Moeizame (koude) start – Vespa SI

Home Forums Techniek Problemen oplossen Moeizame (koude) start – Vespa SI

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 3 years, 1 month geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #807466

    Jelmer300 – Vespa SI
    Topic starter
    Berichten: 21
    Beste brommer-liefhebber,

    Mijn Vespa SI start redelijk moeizaam. Ik moet hem ongeveer +-50 meter aanrennen, voordat hij echt gas geeft en vooruit gaat. Dit gebeurt vooral als mijn brommer in de avond (een paar uur) buiten heeft gestaan. Wel heb ik het gevoel dat ik mijn snorbrommer niet op een goede manier start, omdat ik al eerder hem had verzopen.
    Zelf ben ik nog niet heel ervaren met (snor)brommers, en hierdoor is het ook een grote kans dat het aan mezelf ligt.
    Moet je tijdens het aanrennen gas bijgeven of kan je hem beter eerst stationair laten lopen?
    Of heeft iemand nog tips voor het makkelijker starten (aanduwen/rennen) van de Vespa SI? Of kan ik iets beter afstellen, zodat de brommer na een paar meter al start?

    Groet,
    Jelmer
    -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
    1
    #807469

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2651

    Je gebruikt aan het begin van het aanrennen wel “even” de decompresseur hendel?
    Misschien wil ie nog wat choke aan het begin.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    1
    #807473

    Miemsie
    Bijdrager
    Berichten: 30

    Je schrijft dat Vespa moeilijk start wanneer hij een een paar uurtjes heeft stilgestaan, wanneer je blok dus koud is. Trek dan even aan het chokedraadje aan de rechterkant voor je de bromfiets aanrent. Bij het aanrennen knijp je eerst de decompressiehendel in tot je de brommer hoort pruttelen. Vervolgens laat je hem los en geef je meteen een beetje gas. Als het starten op deze manier nog niet goed lukt, dan is je afstelling wellicht niet optimaal.

    Met een warm blok kun je de brommer op dezelfde manier starten, maar dan trek je natuurlijk niet aan de choke.

    Als je er met deze instructie niet uit zou komen, dan kan ik je een filmpje sturen aangezien we dezelfde Vespa hebben.

    #807478

    Jelmer300 – Vespa SI
    Topic starter
    Berichten: 21

    @miemsie

    Het starten lukt op zichzelf wel, alleen moet ik -+10 meter aanrennen met de decompressie hendel en dan gas. Een vriend van mij kan hem bv starten binnen 2 meter, is er iets dat ik aan die van mij kan doen, zodat die sneller start ?

    -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
    1
    #807482

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Choke helpt al veel, mischien de carburateur dat een beetje vuil is. Je kunt ook de startsegmentveertjes eens eruit halen en kijken als het dan nog steeds zolang duurt eer dat die start. Ik kan mijn brommer ook zonder een pas te zetten starten, dat is zonder de veertjes.
    Mvg Robin

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.