Nieuw blokje maar doet niet

Home Forums Techniek Motorisch Nieuw blokje maar doet niet

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door FL4WLESS 2 weken, 4 dagen geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker

FL4WLESS
    Topic starter

Via Facebook een mooi 65cc blokje weten te scoren. Voordat ik hem kreeg is hij getest op een testsetup, dus alles liep.

Ik dat ding er onder zetten (gelijk een nieuwe achterbrug dus was ff wat meer werk)

En raad is? Hij doet niet😫. Koppeling is het niet. Want het vliegwiel draait wel mee.
    Benzineslang is ook vervangen. Kan het er aan liggen dat het filtertje (misschien) niet goed om zit?

Iemand suggesties? Heb al het 1 en ander geprobeerd. Hij lekte bij m’n uitlaat mondje. Uitlaat vastgedraaid (vergeten met het monteren ). Nog een keer geprobeerd en geen resultaat.

Uiteraard een paar fotootjes
    IMG_20191116_145132IMG_20191116_145121IMG_20191116_145116IMG_20191116_145110
    Niet op het uiterlijk letten… Dat komt nog

gilera-citta.com
    Bijdrager

bobine of je bedrading ?

Unleash My Gilera Citta | Black Edtion

FL4WLESS
    Topic starter

Zat ik ook aan te denken, maar is weer gebruikt van m’n vorige blok, en daar liep alles prima.

RMCiao
    Bijdrager

Benzinefilter verkeerd om zou kunnen.
    Hij vonkt wel gewoon goed?

Dountill
    Bijdrager

Heb je een vonk? Krijgt hij benzine? Volgens mij zit je bobine verkeerd om, al maakt dat voor de werking niet uit.

FL4WLESS
    Topic starter

@gilera-citta.com beide

@RMCiao binzinefilter zit normaal zo’n pijltje op, maar die kon ik niet vinden.

Vonk heb ik nog niet naar gekeken (stom natuurlijk) hoor je volgende week meer over!

speedbuxy
    Bijdrager

Koel kapje zit ook niet op de cilinder en das bij een 65cc blokje toch wel een must.
    Dus heb je het blokje daadwerkelijk zien/horen lopen toen je hem kocht?
    Want in een test setup krijgt ie geen rijwind koeling en dan ook nog matige koeling vanwege het ontbreken van dit kapje.
    Een ideale situatie/setup dus om een blokje op warm te lopen.

Andrews de Meijer
    Bijdrager

Begin eerst eens bij de basis.
    en ga Dingen uitsluiten.

Krijgt hij benzine ? (Bougie nat als je hem eruit draait)

Heeft hij een mooie vonk?

Heb je de sproeier en carburateur ook Aangepast?
    of zit er een 10.7 met sproeier 40 in 🧐
    dan gaat die het ook niet doen.

FL4WLESS
    Topic starter

Ben nu natuurlijk braaf aan het werk… Dus nieuwe dingen proberen kan natuurlijk ff niet.  Maar er zit een 13/13 op met een sproeier 66. Koelkapje is me een schroefgat van afgebroken (kan hem er nog wel tijdelijk op zetten maar weet niet of dat goed gaat)

@speedbuxxy, bedoel jij dat hij op zijn testsetup een warmloper heeft gehad?

Even wat anders. De 2 achterste koppeling segmenten (dat zijn je startsegmenten toch?) zat heel veel speling op . Heb er dus een andere koppeling onder gedrukt. Maar hoe krijg je dit weer vast? gewoon die borgring aanknijpen?

speedbuxy
    Bijdrager

Daar doel ik idd op. Want als je ziet hoe sommigen in een test setup (=onbelast) als een crossmotor gaan lopen gassen. Dan zie ik hem zonder koel kapje en rijwind koeling snel een warm lopertje krijgen.
    Kans dat jou blokje ook als een gek heeft lopen draaien in een test setup is niet heel groot offcourse. Maar gezien hij niet wil lopen zou ik toch even een compressie test doen.

FL4WLESS
    Topic starter

Hoe test je zo’n ding op compressie dan?

zevenenergie
    Forum Goeroe

FL4WLESS
    Topic starter

We hebben weer wat getest. Bougie vonkte matig, dus ff goed schoon gemaakt en daarna deed hij het nog niet.

Beetje doorgezocht, decompressie stond ook iets open i.v.m. te strakke kabel.

Kabel dus los getrokken (x een nieuwe bestellen)

Maar nu lijkt het wel of die zuiger droog loopt. ZIt een benzinefiltertje tussen mn slangetje omdat er een beetje troep in de tank zit. (kan het daar aan liggen?) wat kan die doorvoer nog meer blokkeren? troep in mn carb? vastgelopen vlotternaald?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.