Motorblok het nog waard?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Motorblok het nog waard?

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Javad 5 years, 10 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #774889

    Joey Wit
    Topic starter
    Berichten: 24

    Hoi,

    Ik heb zins kort een ciao, waarbij dit Cp blok kwam, had lang stil gestaan maar de ciao zag er wel netjes uit verder.
    Blok rijd en klinkt niet raar, hield wel in en was was sloom in reactie denk sproeier verstop. Maar ik wilde dus het blok gewoon even na lopen en bekijken.

    En mijn vraag is nu wat is uw mening, wat merkt u op, is dit blokje oke? Of valt er nog wat aan te doen? Heeft het nut om er nieuwe lagers etc in te stoppen? Nieuwe zuiger?

    Krukas heeft geen speling op/neer
    Wel iets links/rechts.

    Foto’s
    https://ibb.co/ho4Xko
    https://ibb.co/emuyQo
    https://ibb.co/bTwCko
    https://ibb.co/gv4RBT
    https://ibb.co/cEYxJ8
    https://ibb.co/dbXPy8
    https://ibb.co/f1zXko

    Grt
    Joey


    #774894

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    In mijn ogen ziet zit er prima uit. Setje nieuwe zuigerveren+pakkingen en de kop+cilinder vlakken.
    Dan kun je er wel weer even tegenaan!

    Natuurlijk kun je dan ook meteen het hele blok even reviseren, dan weet je zeker dat alles weer goed is.

    No replacement for displacement
    #774895

    Joey Wit
    Topic starter
    Berichten: 24

    hoi,
    Bedankt voor je reactie, wat ik me vooral afvroeg is, is de krukas nog goed omdat ik wat roods zie op de krukas. Als je wat inzoomd zie je dit goed. Roest misschien? Dit lijkt me niet oke, plus het was erg bruin vettig in de carters, ik weet niet of dit normaal is zo erg.

    Ik heb ook nog een CDI blokje liggen, ben ik beter af die helemaal in orde te maken en te gebruiken op mijn origineel cp blok ciao frame?

    Zijn hier voor of nadelen aan?

    Alvast bedankt
    Grt
    Joey


    #774908

    Dondersteen
    Bijdrager
    Berichten: 344

    Die rode verf op je krukas is niets raars en de minimale speling links/rechts ook niet. De bruine vettige troep in je carter is gewoon oud mengsel en komt ook niet van de kruk. Verder vind ik het er allemaal prima uitzien en zou je met een goede schoonmaakbeurt, nieuwe zuigerveren + alle pakkingen wel weer vooruit kunnen 🙂

    Een complete revisie is natuurlijk nooit weg dus dat zullen we je ook altijd aanraden, dan kun je wel weer een paar duizend kilometers maken!

     

    #774909

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Volgens mij zijn het snorkrukjes die zo’n vlek rode verf hebben.
    Dit komt heel vaak voor maar ik weet nog steeds niet wat de reden van deze markering is.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #774910

    Joey Wit
    Topic starter
    Berichten: 24

    @javad, het is idd een snorblok heeft ook een begrensde inlaat port.
    nu ben ik ook benieuwd waarom er rode verf op zit, zit ook een beetje op de cilinder.

     

    #774911

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Die rode verf op je krukas is niets raars en de minimale speling links/rechts ook niet. De bruine vettige troep in je carter is gewoon oud mengsel en komt ook niet van de kruk. Verder vind ik het er allemaal prima uitzien en zou je met een goede schoonmaakbeurt, nieuwe zuigerveren + alle pakkingen wel weer vooruit kunnen 🙂 Een complete revisie is natuurlijk nooit weg dus dat zullen we je ook altijd aanraden, dan kun je wel weer een paar duizend kilometers maken!

    Vind ik ook  😉

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.