This topic contains 87 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by dieseltank 13 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 april 2010 om 09:06 #460655
was nog bij een scooterdealer geweest en had gevragen wat het koste om een citta af te stellen π
Koste volgens die man 20 euro en hij kon mij verzekeren dat er geen kosten bij zouden komen,
Hij weet alleen nog niet dat er een minarelli blok in zit daluk maarja XD
Voor 20 euro ga ik niet zitte kutten met dat blok,Hopen dat die het nog doet ook haha π
23 april 2010 om 09:21 #460656Whahah, ja idd. Ik denk het alleen niet :p een scooterblok afstellen is een hel vergeleken bij een (standaard)vespa blokje. Denk dat hij wel raar gaat kijken als je daarmee aan komt :p
23 april 2010 om 09:49 #439420Dan lieg je die dealer ook voor, als jij aan komt rollen met een citta met scooter blok kom je van een koude kermis thuis.
Ennuh…
Kwestie van een sproeier veranderen ?
P.s je hebt nu een orginele krukas in je mina blok zitten? Door de meesten wordt sterk afgeraden om met 70cc en een orginele niet versterkte kruk te gaan rijden.
Als het een jonge as is dan zou het nog wel mee vallen, heeft die er een aantal km’s op zitten dan is het sterk aan te raden om een versterkte kruk erin te douwen.
23 april 2010 om 09:51 #439410Scooter afstellen is niet zo heel erg lastig hoor π alleen de carb is beetje kloten. maar als je ervaring hebt met een RV of EVO engine dan weet je wel wat je doet.
Mooi projectje! zal zeker wel leuk lopen π Wat doe je met de achterkoppeling? word dat een std piaggio achterkoppeling of toch iets van een scooter/fox?
@offtopic, Express Minirelli getypt ipv Minarelli?
23 april 2010 om 17:55 #460672ja kan zelf ook wel een scooter afstellen howr π Mijn nrg heb ik ook zelf afgesteld dus die dr zal geen probleem worden.
En het is niet zoon oude as dus dat zit wel goed.
En er komt nog wel een andere as in, Eerst maar eens zien dat het gelopen heeft, dan pas geld uitgeven ;pEn ik ga gewoon met een originele achterkoppeling rijde anders krijg ik m niet meer gestart namelijk π
Denk dat ik m nog wel aangeduwt krijg dan? Teminste iedereen met een simonini engine hier heeft daar volgensmij ook geen last van dat die te veel compressie heeft fso.En ja ik heb expres minirelli getypt π omdat het nou nog maar een “mini” blokje is tegenover eerst
24 april 2010 om 18:14 #460693gewoon op je buddy zitten en rennen denk ? tuurlijk 70cc van een scooter heeft wel meer compressie als die van een ciao.
zat me gister te bedenken, ja gewoon electrische start! maar ten eerste je hebt 70CC, dus dan word het al niets & je hebt hele starterkransgebeuren verwijderd dus tja ;p schietje weinig mee op!
& dat scooterblok geen “decompressie” heeft, is ook wel wat lastiger
24 april 2010 om 18:19 #4606944 taps simo heeft ook geen decompressie. Sil druk die ook “gewoon”:P aan. staan wel filmpjes van op youtube.
24 april 2010 om 18:38 #460695Klopt, maar wat bij een ciao “100” cc is, is bij een scooter 70cc. En die zijn nog wel eens wilder getimed/ lagere squish. Maar we zullen zien toch? kijken of maarten hem aan kan rennen! haha
24 april 2010 om 18:52 #460696niek1992 :
Klopt, maar wat bij een ciao “100” cc is, is bij een scooter 70cc. En die zijn nog wel eens wilder getimed/ lagere squish. Maar we zullen zien toch? kijken of maarten hem aan kan rennen! hahaWilder getimed = minder compressie vanwege de hogere poorten, Simo 07 heeft 0.7mm squish dus ook niet anders dan een scooter. Simo07 = 82cc, geen 70.
Ofwel, je krijgt hem wel aan.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno24 april 2010 om 20:28 #460699mooi project, dΓ‘t wil ik echt zien lopen!
24 april 2010 om 22:05 #460702@ arvid, hmm dat wist ik niet!
maar 70cc bij een scooter is 48MM, en simo 07 is ook 48MM right?
24 april 2010 om 23:03 #460703Ja dat was ik dus ook al aan het bedenken, een simo engine krijg je ook aan terwijl die nogal wat compressie heeft en die heeft ook geen decompressie,
Teminste op youtube had ik al van die roze ciao gezien dat die hem ook aan geduwt kreeg π
Heb trouwens de dr70 en de 19mm al geregeld,
Maarja ik ga m toch eerst testen met originele cilinder
25 april 2010 om 05:57 #460704Die roze ciao is dus van Sil:D
Mooi project ik ga hem volgen!
Ben je van plan als het zooitje allemaal goed loopt Er nog een snellere cilinder op te gooien?……..2 fast for race;p25 april 2010 om 06:21 #460705niek1992 :
@ arvid, hmm dat wist ik niet!maar 70cc bij een scooter is 48MM, en simo 07 is ook 48MM right?
Klopt 47.6mm, maar simo07 heeft 46mm slag krukas in tegenstelling tot 39mm van een scooter. Daar haalt de Simo zijn cc’s vandaan.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 april 2010 om 07:05 #460706ja maare met vario ga je em niet aankrijgen zonder deco… als je ooit vario wilt rijde (of is dat de bedoeling?)
op mijn 50cc blok heb ik ook geen deco(kabel) ik loop met de brommer en ga dan met mn voet over de vario en maak ik de eerste slag daarna gaat die gewoon rond πDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.