Nieuw mix blok, maar start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Nieuw mix blok, maar start niet

This topic contains 13 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by stefankeet 7 years, 7 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #211980

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    Beste,

    Aangezien ik van contactpunten af wilde op mijn si heb ik een mix blok aangeschaft die van een ciao af kwam. (deze werkte nog volgens de vorige eigenaar voordat deze gedemonteerd werd van de brommer)

    Aangezien ik toch op mengsmeer wilde rijden heb ik de oliepomp er vanaf gehaald en hier een metalen plaatje op geschroefd
    en vervolgens olie slang naar het blok dicht gemaakt.

    Verder heb ik de Cdi aangesloten en de zwarte draad verbonden met de massa.

    Echter wil de brommer niet starten, de vlotterbak loopt goed door, er komt benzine bij de cilinder en het blok word rond gegooid.

    Heb ik misschien iets verkeerd aangesloten of kan het ergens anders aan liggen?

    Alvast bedankt voor de moeite!

    #242714

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    stefankeet :

    (deze werkte nog volgens de vorige eigenaar voordat deze gedemonteerd werd van de brommer)

    Mooi altijd dat hoe harder dit beweerd wordt hoe vaker het niet zo is.
    Heb je de draden goed bij de CDI aangesloten (roodwitgroen) ?
    Al een ander bougietje geprobeerd wellicht is hij te vuil en wilt hij niet meer vonk vonk doen.

    #242715

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    De cdi is goed aangesloten, inderdaad van rood naar wit naar groen en vervolgens de kabel van de bougie. Verder heb ik ook de bougie zelf vervangen, maar dit haalde nog niks uit. Wat me net wel opviel was dat de kabelboom half opgelost was aan de binnenkant, de kabels naar de cdi leken wel van kauwgom. deze heb ik vervolgens af geknipt tot het deel waar de kabels hard waren heb heb hier nieuwe kabels aan gesoldeerd.

    #242716

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Stefan,

    Kijk toch even goed na of je een vonk hebt want daar zal je probleem moeten zitten als de rest allemaal werkt (benzine bereikt je cilinder etc).

    #242717

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    Maar nu komt het lastige, ik heb alleen een zij standaard, wat is dan het gemakkelijkste om te testen of je een vonk hebt?

    #242718

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Door even je dop van de bougie te halen even een andere er in te steken en dan te lopen 🙂 zie je een vonk?

    #242719

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ik heb de boormachine op de koppeling gezet en de bougie uit de cilinder kop gehaald omdat deze te veel compressie gaf voor de boormachine, vervolgens de bougie tegen de cilinderkop aan gehouden maar ik heb inderdaad geen vonk. Wat is de volgende stap? Zijn er bepaalde metingen die ik uit kan voeren of moet het blok er weer onderuit?

    #242720

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Probeer hetzelfde eens, maar dan de groende draad van de ontsteking tegen het carter aanhouden of deze vonkt?

    #242721

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ook als ik de groene draad tegen het blok aanhoud krijg ik geen vonk, stel ik meet tussen de massa en de groene, rode en witte draad, wat moet ik dan meten kwa ohmse waarde?

    #242722

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Ik vermoed dat blok niet rijdend onder de vorige brommer vandaan is gekomen…
    Zou mooi terug gaan waar je dit blokje hebt gekocht.

    lukt dat niet dan zou ik het volgende doen:
    Probeer eerst eens een andere CDI (heb je deze goed geplaatst?)
    volgende stap is de brdrading geheel vernieuwen.
    werkt het dan nog niet…. dan is er iets anders stuk …

    #242723

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605
    #242724

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    Zojuist de kabels na gemeten, echter meet ik bij de groene kabel een afwekende waarde, volgens @guido moest dat rond de 500 ohm zijn, echter meet ik 50ohm, kan iemand dit bevestigen dat dit niet klopt

    Update: De kabel is ook bij de uitgang van het blok opgelost, vandaar dat rode en groene draad elkaar aanraakte, en dus sluiting maakte.toen ik deze uit elkaar trok had ik een vonk, dus dat word de volledige bekabeling vervangen

    #242730

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Dat is sowieso geen slecht idee.
    Even de goede kleuren draad kopen en opnieuw solderen vanaf de spoelen, niet halverwege de draad ergens

    #242756

    stefankeet
    Topic starter
    Berichten: 21

    Update: Alle kabels zijn vervangen en hierdoor had ik weer een fatsoenlijke vonk bij de bougie, gisteren avond eindelijk de tijd gevonden om alles weer terug te zetten en de brommer starte al na 10m rennen!
    Iedereen bedankt voor het meedenken!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.