motor stottert

Home Forums Techniek Afstellen motor stottert

This topic contains 15 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by sjonnie 3 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #802096

    HL-G
    Topic starter
    Berichten: 23

    Beste heren,

    Ik ben bezig met het repareren van een kameraad zijn citta.
    Alleen heb ik het volgende probleem: Wanneer ik de motor aan het lopen het pruttelt de motor en komt hij niet op toeren. maar zodra ik hem het achterwiel op til en gas geef heb ik wel volle toeren. wat kan hier het probleem zijn? heb zelf het gevoel dat het in de ontsteking ligt.

    Set up :
    standaard kop met 65 malossi
    contactpunt blok, op 0.5 afgesteld
    13/13 @58
    standaard brom pijp

    #802102

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2568

    Zo is dit niet te begrijpen.
    Doe maar even een u tube filmpje plaatsen of link daarvan.
    Wel met goed geluid.
    Dus vanaf  starten, stationair draaien tot en met rijden volgas.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #802104

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Dan denk ik als eerste aan brandstof-tekort. Sproeier (half) verstopt?

    Als wiel los in de lucht is nauwelijks vermogen nodig.
    Wil je snel gaan rijden dan heb je wel vermogen nodig en dus ook brandstof.

    #802116

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Hoe ben je bij sproeier 58 gekomen?
    Ik denk ook dat je wel wat hoger mag gaan in sproeier maat

    #802123

    sjonnie
    Bijdrager
    Berichten: 17

    13/13 is origineel met n een 72 er sproeier. tenminste bij de nieuwe die ik kocht

    #802124

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ik had een 66 in de mijne

    #802134

    HL-G
    Topic starter
    Berichten: 23

    heb een andere bougie en condensator in gezet, geen verandering.
    Ik ga vandaag even een paar maten hoger proberen met sproeiers.

    ook kan ik hem niet stationair afstellen, dit duidt op valse lucht toch?

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door HL-G.
    #802137

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    KLinkt inderdaad als valse lucht. Probeer eens de deo test.
    En als je echt valse lucht hebt loopt hij misschien wel beter op een hoge sproeier (richting 66)
    Maar dan kan je alsnog niet je stationair afstellen.

    Misschien is er bij het monteren van je cilinder iets mis gegaan met de kop of voetpakking.
    Heb je wel een 43mm koppakking gemonteerd?

    #802144

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2568

    Zuiger goed om?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #802247

    HL-G
    Topic starter
    Berichten: 23

    Pakkingen zijn goed, maar zoals wim zegt, denk dat dat zuiger er verkeerd op zit, dacht dat de slotjes naar de uitlaat poort wijzen en dat is niet goed.

    #802258

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Er staat een pijltje op de bolling van je zuiger, die moet richting je uitlaat poort wijzen

    #802295

    HL-G
    Topic starter
    Berichten: 23

    Op de malossie zuiger staat geen pijltje, super onhandig maar heb de dichte kant van de zuiger over de uitlaat poort, dus dat lijkt me wel goed. Helaas heb ik het probleem nog steeds niet gevonden. Deo test wil niet lukken omdat ik hem niet zolang kan laten lopen om deze test uit te voeren, alle pakkingen zijn nog goed, zit zelf te denken aan de ring tussen carberateur en carter. Alleen is deze niet los te koop, iemand enig idee om deze “na te maken”

    #802303

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102
    #802304

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2568

    Geen filmpje dus?
    Maar je moet toch echt sproeiers tussen 60 en 66 gaan proberen.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #802309

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik weet wel dat ieder blok net effe anders is.
    Maar ik rijd met mijn 12/12 met een 68.
    Deze zat er al in toen ik de carb kocht.
    Loopt ie prima mee. Geen 4-takt en geen smoor.
    Daarom nooit een reden gehad om dat te gaan wijzigen.

    Het enige wat ik minder vind, dat is het brandstof-verbruik.
    Niet eens wat ’t kost, maar vooral vanwege het kleine tankje.
    Als ik een 100km+ toertocht maak, sta ik een paar keer bij de pomp.
    Dat is wel effe minder.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.