Motor start direct, maar als ik stop met g valt hij uit tenzij ik weer de indruk

Home Forums Techniek Afstellen Motor start direct, maar als ik stop met g valt hij uit tenzij ik weer de indruk

This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 6 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #802154

    Morpheus02007
    Topic starter
    Berichten: 4

    Kan iemand me helpen? Ik heb de carburateur al uitgekuist, aan de sproeier ligt het ook niet. Ik heb ook al aan het stationair toerental regelaar gedraaid, maar ook zonder succes. Ik moet blijven gasgeven of hij valt uit…tenzij ik de choke indruk tot ik weer kan vertrekken.

    Alvast bedankt.

    #802156

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Is dit plots gekomen?
    Of had je eerder iets veranderd aan de brommer voor het begon?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #802160

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Het indrukken van je choke veroorzaakt een lucht tekort in je mengsel.
    Als je brommer dan wel blijft lopen komt er dus ergens teveel lucht binnen.

    Dus
    Valse lucht?
    Decompressie stift die niet lekker afsluit?
    Losse bougie?

    #802224

    Morpheus02007
    Topic starter
    Berichten: 4

    Is dit plots gekomen? Of had je eerder iets veranderd aan de brommer voor het begon? Gr. Wim.

    Neen, hij heeft gewoon zeer lang stil gestaan. Hij was van mijn peter, maar had zelf 2-takt gemaakt met zoveel olie in dat het achterwiel vol olie hing van de uitlaat 😂. Het ding bleef desondanks gewoon rijden…Tot nadat hij jaren in de garage gestaan heeft.

    #802225

    Morpheus02007
    Topic starter
    Berichten: 4

    Het indrukken van je choke veroorzaakt een lucht tekort in je mengsel. Als je brommer dan wel blijft lopen komt er dus ergens teveel lucht binnen. Dus Valse lucht? Decompressie stift die niet lekker afsluit? Losse bougie?

    Bedankt voor je tips. De decompressie stift is toch het ventiel dat je gebruikt om de bromfiets uit te schakelen toch he? Alhoewel ik dit nu niet meer nodig heb 😅

    #802230

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    KLopt ja, zit in je cilinderkop. Die moet er wel af wil je alles lekker schoon maken

    #802233

    Morpheus02007
    Topic starter
    Berichten: 4

    De cilinderkop er af? Ik had toen ik 16 was in 1997 een Honda Camino met Polini watercooling, Delorto carburateur en aangepaste klok op de vario. Mijn Wallaroo had gewoon een 65cc van Polini, trekveertjes en een Sito race potje. Reed maar 65km/u zo, maar die trok zo hard door naar zijn 65…niet normaal. Je vond ook veel onderdelen toen. Dus ik neem aan dat ik ook terug een nieuwe pakking zal moeten steken. Vind je dat nog voor een Piaggio Ciao? Of wordt er nu vloeibare dichtingen gebruikt zoals in de auto-industrie. Sorry mannen, ik ben niet meer mee met de huidige toestand van bromfietsen opvoeren enzo. 😅

    Alvast bedankt voor de hulp iedereen.

    #802234

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Geeft niet hoor!
    Nieuwe pakking is vaak wel handig. Sommige mensen rijden zonder koppakking, maar die hebben dan wel een perfect gevlakte kop en cilinder.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/pakkingen-vespa-ciao.html
    Hier kan je alle pakkingen vinden. De betere scooter/brommer winkel zal een 50cc pakking ook nog wel hebben.
    Bij jmpb kan je aangeven dat je brievenbus bezorging wilt. Staat ergens bij verzendopties, scheelt je ongeveer 5 euro ofzo.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.