Niet goed in gang.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Niet goed in gang.

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by markiej 16 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #209383

    Pielie
    Topic starter
    Berichten: 136

    Als ik een dagje niet gereden heb met brommer moet ik altijd redelijk veel lopen tegen dat hij in gang geraakt.
    En als hij dan in gang is moet ik mijn choke ff inhouden voordat hij op toeren komt. Ook blijft hij niet zo goed stationair lopen. Wat kan het probleem zijn? Ik heb een standaard blokje maar heb wel een kreidler uitlaat van Ø28 mm gestoken,zou ik moeten vergroten van sproeier? Is dat zo als dat je 2 schroefjes hebt om te regelen? Ik heb al eentje zien zitten. Kan iemand me helpen?

    #218525

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    je hebt een schroefje aan de zijkant van je carburateur om stationair aftestellen.

    omdat je je choke in moet houden betekend dat hij normaal te weinig benzine krijgt. dus er moet een grotere sproeier in.

    je haalt je carburateur eraf en dan het zwarte bakje wat onder de carbu hangt. je haal het bakje er dus af en je ziet een goud schroefje zitte. die kan je eruit schroeven. er staat dan een nummer op dat schroefje. bijv 38. dan ga je naar de brommerzaak en vraag je om een grotere sproeier. bijv 42. maar je moet in iedergeval een grotere. ik zou 4 maten groter nemen dan de maat sproeier die je er nu in hebt. maar je moet zelf tog onderzoeken welke sproeier er nu werkelijk in moet. het is altijd een beetje testen met die sproeiers

    succes

    #218526

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Je hebt alleen 1 schroefje op een std carb, voor de stationair (foutjuhh). Deze moet je 2½ slag open draaien, dan staat die over het algemeen goed. En de sproeier zit in de vlotterbak. Dat bakje, onderaan je carb..

    #218527

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    @Jaspur
    voor de lucht ?

    ik weet niet waar jij hebt leren sleutelen maar bij een std 12/7 – 13/13 zit er nergens een luchtschroef.
    dat is voor stationair.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #218528

    Pielie
    Topic starter
    Berichten: 136

    Dus normaal met en grotere sproeier moet dit lukken? Ik zal morgen eens achter een grotere gaan. Dan eens testen. Hij zal dan ook meer verbruiken zeker?

    #218529

    Pielie
    Topic starter
    Berichten: 136

    Hij start inderdaad direct nu,maar hij draait wel nog niet stationair,daar moet ik nog voor kijken.

    #218530

    markiej
    Bijdrager
    Berichten: 348

    als je hem hoger stationair wilt laten lopen moet je het schroefje iets meer indraaien hoeveel moet je maar ff kijken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.