Moparts racing voorwiellager vervanger vraagje volgorde

Home Forums Techniek Problemen oplossen Moparts racing voorwiellager vervanger vraagje volgorde

This topic contains 11 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Dountill 4 years, 1 month geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #785236

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    goedendag.

    Ik heb een setje voorwiellager vervangers gekocht voor mijn 4 spaaks si velg bij jmpb.
    Kan iemand mij vertellen in welke volgorde het in elkaar moet? En de volgorde van moeren en ringen om de velg weer goed terug in de vork te krijgen?
    Weet de volgorde van de gewone lagers ook niet meer. Heb geen kilometerteller.

    Ps. Moparts website plat? Reden daarvoor?

    #785245

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik meen dat wilk1985  ergens in zijn perso,s heeft laten zien hoe dat moet.

    #785298

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Ik volg eventjes het topic mee.

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #785299

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Ik ben ook zoek naar deze info,
    kan iemand hier meer over vertellen ?

    bvd Jochem

    #785574

    Gratje
    Topic starter
    Berichten: 499

    Niemand? @fredzzz?

    #785576

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Heb je misschien iets aan de exploded view van jmpb voor de volgorde van de moertjes?
    https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/onderdelen-op-tekening/gilera-citta-exploded-views/voorwielas-gilera-citta.html

    Je zal iig eerst de cupjes uit je voorwiel moeten halen. Aan 1 kant het nieuwe lager erin, dan de bus, dan aan de andere kant het lager.

    #794221

    Dountill
    Bijdrager
    Berichten: 320

    Ik kick dit topic ook even. Zou ook graag willen weten hoe je dit op de juiste wijze doet. Heb nu het idee dat ik de lagers (te hard) vast klem om het geheel op zijn plek te houden.

    #794239

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Wat ik wel eens wil weten waarom je de lagers vervangt met een product wat niet getest is terwijl de originele lagers perfect zijn, tuurlijk moet je wel eens in de zoveel tijd ff de speling checken en misschien wat vet toevoegen, maar verder dan dat zijn de originele lagers niet kapot te krijgen en gaan gewoon 30 jaar mee als het niet meer is.
    Als de Mopart lagers speling krijgen moet je nieuwe kopen terwijl de originele lagers even opgesteld kunnen worden en weer jaren mee gaan.
    Verder heb ik nooit hier op dit forum een topic gezien met kapotte of versleten originele voorwiel lagers.
    Dus wat is de reden nu om het beter te weten dan Piaggio zelf ?!

    TICKLING BARN
    #794242

    Dountill
    Bijdrager
    Berichten: 320

    Die reden is heel simpel, ik heb ze zo gekocht dus zal het er wel mee moeten doen. Als ze origineel waren geweest had ik wel geweten wat ik er mee moest, nu niet.

    #794243

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Stop gewoon de originele lagers er weer in, ben je van het gezeur af 😛

    TICKLING BARN
    #794247

    Dountill
    Bijdrager
    Berichten: 320

    Stop gewoon de originele lagers er weer in, ben je van het gezeur af 😛

    Zou een optie kunnen zijn, maar geeft vooralsnog geen antwoord op de vraag van dit topic. Overigens zou ik dan ook nieuwe lagers, cups en conusbouten moeten halen.

    #794251

    Dountill
    Bijdrager
    Berichten: 320

    Voor de volledigheid even een link naar de reactie van Wilk1985 in het topic van MOPARTS RACING zelf. Hij heeft in zijn reactie als laatste foto een soort van “exploded view” waarin hij zijn volgorde laat zien van de ringen/moeren die hij gebruikt heeft.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.