~Mike’s ciao perso~

Home Forums Perso’s Projecten ~Mike’s ciao perso~

This topic contains 328 reacties, has 69 deelnemers, and was last updated by CittaKlaas 11 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 329)
  • Gebruiker
  • #487554

    n3ophytenl
    Bijdrager
    Berichten: 128

    Die had ik nog niet gezien Mike super mooi is ie nu weer! 😀 Gaat ewout met de VCT gewoon met die compleet verroeste top one rijden die een jaar op de bodem van zijn vijfer heeft gelegen?? 😉

    Gr Koen

    #487555

    Mike
    Topic starter
    Berichten: 4374

    jep:P

    Mike
    #487585

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Pfff dat heeft die Evert weer netjes gedaan. 😀
    Ziet er zeker nice uit, veel mooier zal je ze niet vinden.

    Totaal plaatje ciao ziet er ook goed uit trouwens. :thumb

    #488240

    Mike
    Topic starter
    Berichten: 4374

    Zo even een update verhaal met een korte foto reportage over de korte vakantie naar zeeland op de brommer die ik deze week gemaakt heb:)

    Begin van deze week ben ik samen met mn dikke vriend Ewout ( ewous op t forum ) aar zeeland vertrokken. De meeste kennen hem wel denk.

    We zijn zondag vertrokken met onze brommertjes. Ik op mn ciao met zadeltassen en Ewout op z’n citta met Motor aanhangwagentje.

    Het leuke van dit aanhangertje is dat ie 1 wiel heeft en dus perfect met jouw bewegingen in de bochten meegaat.

    Karrteje was wel wat aan de zware kant maar het ging allemaal prima met vario. Verder reden we allebei polini 43mm cilinder.

    We waren op zondag middag vertrokken en hebben eigenlijk langs de kust de Noordzee-route gevolgd. dat is trouwens een ECHTE aanrader voor iedereen. vooral het lange fietspad tussen de duinen tussen Zandvoort en Noordwijk. Daar kwamen we wilde herten tegen. rond een uur of 8 savonds

    De eerste nacht hebben we in Duinrell op de camping geslapen. en een biertje gedronken bij de tent.

    De 2e toerdag zijn we vanuit Duinrell verder gereden langs de kust… Dus van Wassenaar naar Den Haag/Scheveningen.
    Daar werden we even kort achterna gezeten door een politie autotje… Waarom weten we niet maar dat we omkeken was hij ineens aan het keren. Wij dus snel snel paar straatjes in en verder geen last meer van gehad:P Op dat moment ontdekte Ewout dat hij in de douche van Duinrell zijn gouden ketting had laten hangen. Buiiten het feit om dat die wel een paar euro’s waard is, is het ook een erfstuk van zijn opoe. Dus dat was ff erg schikken. Na een telefoontje met Duinrell en weer een kilometer of 20 terug te racen vonden we dat ding GELUKKIG terug. Hij hing er nog..:| luckey Ewout:thumb Daarna de reis voorgezet langs de kust (erg mooi) afzakkend naar Hoek van Holland. Daar met t pontje naar de overkant gegaan.

    Pont met Maasvlakte op de achtergrond:

    De reis die dag ging verder en we zijn uiteindelijk na een mooie rit door Zeeland geëindigd in de buurt van Renesse.
    Daar hebben we een aantal dagen gezeten. Hier volgen wat foto’s van bezienswaardigheden onderweg.

    de campingplaats

    BBQ


    De volgende morgen….
    Goeie morgen Ewout met onderbroek…

    Ons geheim voor een goeie dag start. Chocomel


    Wasje ophangen.

    En weer koken. Ditmaal pittige kip met noten rijst! jammie.
    En Ewoutje weer happy met zijn Giga gouden ketting;)

    Hier volgen nog wat foto’s van dingen die we gedaan/gezien hebben.
    De beroemde stormvloedkeringen


    Middelburg en Vlissingen:


    Coole opa in Middelburg:

    Restant foto’s

    Ewout die iets schoonmaakt/opruimt ( zeldzaam! )
    Mooie Zons ondergang op de camping…

    Dat waren even de foto’s:) De terug reis verliep erg lekker. ook weer een erg mooie rit. We hebben Zeeland verlaten aan de kant van Noord-Brabant en zijn breed gezegd via Rotterdam, Alphen a/d Rijn Hoofddorp en Haarlem weer terug naar ons Mooie Alkmaar gereden. Een kilomter voor thuiskomst nog een Prent van oom agent om dat hij ons klokte op wél 40 km/h. We kregen er 1tje zodat we em konden verdelen.. haha, hij was in een goeide bui dus dat was mazzel. Want de brommertjes liepen natuurlijk wel eventjes harder als dat;)

    Tot zover even mijn verhaal:)

    Mike
    #488170

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Leuk verslagje (tot nu toe), lijkt me inderdaad een leuke route om te rijden, zo door de duinen.
    Benieuwd hoe deze reis verder verlopen is 😀

    #488241

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Yeah!
    Nice road trip! :thumb

    #488242

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Zeer nice!

