nieuw motorblokje

Home Forums Techniek Motorisch nieuw motorblokje

This topic contains 9 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by gileracitta.com 4 years, 11 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #785383

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Mensen en experts,

    Ik wil van de winter mijn citta volledig gaan opknappen. Zat eerst te denken aan het reviseren van mijn huidige blokje, maar het is een traag oud ding, een alles komt ergens anders weg. Iemand suggesties wat goed bij elkaar past qua carter, cillinder, carb,uitlaat etc. zat zelf te denken dat het nieuwe blokje ongeveer de 60/70 km/h moet aantikken. Wil hem in de toekomst nog eventueel kunnen begrenzen (als dat uitmaakt voor de setup).

    Heb zelf al het volgende opgezocht, maar geen idee of het een goeie combi is.
    cillinder
    Carter
    Carb
    Uitlaat ben ik nog niet over uit. Of het word mijn huidige city power. of iets sterkers. Maar nog geen idee welke.

    Hoor graag of het wat is.

    #785386

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    43mm Polini of DR met 13/13 op Speedengine carter met Gianelli Ori Power dan ben je al n behoorlijk eind op weg. Rijdt heerlijk.

    #785394

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Zou persoonlijk voor een 43mm cilinder een normaal carter aanpassen ipv een SE te kopen (tenzij je voor de toekomst een 46mm cilinder overweegt).

    #785438

    Anoniem

    Een Malossi 80cc past beter op een standaard blokje. Op een Speedengine zou ik een DR 70cc of Polini 70/80cc nemen. Als je hem wil begrenzen moet je een elec ontstoken blok hebben, dat kan dan met twee condensatorjes. De normale City Power zal waarschijnlijk te veel afknijpen om de 60 te halen.

    #785441

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Een Dr 43 mm op een piaggio carter zou ook mijn keuze zijn..
    En om sau saurus even aan te vullen:
    Een mallosie 80cc is een 46mm cilinder, dus een standaard piaggio blokje moet je wel eerst uit kotteren.

    #785512

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Ik heb voor een bekende een Speedengine met contactpuntenontsteking opgebouwd, jammer dat het materiaal zo broos is dat het weinig kan hebben maar qua prestaties is het zeker niet mis, en het is ook wel lekker om gewoon alles nieuw te hebben. Hij rijdt met de 43dr en dat loopt prima, haalt de snelheid die jij wil halen.

    Op de Speedengine kan je zonder veel moeite een 16/16 carburateur monteren, en dat is toch wel een groot pluspunt tegenover een std carter.

    Ik heb geen idee of begrenzen mogelijk, ik wil het ook niet weten ik wil prestaties uit een blokje 🙂

    #785558

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Dat het materiaal van de SE tegenwoordig behoorlijk beroerd is kan ik beamen. Los daarvan zijn het zeker fijne carters. (Als je er nog 1 uit een oudere lichting kan vinden, daarvan is het aluminium zoals het hoort.)

    Begrenzen.. Wilk1985 zegt het al, dat moet je eigenlijk niet willen. Om een rollenbank te overleven is het prima, maar zou er niet constant mee willen rijden. Dus, wat bedoel je precies met begrenzen?

    #785689

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    @aa-t Dit is alleen om een rollerbank te overleven uiteraard. Snelheid is alles 🙂

    Dus als ik het kort samenvat is een 13/13 carb met een malossie 80cc en 43mm cillinder? ?

    @zevenenergi Wat houdt dat uitkotteren in, en is het te doen voor iemand die zijn eerste citta gaat opknappen.

    Weet iemand hoe ik kan zien of het electrische ontsteking heeft?

    #785695

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Dat uitkotteren houd in dat je het gat waar de cilinder in gaat groter maakt.
    Je kan het zelf doen met een dremel maar dat is behoorlijk beunhazen.Ik raad het je af.
    Ik gebruik daarvoor de:
    Mallosie frees

    Als je een bobine er zo uitziet heb je elektrische ontsteking.


    Ook is het vliegwiel gesloten( er zit geen rubber in om bij de contakt-punten te komen)
    En er komen 2 zwarte kabels uit het carter, bij contakt punten maar 1.

    #785702

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Als je een bobine er zo uitziet heb je elektrische ontsteking. Ook is het vliegwiel gesloten( er zit geen rubber in om bij de contakt-punten te komen) En er komen 2 zwarte kabels uit het carter, bij contakt punten maar 1.

    20180510_094801

    20180510_094845
    20180510_172642

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.