Nieuw! 43mm merkloze cilinder

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Nieuw! 43mm merkloze cilinder

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Joukel 5 dagen, 22 uur geleden.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker

Gratje
    Bijdrager

Dat klopt. Dacht alleen dat dat niet klopte. Omdat er geen DR logo in stond.
    Kan die wel gewoon in de imitatie cilinder?

ritze
    Bijdrager

hoi mensen,
    ik heb nu dus die tjap tjoi cilinder van fons gekregen en heb hem meteen even aangepakt
    alle poorten behoorlijk moeten uitslijpen, chamfer gemaakt en de uitlaat poort wat groter moeten maken, puur om die giet fouten eruit te halen.

zuiger gaat inderdaad wat moeilijk maar ik geef het gewoon eens een kans, wellicht gaat het gewoon goed
    als je de booster ziet, kan ik niet anders zeggen dat ze lekker diep zijn en dat is eigenlijk wel heel goed.
    mja de grofheid van de mal maakt het er niet beter op, dus flink met de dremel erdoor
    ik was nog niet klaar met de poorten en de cilinder maar je ziet wel al meteen verschil.

50cc cilinder kop past inprincipe niet, ik heb een berini kopje moeten aanpassen om het te laten passen, wel zonder koppakking ūüėÄ

hij lijkt vrij fel te zijn onderin en trok al vrij snel op het achterwiel dus volgens mij wil dit kitje wel goed lopen. compressie is wat matig dus even heel rustig rijden

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

FonS
    Topic starter

Ik kwam er zelf maar niet aan toe om deze cilinder uitgebreid te testen… Toen ik van Ritze hoorde dat hij¬†iets nieuws¬†wilde, heb ik¬†dit cilindertje dus weggegeven.
    Fijn dat je er zo snel mee aan de slag gaat en je bevindingen in dit topic (en je perso) bij wilt houden :thumb
    Het is een slecht afgewerkte flutcilinder, maar er valt vast en zeker iets leuks van te maken!

AA-T
    Sleutelbeheerder

Die poorten mogen best ruw zijn van binnen, dit zou zelfs beter zijn als gladde poorten. Voor de rest klinken de bevindingen positief. Voor die ‚ā¨40,- is het de moeite waard om de cilinder zelf wat netter af te werken, en chamferen kan nooit kwaad :thumb. Zoals speedbuxy al zegt in je perso, het zou mooi zijn als hij ook slijtvast is.

ritze
    Bijdrager

Tot nu toe lekker chille.
    Heb nu zeker 3 liter opgerookt en hij doet het nog steeds, geen rare dingen tot nu toe, binnenkort zal ik even posten hoe hard het loopt

Martino
    Bijdrager

Een leuk detail ze hebben een uitsparing in de cilinder gehouden voor de boosterkanalen.
    Je zal deze zonder problemen kunnen doorprikken en vergroten.

20180903_14543720180903_145425

speedbuxy
    Bijdrager

Best een leuke cilinder dus en klinkt ook best goed:thumb

ritze
    Bijdrager

Hij loopt met een gianelly city power op een bewerkt blok 67 ongeveer, en doet er 7.8sec over om op de 50 uit te komen, (via speed logic app)
    Tot nu toe veel koppel onderin en laat voor mijn gevoel niet veel toeren toe, nu moet ik wel zeggen dat ik met vrij zware rollen rij dus dat geeft een wazig beeld. Zodra ik even zin en tijd heb ga ik eens een snellere uitlaat proberen. Ik verwacht dat het niet veel uitmaakt

Gratje
    Bijdrager

@ritze. Hoezo pastte een 50cc kop niet? Ik heb hem inmiddels ook lopend onder mijn citta hangen. Niets bijgeveild aan de cilinder. Dus zo met kartels en alles eronder.
    Ik rijd met een uitgeveilde carter met brom krukas. 13/13@66 met malossi filter en sito plus uitlaat. En orginele 50cc kop. Nog nergens geen problemen mee na 20km rond jakkeren.

ritze
    Bijdrager

De zuiger raakte de kop zowel met m’n gevlakte 50cc als met de berini.dusja dan moet dat even gefixt worden he.

IK heb al zeker 5 tanks opgereden en doet het nog steeds goed

Gratje
    Bijdrager

Daar heb ik geen last van  Rijd wel met koppakking. Denk dat ik hem toch ook maar netjes ga vijlen. Zal toch wel iets schelen in levensduur

ritze
    Bijdrager

Hoi hoi, Chinashit cilinder doet het nog steeds erg goed. Er zit nu 350km ongveer op

Joukel
    Bijdrager

Ik heb deze cilinder ook op mijn bewerkte blokje met 13/13.
    Moest hem inderdaad nog veel afwerken, heb toen meteen de poorten ook wat groter gemaakt.
    Inmiddels al 500km mee gereden en gaat goed, heb 1 warmloper gehad door een iets te kleine sproeier met de hitte van vorige maand.

Inderdaad veel koppel onderin, trekt lekker op met mijn gia citypower en wil ook nog wel redelijk in toeren, rijdt met gemak 68kmu op gps en heb zelfs de 75kmu gehaald met een poulie 70.

Zeker een aanrader voor dat geld! (40 euro)

Oldtimer fanaat
13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.