Niet aan te krijgen!

Home Forums Techniek Opvoeren Niet aan te krijgen!

This topic contains 14 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by piaggioclubke 18 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #183282

    Sneader
    Topic starter
    Berichten: 29

    Hey mannen,

    Na het vorige probleem ben ik weer terug met het volgende probleem 🙁

    Nadat ik twee weken geleden een speedengine met racekrukas gemonteerd had, was er een probleempje; hij trok valse lucht bij de carburateur.
    Nu had ik gisteren mijn cp, bougie condensator vervangen…en wilde meteen even gaan rijden. Alles ging prima, hij startte goed, en reed lekker door totdat ik tijdens het optrekken merkte dat hij bij de 40-45km/u begon te haperen en te stotteren. Toen ben ik zo hard blijven rijden, totdat ik ietsje harder wilde gaan en hij dus langzaam uitviel.
    Daarna weer gestart zonder problemen maar na gas te geven ging hij sputterend vooruit en viel hij weer uit. Sindsdien heb ik hem niet meer aangekregen!!

    Condensator+Cp+bougie zijn dus net vervangen. Bougie is nat van benzine en bougie vonkt wel…

    Wat o wat kan het zijn???
    Alvast erg bedankt!

    Sneader

    #189027

    Raal
    Bijdrager
    Berichten: 144

    dit probleem heb ik ook met een blokje, hiervan zijn de zuigerveren versleten. mischien dat je die eens moet checken (even de slotspeling meten)

    #189028

    Sneader
    Topic starter
    Berichten: 29

    Sorry, maar hoe meet ik de slotspeling?? Kheb namelijk geen idee wat dat is…Dankjewel alvast

    #189029

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    misschien een draad niet goed gelegd bij het monteren? Heb ik vaker gezien, en als de mantel lek is omdat ie aan heeft gesleten, dan kan je dit soort gedoe krijgen, anders is misschien toch je bougie overleden, dat kan ook eens gebeuren, zelfs met een nieuwe…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #189030

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Sneader :
    Sorry, maar hoe meet ik de slotspeling?? Kheb namelijk geen idee wat dat is…Dankjewel alvast

    Hier heb ik een How-To voor geschreven en die vind je bij “Info” bovenaan de pagina.

    #189031

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    wat voor sproeier heb je nu? het kan natuurlijk ook zijn dat je bougie verzopen is, en dat ie nog wel zichtbaar vonkt maar niet genoeg meer voor verbranding ofzo, als je nog een reservebougie heb zou ik die is proberen.

    #189032

    Sneader
    Topic starter
    Berichten: 29

    Ik heb nu een 66 sproeier erin zitten, het is idd wel zo dat ik er al 3 nieuwe bougies erin gedaan. Bij 1 startte hij gewoon goed, en bij die 2 andere sputterd hij en daarna doet hij helemaal niets
    Maar sproeier is toch niet zo asociaal groot?
    Thanks alvast!

    #189033

    Raal
    Bijdrager
    Berichten: 144

    mischien moet je tog eens een 64 of een 62 proberen

    #189034

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    Als je nogsteeds 70cc eronder heb hangen moet 66 wel goed werken hoor, van die paar maatjes verschil zal ie niet je bougies moeten mollen, of je hebt nog standaard luchtfilter eropzitten(?) Hij krijgt in ieder geval teveel benzine t.o.v. lucht

    oja ik neem aan dat je de cp. wel goed heb afgesteld?

    #189035

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    mag ik vragen wat voor merk bougie je hebt en welke warmtegraad?
    als je een 5 of 6 hebt is dit cker te klein. ik raad je een 7 ofzo aan

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #189036

    Sneader
    Topic starter
    Berichten: 29

    Tonni :
    misschien een draad niet goed gelegd bij het monteren? Heb ik vaker gezien, en als de mantel lek is omdat ie aan heeft gesleten, dan kan je dit soort gedoe krijgen, anders is misschien toch je bougie overleden, dat kan ook eens gebeuren, zelfs met een nieuwe…

    Wat bedoel je met mantel?
    Overigens vonkt hij wel goed, dus ik denk niet dat het aan de bedrading licht…Misschien dat er eventueel vocht in zit…

    @Ciaofrank: Ik heb een malossie powerfilter, maar ik denk dat ik eventjes een 60 sproeier er in ga doen, is toch een fluitje van een cent. CP zijn spiksplinternieuw en staan op 0,45mm.

    @Herr FlicK: Ik heb 2 NGK’s met warmtegraad 7 en 8. Daarnaast heb ik een bosch, waarmee ik met dit probleem toch nog 5 km heb gereden voordat hij begon te sputteren.

    Als laatste ga ik de slotspeling meten, is best wat werk.

    Iedereen in ieder geval bedankt voor het reageren! We komen er vast wel uit!

    Greetings Sneader

    #189043

    Sneader
    Topic starter
    Berichten: 29

    Niemand??? Ik heb trouwens een foutje gemaakt; er zit een 60 sproeiertje in i.p.v 66…zou dat uitmaken?

    #189045

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    60 is wel erg klein met een powerfilter/speedengine/racekruk, probeer dan is de 66, daar zou die normaal gesproken knap mee moeten rijden, als ie het dan nog niet doet moeten we maar weer wat verder kijken he
    :wink

    mzzls

    #189046

    Franz
    Bijdrager
    Berichten: 204

    vind je dat?

    ik kan gemakkelijk met een 60 sproeier rijden.
    toen ik nog 43 mm malossi had reed ik altijd met 60 sproeier en nu met 43mm dr evo rijd ik ook maar 62.

    dus ik denk niet dat die te klein is
    want als die te klein is zou hij ook normaal moeten starten met choke.
    zal wel iets met de ontsteking zijn.

    haal gewoon alles uitelkaar en steek het weer in elkaar gelijk het moet.
    werkt het nog niet dan breng je hem naar de brommer winkel daar repareren ze hem en dan moet die werken.

    #189639

    piaggioclubke
    Bijdrager
    Berichten: 50

    wat ook altijd handig is :

    -kijken of de bougieknop erop staat

    -kijk of er nog benzine/olie genoeg inzit

    -….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.