Niet rijden dit weekend,………….Grrrrr

Home Forums Techniek Overige techniek Niet rijden dit weekend,………….Grrrrr

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by mean-machine 3 years, 1 month geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #807250

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    Dit weekend 20-21 feb belooft prachtig weer te worden voor een ritje.

    Mijn ene motorfiets, een oudje, zit in de overgangs-regeling van de wegenbelasting. Dat betekent dat ie pas op 1 mrt weer de weg op mag. Mijn andere motor is nog bijna als nieuw, dan is de restpekel die nog in het wegdek zit ook geen feestje. Prima, dan wordt het een mooi moment om de Ciao weer eens uit te laten!

    Nu had ik al een tijdje alle spulletjes in huis om de bromklok te reviseren. (dacht ik)
    Vorige week tijdens de sneeuw leek mij een goed moment om eens het schuurtje in te duiken om dat klusje maar eens te fixen. Bij demontage bleek dat de keerring van de uitgaande as aan de binnenzijde van de remtrommel lek was en dat de achter-remblok in de olie dreef. Tsja, de olie is dan geheel doordrenkt in het frictie-materiaal, dat wordt dus nix meer.  Deze dan maar nieuw bestellen. Spullen aan de kant en vandaag weer verder om snel af te maken voor een lekker rondje tuffen dit weekend.
    Heb ik bijna alles in elkaar blijkt dat de keerring die ik heb gekregen van de ingaande as helemaal de verkeerde maat. Normaal ga ik dan snel effe halen, hier vlakbij bij de Doesburger Molen, maar dat lukt nu niet tijdens de corona. Grrrrrrrrrr.
    Keerring is nu via internet besteld, maar zeker is dat ik morgen niet kan rijden.

    #807253

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Grrrr.  En zondag ook niet! Haha.
    Lekker fietsen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807265

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Is deze keerring echt lek door slijtage? Je zal namelijk nog eens kunnen proberen de veer wat strakker te maken. Je haalt voorzichtig de veer uit de keerring en deze haal je uit elkaar. Knip een stukje van een uiteinde af en draai deze weer in elkaar. Hij zal nu wat strakker om je as zitten en met een beetje geluk kan jij dit weekend een rondje doen.

    #807269

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik heb een gratis bromklok voor je als amsterdam niet te ver is

    #807274

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    @ lek door slijtage
    De brommer is van 1973. Dus sowieso niet verkeerd om alles te vernieuwen.
    Wat trouwens wel heel RAAR was, dat er geen pakking in de klok zat?
    Wellicht is dat de werkelijk reden van de lekkage.
    Ik heb deze brommer nu vanaf ca 1983. Zelf heb ik de klok nooit eerder open gemaakt.
    Heeft er iemand in de eerste 10 jaar zitten klooien?

    @ Magnus01
    Bedankt voor aanbod. A’dam iets te ver. Na morgen rijden wordt dan moeilijk.

    #807277

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Een pakking heeft er niet altijd tussen gezeten bij de naaf. Eigenlijk net als een koppakking welke niet altijd gemonteerd was. Zo ben ik er ook meerdere zonder pakking tegen gekomen, wel vreemd, gezien dit idd vragen om problemen is. Een punt waar onze vespanaaf vaak zal gaan lekken.

    #807363

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Precies, zonder pakking was ongetwijfeld voldoende toen hij nieuw was maar nu? Als ik me niet vergis is de olie ook dunner geworden door de jaren heen.

    Ik heb zelf slechte ervaringen met de dunne groene pakkingen die nu op de markt zijn, beste is om de originele bruine heel goed schoon te maken en te monteren met eventueel vloeibare pakking.

    Succes en er komt vast een mooi tourseizoen aan!

    #807386

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    Ha-ha
    Ik heb onlangs juist een groene pakking gemonteerd ipv dus helemaal niets.
    De klok zit nu weer in elkaar. Nee, ik ga ‘m nu niet meer open maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.