Mp one malossi carter vraag

Home Forums Techniek Motorisch Mp one malossi carter vraag

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Gratje 1 year, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #807668

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Ik heb een malossi mp one carter electrische ontsteking.

    En de malossi ontsteking  (leuk speelgoed)

    Nu staat dat je het carter moet frezen tot een bepaalde hoogte dat het vliegwiel niet aanloopt,

    Maar moet dat ook in dit carter of alleen bij orginele blokjes

    Moet ik dat nou wel doen?
    #818367

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Ik ben hier ook benieuwd naar.

    Weet iemand hier inmiddels al een antwoord op?

    1
    #818368

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Volgens mij is dat alleen als je een Piaggio blokje hebt. Bij de MP one niet nodig, tenminste, zo staat het in de handleiding 🙂
    Let ook op de verwarring ten aanzien van de shimringen, zowel het stukje dat gaat over een shimring achter het lager, als bij de “originele” krukas.
    Ik meen dat Malossi in het geval van de krukas met “origineel” de originele Malossi krukas bedoelt.

    Ik heb het zelf nog niet in mijn handen gehad, dus ik zou me eerst goed inlezen voordat je de boel in elkaar gaat bouwen.

    1
    #818370

    Befkuh
    Bijdrager
    Berichten: 111

    bij je mp one blok zit een grote ring  bij en die moet je in je kleine carter leggen onder de lager.. ik heb het wel moeten doen bij mijn mp one met malossie kruk..en bij een mp one van een maat van me ook..

    1
    #818371

    Befkuh
    Bijdrager
    Berichten: 111

    als je die shimring dus gebruikt  hoef je niets weg te halen…  waar hun op doelen is volgens mij alleen bij de ouwe reedvalve  de carter die voor de mp one kwam.. en orginele carters..
    en om nog even terug te komen op me bericht hier boven.. mijn carter is mp one met malossie  moest ie dus onder.en die van me maat is een mp one met een orginele kruk en daar bij moest ie er ook onder.. en omdat ik die shim niet meer had heb ik die zelf gemaakt.. de grootste shim van de vario set daarvan is de dikte even dik als die bij de malossie set zat..  en de buiten maat van de ring even groot alleen de binnen maat niet en die heb ik dus bij gewerkt met de dremel net zo lang tot dat de binnen diameter groot genoeg was want anders sloot ie de lager te ver af en dat leek mij niet de bedoeling…

    #818373

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Ik wist wel dat ik het ooit had uitgetypt. Maar is alweer 3 jaar geleden. Stukje over de shim ring dan.
    En nog beschamend: na 3 jaar heeft het blokje al zeker 20 seconden gedraaid. 1 keer gestart en daarna wegens vanalles en nog wat nooit meer aangeraakt.

    zie link hieronder. Laatste pagina laatste bericht.

    https://vespa-ciao.nl/forums/topic/malossi-mp-one/page/7/#post-785280

    • Deze reactie is gewijzigd 1 year, 2 months geleden door Gratje.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.