Nieuw op Vespa-ciao

Home Forums Perso’s Collecties Nieuw op Vespa-ciao

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Joeri999 2 years, 5 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #813153

    Marthè
    Topic starter
    Berichten: 1

    IMG20211108151847IMG20211107183645Hoi allemaal,

    Ik ben Marthè Gielgens, 45 jaar oud en ben al geruime tijd op zoek naar een leuke hobby en heb deze eindelijk  gevonden in het opknappen en rijden van een Vespa Ciao uit 1987, een oldtimer. In de bijlage een foto van mijn apart blauwe Vespa-Ciao.

    Via een vriend weer in aanraking gekomen met de Vespa-Ciao. Mijn interesse was meteen gewekt en ik ben zodoende via marktplaats op zoek gegaan naar een leuke opknapper. Ik was erg het twijfelen tussen een brom en een snor. In eerste instantie wilde ik een snor en deze t.z.t. ombouwen tot brom(januari 2023). Na enige onderzoek te hebben gedaan blijkt dat de kosten voor het ombouwen en keuren een stuk duurder waren dan ik dacht. Zodoende toch maar de keuze gemaakt om voor een brom te gaan zoeken.

    Er waren niet veel Vespa’s te vinden in de bromuitvoering echter eentje wekte meteen mijn aandacht. Een aparte blauwe Vespa erg vrouwelijk door een mandje, stickers, apart gekleurde kappen etc., maar goed daar is wat aan te doen dacht ik meteen. Zodoende niet lang getwijfeld en direct de vraagprijs geboden van 275 euro gezien dit wel een goede prijs was na een uitgebreide zoektocht. De brommer liep echter niet en had 1,5 jaar stil gestaan. Ik ben zo gauw als het kon gaan kijken en de eigenaresse kwam betrouwbaar en eerlijk over. Zodoende meteen de knoop doorgehakt en toegezegd de brommer over te willen nemen. Vervolgens 3 dagen later met een vriend de brommer op gaan halen met zijn werkbus.

    Nu begint het opknap proces waarbij ik eerst wilde dat de brommer loopt voordat ik verder ga met de optische verbeteringen. Het is toch wel een risico omdat je niet exact weet hoe de technische staat is en wat je gaat tegen komen. Zodoende in overleg en samenwerking meteen vriend begonnen aan het vervangen van de noodzakelijke onderdelen om de brommer hopelijk weer z.s.m. aan het lopen te krijgen. Hierop ga ik uiteraard verder op in het project, waarin ik uitvoerig zal beschrijven wat allemaal nodig is om de Vespa weer in top conditie te krijgen technisch maar ook optisch en om hiervan te kunnen gaan genieten met de Vespa club en alleen!

    Special thanks to Andy voor zijn hulp en me ook bekend te maken met dit forum en alle voordelen m.b.t. Vespa-Ciao’s!

    Kijk gerust naar het project en geef jullie feedback!

    Met vriendelijke groet,

    Marthè Gielgens

    #813174

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Leuk! Als je het mandje en de stickers eraf haalt, lijkt het toch al een heel acceptabel Ciao’tje 🙂 Maar ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken.

    #813200

    VespAndy
    Donateur
    Berichten: 58

    Gaat mooi worden Marthè !

    Samen sleutelen en knutselen en tussendoor bij droog weer even lekker rijden !

    🙂

    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #813255

    Joeri999
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Hey wat leuk Marthé!

    Ik zat er iets meer dan een jaar geleden precies hetzelfde in, al kostte mijn brom-Ciao een paar tientjes meer, € 300,-. Ik ben wel heel veel tegengekomen en ook nu ligt de hele boel weer uit elkaar. Maar dat is vooral omdat ik het, eerlijk is eerlijk, niet allemaal direct op de best mogelijke manier had gedaan.

    Afijn, een leuke hobby heb je er zeker aan! De Ciao is heel eenvoudig om aan te sleutelen en tegelijkertijd raak je niet uitgesleuteld. Geniet ervan en ook ik ben benieuwd naar je vorderingen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.