of dat ook gaat passen met een snornaafdeksel durf ik niet met zekerheid zeggen. Zou haast wel gelijk moeten zijn.
    Oftewel, als je (poelie) asje in je naaf zit, dan de ring en daar op je deksel.
    Verder zou je een snornaaf deksel gewoon moeten kunnen gebruiken op een bromnaaf.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #777477

    felix11
    Topic starter
    Berichten: 8

    Aha dankje. Dus dat is nummer 7 op onderstaande afbeelding?

    #777479

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Nummer 3 is de uitgaande as. Waar de poelie op zit is de ingaande as (Waar het vermogen ingaat)
    Staat niet op deze afbeelding.

    #777556

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Hier zie je de ring zitten waar hij hoort.

    #777978

    felix11
    Topic starter
    Berichten: 8

    Dankjewel!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.