Mieps Perso

Home Forums Perso’s Projecten Mieps Perso

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Smallride 3 years, 11 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #796001

    Mies Raadgever
    Topic starter
    Berichten: 3

    Zo’n drie maanden geleden kwam er toevallig een citta voorbij op mijn tijdlijn op Facebook. Sindsdien ben ik helemaal in de greep. Zo’n drie weken geleden heb ik er eentje via marktplaats kunnen ophalen!

    Niet in al te goede staat, maar hij liep oke en het leek mij wel een leuk projectje om ‘m stap voor stap op te knappen. Ook al heb ik nul kennis.
    Hier een foto van hoe ik ‘m heb opgehaald, zit aardig wat roest en beschadigingen hier en daar.

    D102110B-94E4-4FDE-A753-868274DB23E8

    Hij komt uit 1987 en diegene waarvan ik ‘m heb gekocht had ‘m 14 jaar geleden gekocht en alleen het kapje bij de koplamp vervangen. Hij trok erg traag op en er zat erg weinig kracht achter. Ook knapte de achter remkabel tijdens het eerste ritje.

    Wat ik wil aanpakken:

    • Remkabels vervangen
    • Gaskabel vervangen
    • Bougie en sproeier nakijken
    • Nieuwe uitlaat (city power)
    • Nieuwe schokbrekers, wit met veren
    • Kappen schoonmaken!
    • Frame wit spuiten
    • Nieuwe stickers plakken
    • Nieuw zadel

    Ik houd deze perso vooral bij voor mijzelf, om stap voor stap het proces bij te houden.
    Lijkt me leuk voor als ie helemaal af is!

    ——– UPDATE 1 ————

    Ik heb de rem en start kabels vervangen. Ook de sproeier en bougie nagekeken en die waren in orde. Alleen een nieuw lucht filtertje er op gezet want daar zat een flink gat in. Op marktplaats een mooie uitlaat op de kop kunnen tikken en die er ook aangehangen. Maakt nu een stuk minder herrie en zit meer power achter!
    Ook de achterveren vervangen en de kappen beetje gepoetst:

    IMG_0991

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 11 months geleden door Mies Raadgever.
    1
    #796005

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Tof ding! Das idd een leuk project. Ik lees dat je de kappen ‘opnieuw’ wil spuiten maar die zijn origineel wit lijkt mij.
    Wat je ook kunt proberen, dat werkt erg goed, is het schoonmaken met waterstof peroxide en UV licht. Spierwit na 24u. Scheelt schuren en spuiten en voorkomt afbladeren na 1 jaar.
    https://www.google.com/amp/s/www.wikihow.com/Remove-Yellow-Stains-from-Plastic%3famp=1

    #796013

    Mies Raadgever
    Topic starter
    Berichten: 3

    Ah wist ik niet!

    Thanks voor de tip, dat ga ik zeker proberen 😀

    #796030

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    EN witte kappen zijn nagenoeg niet meer aan te komen. Dus spuiten zou schennis zijn!
    Ik kan zo wel een aantal mensen op noemen die hun zwarte kappen graag omruilen voor jouw witte als je toch gaat spuiten 😉

    #796033

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Idd! Witte zadelhoes,  kappen, koplamp, tree plankjes en stuurschuim. Allemaal heel zeldzaam in goede staat!
    Witte voor-veering rubbers is nog wel te krijgen, maar thats it naar mijn weten.

    #796056

    Mies Raadgever
    Topic starter
    Berichten: 3

    Thanks voor alle info!
    Nu ga ik zeker de kappen niet overspuiten 😀

    #796244

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Ahh mooi project.
    Leuk deze weer te zien het is een (vage)oude bekende citta.
    Haar broer heeft er ook twee leuke rijdend. en haar andere broer ook nog een paar vespa’s als ik het goed heb.

    Ik ga em volgen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.