    Had ook al een tijdje je perso niet meer bekeken.. Had ik niet mogen doen 😀 Ook prachtig die TopOne !

    #488243

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ziet er gezellig en geslaagd uit:thumb
    Dat karretje is trouwens wel vet lijkt haast wel gemaakt voor de brom:thumb

    #488252

    Mike
    Topic starter
    Berichten: 4374

    Bedankt voor de leuke reacties tot zover:) Heb reeds mijn verhaal ook even afgemaakt!

    Die kar was inderdaad erg ideaal en past supermooi bij een Vespa brommertje. Deze hebben Ewout,Batty en ik ooit nog es gekocht voor een zacht prijsje om er ooit mee naar Italië te gaan. Dat laatste moet er ooit nog eens van komen. De vraag is alleen: wanneer..?

    Dit was in ieder geval een geslaagde test! :thumb

    Mike
    #488249

    Waarom?

    Dat ziet er zeker geslaagd uit8) Sta je daar nu in de struiken met de onderbroek van Ewout:D

    #488253

    Mike
    Topic starter
    Berichten: 4374

    Hahaha heel scherp:D dat was zijn zwembroek. We waren ook een dagje wezen zwemmen op Centerparks Port Zeelande. was echt om de hoek dus Ideaal!

    Mike
    #487730

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    tof hoor mike,
    ziet er gaaf uit

    #489184

    Mike
    Topic starter
    Berichten: 4374

    Zo, Ook maar weer eens even updaten.

    Met al dat Simonini, Evolution en Reedvalve geweld van tegenwoordig, kan het haast niet anders dan zelf ook maar eens die kant op te duiken.

    Eigenlijk stom dat ik nooit iets nuttigs met dit blok gedaan heb.
    Zie hier:


    Jawel een heuse Evolution carters set. Elektronisch ontstoken:)
    Dit setje hebben mn zwager Batty en ik een jaar of 2 geleden als eens gekocht voor een heel zacht prijsje.

    Afijn, ik zal eerlijk zijn. Ik heb me ook nooit echt verdiept in dit type motorblokken aangezien ik mijn lol altijd al de
    “normale” blokjes haalde. Ik heb dan ook niet echt kaas gegeten van dit type blokjes afstellen.
    Maar goed we zitten hier eenmaal op een Forum waar we mekaar goed kunnen helpen dacht ik zo:D

    Terug naar het blok. Het is dus een Elektronisch ontstoken versie wat ik persoonlijk wel fijn vind:thumb.
    Er zit Op dit moment een Malossi volle krukas in. Even kijken of dit gaat met Polini vario?! ( heb wel es gehoord dat dit lastig is!? ) Anders prop ik er een standaard krukasje in!:) Verder uiteraard de 19mm met W12 gasnaaldje.
    De Cilinder die erop zit is officieel van mn zwager en is een Pinasco Black 46mm die nog bijna niks heeft gelopen.
    Nog even kijken of ik deze ga monteren of dat ik er een Getunde 43mm Polini opzet.

    Bij de Pinasco heb ik op dit moment de blinde poortjes al open geprikt. Enkel nog even afwerken. Ook komen de spoelpoorten en de uitlaatpoort nog aan bod voor een klein Dremel kunstje;)

    Het is de bedoeling uiteindelijk dit blok onder onze Grillo te gooien die al tijden op het programma staat.
    Hier zal ik binnekort eens meer over updaten.

    Tips, ideen en meningen!? Altijd welkom!:thumb

    Mike
    #489186

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Wat heeft er eerder aan cilinder op de carters gezeten? Lijkt wel een Deps bovenpoort in dat grote carterdeel.

    Maar de keuze lijkt mij vrij simpel. De 46mm Pinasco nemen t.o.v. de 43mm Polini. Weer eens wat anders dan waar je normaal mee rijdt. Zeker wanneer je de dremel zijn werk laat doen is er genoeg uit te halen met de Pinasco. Succes en mooi dat jullie met iets anders zoals de Grillo bezig zijn.

    #489188

    Waarom?

    Hey daar is ie dan:thumb Bij de vct zag ik deze elec evo al liggen in de schuur en voeg me ook af Waarom? dit niet gebruikt werd. Wel zou ik gewoon een orgineel vliegwiel pakken en geen pinasco geval. De Pina wieltjes leveren weinig licht en trillen vaak, daarbij rijd een orgineel vliegwiel heerlijk soepel icm vario+46mm en merkbaar meer koppel.

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 329)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.