na lange afwezigheid toch eens terug

Home Forums Algemeen Even voorstellen na lange afwezigheid toch eens terug

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by IJskonijn 5 years, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #778423

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    ik ben jens , 25 jaar en woon in belgie. heb zo’n tien jaar terug mijn eerste ciao gekocht en ermee bezig geweest tot zeven jaar geleden. Toen heb ik wel een mooie ciao gekocht als aandenken en eigenlijk sindsdien niet meer naar omgekeken.

    zelf heb ik naast mijn auto nog een honda motodax, een replica dax en een chaly. Dus redelijk veel mini 4 takt overheersing hier maar vandaag zat ik toch met veel heimwee te kijken naar mijn ciao’tje die hier nog steeds staat. Nu ben ik toch van plan hem weer startklaar te maken hij staat echt al extreem lang stil dus ben op dat vlak nog aan het uitzoeken wat ik het best doe ermee.

    IMG_0279

    tank uitspoelen, carburateur reinigen, nieuwe bougie (en bougiekop want die zit er niet meer op ) is me eerste plan ermee en daarna weer helemaal proper zetten.

    #778429

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Leuke Ciao, mooi dat je hier weer wat leven in wil blazen 😎

    Wat betreft de stappen om hem weer rijdend te krijgen zit je wel goed (mits je hem ook rijdend hebt weggezet natuurlijk).
    Als het een contactpunten blok is kan het zijn dat je hier nog wat aandacht aan moet besteden. De condensator wil bijvoorbeeld nog wel eens kapot gaan ook al staat hij stil.

    #778452

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Wat een simple restart moest worden is uitgedraaid op veel meer. Na de standaard draaide hij mooi maar toen lekte hij overal benzine en bijna geen vermogen meer. Blok is er nu uit en de cilinder is versleten

    #778475

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Mooi excuus om alles even goed onder handen te nemen 🙂 Heb je de oorzaak van het benzinelek al achterhaald?

    #778522

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Denk iets met de vlotter maar heb een

    Revisie kit carters
    Revisie kit carburateur
    Nieuwe zuiger

    Besteld. Nu ben ik wel nog niet uit over de lak nu ziet hij eruit alsof die in de jaren 90 in een schuur achtergelaten geweest door een Johnny racer 😂IMG_20180910_110229
    Oh ja dit is mijn laatste Ciao geweest 8 of 9 jaar terug received_2213164325572154

    #778529

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Mooi ciaotje hoor!
    Leuk dat je er weer mee bezig gaat, het blijft mooi  😉

    No replacement for displacement
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.