Moparts lager past niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Moparts lager past niet

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by dennis84 5 years, 3 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #782284

    dennis84
    Topic starter
    Berichten: 53

    Weet er iemand het verschil tussen de A-set en de B-set van de moparts voorwiellagers? Ik ben bezig om het 5spaaks wiel van deze lagers te voorzien, maar het lijkt erop dat de bijgeleverde bus te lang is.
    De bus is 63mm lang, dat is precies de breedte van de naaf. Maar de lagers steken aan weerzijde een paar mm uit, waardoor de remtrommel niet terug in de velg gaat, laat staan dat het wiel terug in de voorvork kan.

    Zie ik iets over het hoofd, of moet ik ergens wat weg laten? Ik heb ook het idee dat het conische schroefje aan de binnenzijde van de remtrommel tegen de gefreesde bus en de binnenring van het lager aan gaat lopen ”vreten”

    Beste antwoord
    1
    #782302

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Onze A Type is voor de 3-spaaks, 4-spaaks, 5-spaaks en 10-spaaks velg (Grimeca, gietvelgen). Lengte: 53.50mm

    De B Type is voor bepaalde 14-spaaks velgen (maar ook hier zitten verschillen in, hebben we ontdekt). Lengte: 58.30mm

    De Type C is voor Citta velgen (12″). Lengte: 61.50mm

    Het lijkt erop dat je een TYPE C (Citta) set hebt gekregen. De lagers zijn gewoon hetzelfde, maar de adaptor/bus is te lang.

    Waar heb je jouw set gekocht, via ons (MOPARTS) of via JMPB? Doe maar even je adres per PM, dan stuur ik je morgen een Type A bus op.

    1
    #782322

    dennis84
    Topic starter
    Berichten: 53

    Yes, vanochtend idd contact gehad met Fredzzz en ik heb blijkbaar de langst mogelijke bus (Type C) dus dat gaat em nooit worden🤔 Gelukkig top service van MOPARTS en een nieuwe bus is onderweg!

    hartstikke bedankt!👍

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.