Minirelli citta

Home Forums Perso’s Projecten Minirelli citta

This topic contains 87 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by dieseltank 13 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 88)
  • Gebruiker
  • #460655

    maartuh
    Topic starter
    Berichten: 73

    was nog bij een scooterdealer geweest en had gevragen wat het koste om een citta af te stellen πŸ˜›
    Koste volgens die man 20 euro en hij kon mij verzekeren dat er geen kosten bij zouden komen,
    Hij weet alleen nog niet dat er een minarelli blok in zit daluk maarja XD
    Voor 20 euro ga ik niet zitte kutten met dat blok,

    Hopen dat die het nog doet ook haha πŸ˜›

    #460656

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Whahah, ja idd. Ik denk het alleen niet :p een scooterblok afstellen is een hel vergeleken bij een (standaard)vespa blokje. Denk dat hij wel raar gaat kijken als je daarmee aan komt :p

    #439420

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Dan lieg je die dealer ook voor, als jij aan komt rollen met een citta met scooter blok kom je van een koude kermis thuis.

    Ennuh…

    Kwestie van een sproeier veranderen ?

    P.s je hebt nu een orginele krukas in je mina blok zitten? Door de meesten wordt sterk afgeraden om met 70cc en een orginele niet versterkte kruk te gaan rijden.

    Als het een jonge as is dan zou het nog wel mee vallen, heeft die er een aantal km’s op zitten dan is het sterk aan te raden om een versterkte kruk erin te douwen.

    #439410

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Scooter afstellen is niet zo heel erg lastig hoor πŸ˜‰ alleen de carb is beetje kloten. maar als je ervaring hebt met een RV of EVO engine dan weet je wel wat je doet.

    Mooi projectje! zal zeker wel leuk lopen πŸ˜‰ Wat doe je met de achterkoppeling? word dat een std piaggio achterkoppeling of toch iets van een scooter/fox?

    @offtopic, Express Minirelli getypt ipv Minarelli?

    #460672

    maartuh
    Topic starter
    Berichten: 73

    ja kan zelf ook wel een scooter afstellen howr πŸ˜› Mijn nrg heb ik ook zelf afgesteld dus die dr zal geen probleem worden.

    En het is niet zoon oude as dus dat zit wel goed.
    En er komt nog wel een andere as in, Eerst maar eens zien dat het gelopen heeft, dan pas geld uitgeven ;p

    En ik ga gewoon met een originele achterkoppeling rijde anders krijg ik m niet meer gestart namelijk πŸ˜‰
    Denk dat ik m nog wel aangeduwt krijg dan? Teminste iedereen met een simonini engine hier heeft daar volgensmij ook geen last van dat die te veel compressie heeft fso.

    En ja ik heb expres minirelli getypt πŸ˜› omdat het nou nog maar een “mini” blokje is tegenover eerst

    #460693

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    gewoon op je buddy zitten en rennen denk ? tuurlijk 70cc van een scooter heeft wel meer compressie als die van een ciao.

    zat me gister te bedenken, ja gewoon electrische start! maar ten eerste je hebt 70CC, dus dan word het al niets & je hebt hele starterkransgebeuren verwijderd dus tja ;p schietje weinig mee op!

    & dat scooterblok geen “decompressie” heeft, is ook wel wat lastiger

    #460694

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    4 taps simo heeft ook geen decompressie. Sil druk die ook “gewoon”:P aan. staan wel filmpjes van op youtube.

    #460695

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Klopt, maar wat bij een ciao “100” cc is, is bij een scooter 70cc. En die zijn nog wel eens wilder getimed/ lagere squish. Maar we zullen zien toch? kijken of maarten hem aan kan rennen! haha

    #460696

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    niek1992 :
    Klopt, maar wat bij een ciao “100” cc is, is bij een scooter 70cc. En die zijn nog wel eens wilder getimed/ lagere squish. Maar we zullen zien toch? kijken of maarten hem aan kan rennen! haha

    Wilder getimed = minder compressie vanwege de hogere poorten, Simo 07 heeft 0.7mm squish dus ook niet anders dan een scooter. Simo07 = 82cc, geen 70.

    Ofwel, je krijgt hem wel aan.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #460699

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    mooi project, dΓ‘t wil ik echt zien lopen!

    #460702

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    @ arvid, hmm dat wist ik niet!

    maar 70cc bij een scooter is 48MM, en simo 07 is ook 48MM right?

    #460703

    maartuh
    Topic starter
    Berichten: 73

    Ja dat was ik dus ook al aan het bedenken, een simo engine krijg je ook aan terwijl die nogal wat compressie heeft en die heeft ook geen decompressie,

    Teminste op youtube had ik al van die roze ciao gezien dat die hem ook aan geduwt kreeg πŸ˜›

    Heb trouwens de dr70 en de 19mm al geregeld,

    Maarja ik ga m toch eerst testen met originele cilinder

    #460704

    CrossVespa
    Bijdrager
    Berichten: 211

    Die roze ciao is dus van Sil:D

    Mooi project ik ga hem volgen!
    Ben je van plan als het zooitje allemaal goed loopt Er nog een snellere cilinder op te gooien?……..2 fast for race;p

    #460705

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    niek1992 :
    @ arvid, hmm dat wist ik niet!

    maar 70cc bij een scooter is 48MM, en simo 07 is ook 48MM right?

    Klopt 47.6mm, maar simo07 heeft 46mm slag krukas in tegenstelling tot 39mm van een scooter. Daar haalt de Simo zijn cc’s vandaan.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #460706

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ja maare met vario ga je em niet aankrijgen zonder deco… als je ooit vario wilt rijde (of is dat de bedoeling?)
    op mijn 50cc blok heb ik ook geen deco(kabel) ik loop met de brommer en ga dan met mn voet over de vario en maak ik de eerste slag daarna gaat die gewoon rond πŸ˜›

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 88)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.