Misterd11’s ciao & si

Home Forums Perso’s Projecten Misterd11’s ciao & si

This topic contains 149 reacties, has 25 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 4 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 150)
  • Gebruiker

misterd11
    Topic starter

Hoi ik ben daniel al geruime tijd 16, ik kocht mijn ciao toen ik net 15,5 was, van een oud vrouwtje uit Utrecht. Er zat toen 2407 km op. Hij zag er toen zo uit:

By misterd11

Super net ding liep wel redelijk, want het brommertje had een tijdje stil gestaan, en reedt 20km/u.
    Dit vond ik te langzaam toen kocht ik een 13/13 dellorto bij jmpb, mallossi filter bij de lokale bromboer, en een leokrul met wat vliegroest bij aapie(adriaan) van t forum.

By misterd11

By misterd11 at 2011-02-23

Toen ging ie zon 38 a 40km per uur.
    Toen ging ik kijken voor een snellere cilinder en kwam ik uit op een dr evo (70cc). Ik had niet het geld voor een niewe, dus ik plaatste een ad. op het forum, en kreeg reactie van leon. Het pakketje met de dr evo eenmaal angekomen zat er geen flens meer op, dit was anders dan dat er een stukje was afgebroken wat gezegd werd.

By misterd11
    Toen maar naar virgil opgestuurd en die had er een nieuwe flens aangelast.

Toen ben ik naar mike (van t forum) gegaan en die heeft me carter en inlaat getuned, en toen reed me brommer zon 70 km/h.
    Maar ik wilde meer trekkracht, dus had toch besloten voor een varioset te gaan kijken, toen hoorde ik dat een kennis er een had liggen 1 op 13 vertanding en koppeling met 90mm schijven , dus ik gelijk ff gebeld, en kon hem voor een mooi prijsje ophalen.

By misterd11

Gelijk een polini voorvario besteld, en toen stond me brom er zo bij:

By misterd11

Ik pluis altijd elke dag ff het verkoop topic door en toen zag ik dat aapie 3 spaaks zwart gepowdercoate velgen had liggen, dus gelijk even ge pm ed, en voila,

By misterd11

En gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met een leo handmade zx reverse van een peugeot ludix passend te maken voor een ciao, en ik vind het aardig mooi gewordeb, en het presteerd ook nog lekker. Ik moet alleen nog een zijkap passend maken.

By misterd11

ritze
    Bijdrager

Dat is best wel een mooie uitlaat, netjes gedaan!
    Loopt het beter als met de krul uitlaat, dat zou wel lachen zijn

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

misterd11
    Topic starter

ja, hij rijdt veel chiller en met 8grams rollen heb ik 73,6km/h geklokt met windje in de rug, maar ik merk wel dat de druk en trekveren ff wat strakker moeten, en ik moet een nieuwe cilinder hebben want me dr begint te schraapen

misterd11
    Topic starter

komt de poorten van een 43mm AR of polini overheen met een dr evo?? En welke klinkt het rustigst, en welke is het meeste slijtvast??

Mike
    Bijdrager

Die poorten zitten op dezelfde plaats;)

De AR 43mm en polini 43mm zijn exact dezelfde cilinders… Ze klinker robuuster ( minder herrie als DR ) en zijn als je ze goed behandelt erg slijtvast!

Top speed wel wat minder als een DR maar das te verwaarlozen. Een AR / Polini is in het middengebied een stuk sterker.

wat mij betreft wel een aanrader die AR:thumb

Mike

misterd11
    Topic starter

Okej dan ga ik voor de AR thanks mike

SuperSi
    Bijdrager

damn, uitlaatje is mooi geworden buis.
    ik zie em maandag wel denk.

misterd11
    Topic starter

iemand tips voor een snel optrekkend blokje, en het moet wel lkr doortrekken, top rond de 60 a 65 is hard zat.
    M.v.g.
    Daniel

Mike
    Bijdrager

nou dat doe je het beste door bijvoorbeeld zoals je hier boven vroeg, een AR te monteren op een Blok dat niet getuned is.

en dan met zo’n Gianelli city power ding.

Mike

SuperSi
    Bijdrager

mike, denk je dat ie zijn leo weer inwisselt voor een gigasnellie, ik niet namelijk:P
    en anders wil ik em wel :>

misterd11
    Topic starter

gigasnellie heb ik nog, maar ik neem waarschijnlijk een kickblok dus ik zoek er een goede uitlaat voor die eronder kan, word denk de proma cc weer fiksen denk

DaanCiao
    Donateur

Je ciao zag er netjes uit, en klink ook lekker toruwens;)
    Alleen vind je die reverse niet erg opvallend?

misterd11
    Topic starter

ja dat wel, kheb nu me citypuffer er weer onder, vanwege de wouten. Maar wie ben jij eigenlijk??

DaanCiao
    Donateur

Jah ze zijn weer lekker bezig hor.
    Donderdag hebben ze een meeting bij me gedaan, viel nog mee eigenlijk 26km/h te hard met correctie er al van af.
    Kwam je tegen bij de vlielandbrug rond een uurtje of half 3(beschamend niet op een ciao, was een zip met windscherm:|).

Ben Daan aka Daanciao;-)

misterd11
    Topic starter

ik denk dat me varionaaf is overleden, ik reed over een drempel heen, en het lekke net alsof hij in loopstand stond. Me koppelingsschaal kan ik gewoon ronddraaien, maar soms beweegt me koppelingsschaal wel, als ik hem naar voren en naar achter schuif, iemand nog een idee of het te redden valt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 150)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.