Nieuw

Home Forums Algemeen Even voorstellen Nieuw

This topic contains 15 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Vespa_ciao 5 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #779537

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Hey hallo!

    Ik ben Dennis uit omgeving parkstad zuid limburg.
    Helaas in een wat mindere periode in mijn leven door het misgaan van een eigen zaak. Sta dus helaas de komemde tijd onder bewind, mer vrouw en 3 kids, bijna 4.
    Echter, tijd geleden toch een ciao op de kop kunnen tikken. Ideaal voor woon werk verkeer. Deze was origineel snor, daarna brom ciao zonder kenteken op de kop kunnen tikken, en alles overgezet.
    Nu sinds 1,5 week een 70dr aan het inrijden.
    Niet egt ervaren wat betreft brommers, maar zit nu in mijn 2e jeugd zeg maar 🙂
    Lees al een tijd mee en al veel nuttige info van het forum kunnen gebruiken.  Mocht iemand in de regio Heerlen mij willen helpen met het bewerken van mijn carter houd ik me aanbevolen 🙂

    Groet

    Vespa_ciao
    #779645

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    He Dennis,

    Klote dat het met je eigen zaak mis is gegaan. Gelukkig vind je in de brommers een lichtpuntje; je tweede jeugd :mrgreen: Voor woon-werk-verkeer zijn ze echt ideaal (en goedkoop). Hoe dan ook, in ieder geval welkom op dit forum!
    Mocht je niemand in je omgeving vinden, er zijn ook leden op het forum die de “service” blok tunen/revisie aanbieden. Je zal je blok dan waarschijnlijk wel moeten opsturen..

    #779647

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Hey kehl, ik kan wellicht je blok wat sneller maken als je wilt, woon in vaesrade, als je me de 2 carter’s regelt dan kan ik wellicht helpen ermee.
    Heeft het haast ?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779648

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    He Dennis, Klote dat het met je eigen zaak mis is gegaan. Gelukkig vind je in de brommers een lichtpuntje; je tweede jeugd :mrgreen: Voor woon-werk-verkeer zijn ze echt ideaal (en goedkoop). Hoe dan ook, in ieder geval welkom op dit forum! Mocht je niemand in je omgeving vinden, er zijn ook leden op het forum die de “service” blok tunen/revisie aanbieden. Je zal je blok dan waarschijnlijk wel moeten opsturen..

    Ja soms loopt het even net wat anders dan gepland. Maarja even doorbijten. Ja ben blij met mun ciao.

    Vespa_ciao
    #779650

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Hey kehl, ik kan wellicht je blok wat sneller maken als je wilt, woon in vaesrade, als je me de 2 carter’s regelt dan kan ik wellicht helpen ermee. Heeft het haast ?

    Nee heeft geen haast. Heb tijd genoeg. Moet het zowiezo een beetje van te voren plannen omdat ik hem dagelijks gebruik voor naar mijn werk. Moet dan de auto in beslag nemen van het vrouwtje   😆 je bedoelt dat ik gwm mun carter eronderuit moet halen toch? Niet makkelijker als ik de brommer breng?

    Vespa_ciao
    #779653

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Welkom op het forum! Leuk om weer een Limburger op de Vespa te hebben.

    Wat betreft je carter: heb je contactpunten of elektronische ontsteking? Je kunt eventueel een bewerkte carterset kopen en de rest van de onderdelen overzetten. Misschien heb ik zelfs wat liggen, of Ritze?
    Mocht je je eigen carters willen bewerken: de inlaat 13mm boren en uitvijlen lijkt me voldoende. De boosterpoorten van je cilinder doortrekken in je carter geeft net dat beetje extra, maar het is vrij veel en vooral secuur werk, voor relatief weinig winst qua prestaties.
    Dus een gebruikt setje carters met gevijlde inlaat kopen lijkt me de makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste optie.
    Op deze manier heb je de klus ook snel geklaard en zit je niet (lang) zonder vervoer.

    #779668

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Welkom op het forum! Leuk om weer een Limburg op de Vespa te hebben. Wat betreft je carter: heb je contactpunten of elektronische ontsteking? Je kunt eventueel een bewerkte carterset kopen en de rest van de onderdelen overzetten. Misschien heb ik zelfs wat liggen, of Ritze? Mocht je je eigen carters willen bewerken: de inlaat 13mm boren en uitvijlen lijkt me voldoende. De boosterpoorten van je cilinder doortrekken in je carter geeft net dat beetje extra, maar het is vrij veel en vooral secuur werk, voor relatief weinig winst qua prestaties. Dus een gebruikt setje carters met gevijlde inlaat kopen lijkt me de makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste optie. Op deze manier heb je de klus ook snel geklaard en zit je niet (lang) zonder vervoer.

    Ik heb electrische ontsteking.  En idd, een gevijlde kopen, is het makkelijkste, heb er zelf ook aan gedacht. Echter kon ik op marktplaats nix vinden. Dus als je ene hebt liggen   😛

    Vespa_ciao
    #779669

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    IMG-20181005-WA0000 past de pakking dan ook beter?

    Vespa_ciao
    #779670

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Tja als je de complete brommer krijgt dan word het een heel stuk meer werk, althans dan ben je mini maal 2 uur bezig om alleen het het blok erin en eruit te halen en te bewerken. Een los blokje kan ook nog wel ligt zo uit elkaar
    Ik hoor het wel

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779671

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Nee, dan moet je op die plaatsen materiaal verwijderen met de dremel. Maar dat is riskant, je gaat héél snel er door heen vanwege de geringe dikte.
    Volgens mij heb ik een carterset voor elektronische ontsteking waarvan de inlaat bewerkt is. Ik zal het vandaag even nakijken en je een PM sturen.
    Ik wil je dan gerust helpen met het sleutelwerk.

    #779672

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Nee, dan moet je op die plaatsen materiaal verwijderen met de dremel. Maar dat is riskant, je gaat héél snel er door heen vanwege de geringe dikte. Volgens mij heb ik een carterset voor elektronische ontsteking waarvan de inlaat bewerkt is. Ik zal het vandaag even nakijken en je een PM sturen. Ik wil je dan gerust helpen met het sleutelwerk.

    Top, dankjewel alvast 😆

    Vespa_ciao
    #779681

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Ben je nou mijn klant aan bietsen?? Haha. :mrgreen:
    Nee zonder gekheid, inlaatje doen is al leuk op een Dr Evo 🙂

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779682

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Ben je nou mijn klant aan bietsen?? Haha. :mrgreen: Nee zonder gekheid, inlaatje doen is al leuk op een Dr Evo 🙂

    Als fons ene heeft, zou ik erg blij zijn. Zou goed uitkomen in mijn geval  🙂

    Vespa_ciao
    1
    #779919

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Nou jongens hij is voorzien van een zeer net geflowde inlaat, eindelijk m’n nieuwe freesjes kunnen gebruiken en dat ging perfect 🙂
    Ook meteen even de hoofd spoelers een beetje groter gemaakt en afgewerkt.
    2. 5 uur bezig geweest en we hadden een perfecte kachel stoker erbij 🙂 lekker warm in de kelder 🙂 en hij heeft hem over het kookpunt gejaagd,
    Aldus matige timing, hoofd spoelers verbreed en licht gevormd. En starte meteen 1e keer,  Leuk klusje man 🙂 was gezellig 🙂

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779925

    Vespa_ciao
    Topic starter
    Berichten: 30

    Thnx man! Ben onder de indruk van je kunnen. Super blij met mijn “Ritze carter”
    Nu nog ff bij het vrouwtje zeuren voor een citypower  😛

    Vespa_ciao
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.