This topic contains 15 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by sjonnie 3 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 september 2020 om 16:28 #802096
Beste heren,
Ik ben bezig met het repareren van een kameraad zijn citta.
Alleen heb ik het volgende probleem: Wanneer ik de motor aan het lopen het pruttelt de motor en komt hij niet op toeren. maar zodra ik hem het achterwiel op til en gas geef heb ik wel volle toeren. wat kan hier het probleem zijn? heb zelf het gevoel dat het in de ontsteking ligt.Set up :
standaard kop met 65 malossi
contactpunt blok, op 0.5 afgesteld
13/13 @58
standaard brom pijp23 september 2020 om 22:33 #802102Zo is dit niet te begrijpen.
Doe maar even een u tube filmpje plaatsen of link daarvan.
Wel met goed geluid.
Dus vanaf starten, stationair draaien tot en met rijden volgas.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.24 september 2020 om 00:03 #802104Dan denk ik als eerste aan brandstof-tekort. Sproeier (half) verstopt?
Als wiel los in de lucht is nauwelijks vermogen nodig.
Wil je snel gaan rijden dan heb je wel vermogen nodig en dus ook brandstof.24 september 2020 om 12:55 #802116Hoe ben je bij sproeier 58 gekomen?
Ik denk ook dat je wel wat hoger mag gaan in sproeier maat24 september 2020 om 17:43 #80212313/13 is origineel met n een 72 er sproeier. tenminste bij de nieuwe die ik kocht
24 september 2020 om 17:44 #802124Ik had een 66 in de mijne
25 september 2020 om 10:30 #802134heb een andere bougie en condensator in gezet, geen verandering.
Ik ga vandaag even een paar maten hoger proberen met sproeiers.ook kan ik hem niet stationair afstellen, dit duidt op valse lucht toch?
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door HL-G.
25 september 2020 om 13:06 #802137KLinkt inderdaad als valse lucht. Probeer eens de deo test.
En als je echt valse lucht hebt loopt hij misschien wel beter op een hoge sproeier (richting 66)
Maar dan kan je alsnog niet je stationair afstellen.Misschien is er bij het monteren van je cilinder iets mis gegaan met de kop of voetpakking.
Heb je wel een 43mm koppakking gemonteerd?25 september 2020 om 17:17 #802144Zuiger goed om?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 september 2020 om 10:44 #802247Pakkingen zijn goed, maar zoals wim zegt, denk dat dat zuiger er verkeerd op zit, dacht dat de slotjes naar de uitlaat poort wijzen en dat is niet goed.
29 september 2020 om 17:28 #802258Er staat een pijltje op de bolling van je zuiger, die moet richting je uitlaat poort wijzen
30 september 2020 om 20:18 #802295Op de malossie zuiger staat geen pijltje, super onhandig maar heb de dichte kant van de zuiger over de uitlaat poort, dus dat lijkt me wel goed. Helaas heb ik het probleem nog steeds niet gevonden. Deo test wil niet lukken omdat ik hem niet zolang kan laten lopen om deze test uit te voeren, alle pakkingen zijn nog goed, zit zelf te denken aan de ring tussen carberateur en carter. Alleen is deze niet los te koop, iemand enig idee om deze “na te maken”
30 september 2020 om 20:56 #80230330 september 2020 om 21:05 #802304Geen filmpje dus?
Maar je moet toch echt sproeiers tussen 60 en 66 gaan proberen.Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.30 september 2020 om 22:12 #802309Ik weet wel dat ieder blok net effe anders is.
Maar ik rijd met mijn 12/12 met een 68.
Deze zat er al in toen ik de carb kocht.
Loopt ie prima mee. Geen 4-takt en geen smoor.
Daarom nooit een reden gehad om dat te gaan wijzigen.Het enige wat ik minder vind, dat is het brandstof-verbruik.
Niet eens wat ’t kost, maar vooral vanwege het kleine tankje.
Als ik een 100km+ toertocht maak, sta ik een paar keer bij de pomp.
Dat is wel effe minder. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.