vespa si motor problemen

Home Forums Techniek Motorisch vespa si motor problemen

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Nielski55 4 years, 2 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #792971

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Beste forum leden,

    Ik ben al een poosje aan het knutselen met mijn vespa si.
    Het was een vrij verrot ding en heeft nooit heel lekker gelopen.
    Het probleem is eigenlijk altijd al geweest dat hij moeilijk start. Normaal zou hij na een aantal stappen aan moeten slaan maar ik moet altijd een stuk rennen. In de zomer dan minder ver als nu.
    Daarnaast moet hij stationair redelijk hoog in de toeren zitten anders valt hij weer uit.
    Ook zit er een redelijk grote sproeier in. Ik heb een 13mm carb met uitgeveilde inlaat, een 56 sproeier en een gewone 50cc blok. De ontsteking heb ik gecheckt en staat op 0,4mm en met de boormachine getest en geeft een vonk die in ieder geval 5 mm kan overbruggen. Ook heb ik getest of er valse lucht word aangezogen met de deo test. Maar het blokje ging niet sneller lopen als ik er deo rondom spoot. behalve vlak bij het luchtfilter natuurlijk.

    Ik heb naar mijn idee alles al wel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om hem soepel te laten starten en verder goed te laten lopen. Heeft iemand nog ideeën voor mij? Anders zou ik bijna een heel nieuw blokje moeten kopen.

    Als er nog vragen zijn hoor ik die ook graag.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door Nielski55.
    #792975

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Tenzij er iets echt heel erg kapot is hoef je eigenlijk nooit een nieuw blokje te kopen.

    De hoge toeren en vrij hoge sproeier klinken toch wel echt als valse lucht.
    Je kan de deo test een proberen met remmenreiniger, die heeft een iets concentreerde straal en laat geen meuk achter op je blok.
    Ga goed alle pakkingenlangs. Ook de onderkant van je blok en je uitlaatpoort.

    Mocht het dan  niet willen kan je altijd je blok helemaal reviseren, goedkoper dan een blok kopen en je weet exact wat de staat is van je blok.

    #792976

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030
    #792983

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Tenzij er iets echt heel erg kapot is hoef je eigenlijk nooit een nieuw blokje te kopen.De hoge toeren en vrij hoge sproeier klinken toch wel echt als valse lucht.Je kan de deo test een proberen met remmenreiniger, die heeft een iets concentreerde straal en laat geen meuk achter op je blok.Ga goed alle pakkingenlangs. Ook de onderkant van je blok en je uitlaatpoort.Mocht het dan  niet willen kan je altijd je blok helemaal reviseren, goedkoper dan een blok kopen en je weet exact wat de staat is van je blok.

    Bedankt voor de tip! Heb je ook enig idee wat het probleem zou kunnen zijn dat hij wat moeilijk start? zou dit ook te maken kunnen hebben met de valse lucht? Dat is namelijk wel het voornaamste probleem.

    #792985

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Tenzij er iets echt heel erg kapot is hoef je eigenlijk nooit een nieuw blokje te kopen. De hoge toeren en vrij hoge sproeier klinken toch wel echt als valse lucht. Je kan de deo test een proberen met remmenreiniger, die heeft een iets concentreerde straal en laat geen meuk achter op je blok. Ga goed alle pakkingenlangs. Ook de onderkant van je blok en je uitlaatpoort. Mocht het dan niet willen kan je altijd je blok helemaal reviseren, goedkoper dan een blok kopen en je weet exact wat de staat is van je blok.

    Ik heb de test nu eens gedaan met WD40 rondom alle naden. Toen ik bij de uitlaat sprayde kwam hier een redelijke straal met rook vanaf wat mij dus vertelde dat de verbinding met de uitlaat lekte. Ik heb dit geprobeerd te fixen. Die aansluiting is sowieso niet geweldig. Ben nu benieuwd hoe hij zal starten als hij weer koud is. Hij startte net best prima maar hij kwam ook van binnen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.