mix gaan tanken

Home Forums Techniek Problemen oplossen mix gaan tanken

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by ArvidW 16 years, 5 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #208694

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    hoi hoi
    men krukas keering lag eruit dus heb die vervangen met meteen die keering in men olie pomp.
    blok er weer onder gehangen alles aangesloten. zie ik dat het nippeltje op mijn carter waar ik het slangetje van de olie pomp op moet schuiven is afgebroken.dus mijn blok kan geen olie krijgen.
    kan ik een nippel vervangen of zijn die in je carter geperst wat ik heb namelijk gehoord heb dat dat zo is?????????????

    greats william

    #218005

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    Ik zou niet weten waar je zo’n nippel kunt krijgen, je kunt JMPB mailen, of misschien easyparts..
    Anders moet je een mix carter kopen….

    Had ik dit eerder geweten, ik heb de mijne weggegooit. Maar ze zijn vast nog wel te vinden.

    #218006

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Zon nippel is volgens mij wel te vervange ja, dacht dat ik het ook een gedaan heb. Maarja wil je percee euro 95 tanken? Want als je net zo graag mengsmering tankt is je probleem snel opgelost natuurlijk.

    #218007

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    jah het liefst tank ik euro, is namelijk iets goedkoper.
    maar ik heb dus gehoord dat die dingen geperst worden dus niet te vervangen zijn.
    maar stel ik ga mix tanken wat moet ik dan doen,kan ik de slangetjes van de olie tank gwn laten zitten maar dan zonder olie, en moet ik dan het gaatje op de carter dichtmaken voor valse lucht .
    wat moet ik dan doen.

    greats william

    #218008

    Bubba
    Bijdrager
    Berichten: 117

    euro lijkt goedkoper, maar als je gaat uitrekenen wat je aan olie betaald, komt het er op neer dat mix uiteindelijk net zo duur is.

    Niet overal is de verhouding helemaal goed, maar bij BP is het spul in de goede verhouding gemengt.

    #218009

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    Als ik jou was, dan zou ik even rondvragen bij metaalbewerkingsbedrijven of ze er zo’n nippel voor je in kunnen zetten. Mix pompen worden allemaal weggehaalt en bij nieuwe pompstations zijn ze al niet meer aanwezig. Euro 95 is goedkoper, en het mix systeem is erg goed, het is de beste manier om je blokje te oliën.

    Mocht je er dan toch van af willen stappen, dan is het zaak om het gat goed dicht te maken. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik zou er draad in tappen en dan een bout in stoppen.

    #218010

    william
    Topic starter
    Berichten: 237

    okeey ik weet genoeg, wil men olie pomp wel houden.

    dit topic kan gesloten worden

    #218011

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ik heb nog zo’n nippeltje voor je !

    Kunt de jouwe er gewoon uittrekken met een tang, je maakt mij klein bedragje over en ik stuur je een goede op die je er gewoon in kunt duwen 🙂

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.