This topic contains 381 reacties, has 41 deelnemers, and was last updated by VespaAvanti 15 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
25 maart 2008 om 20:20 #428518
Citta, Citta, Citta:P haha word vet:P
25 maart 2008 om 20:26 #428519Ciao ciao ciao man citta haal je maximaal de 100 maar hahaha :lol
25 maart 2008 om 20:27 #428520Vergezochte suggestie: Zelfbouw-frame?
anders @ citta, minste werk + kleinste wieltjes! (en breedste bandjes)25 maart 2008 om 20:45 #428521Citta! π
25 maart 2008 om 20:48 #428522ik zeg: haal nog een citta zonder kenteken en gooi die simo daar onder, dan heb je een simo citta en een evo citta, is veel vetter vindt ik:P
25 maart 2008 om 20:53 #428525Die vergezochte suggestie is niet zo vergezocht, want zelfs me pa kwam daarmee π Om een mooi buizenframe te lassen en alles.
Niet denken dat ik nog bij paps woon maar hij vind het vooral grappig om te zien dat er zoveel power uit zo lullig blokkie ken komen π Vroeger een befaamt Puch tjoener geweest die ouwe van mij π
Ik heb zitten denken, en het word een SimoCitta en een TourerCiao.
SimoCitta met de Malossi vertanding en Polini vario en volgende week heb ik ook 90mm schijven π
Dan de Evo maar onder de Ciao om lekker te toeren. Moet dan wel een snorCiao zijn :S iemand misschien???
Die moet ik dan nog wel even compleet maken met een Varioset en Malossi vertanding.25 maart 2008 om 21:54 #428533hansieb :
Ciao ciao ciao man citta haal je maximaal de 100 maar hahaha :lolHet tegendeel is al bewezen, 101km/uur:D
En dat was met fucking snorvertanding….:lol (kon nog harder, als we er niet mee gecrashed waren:P)
Waarom zou een citta btw niet hard kunnen? Vanwege zijn kleine wieltje? Jij als scooterfiguur moet toch ook wel weten dat het wiel van een scooter ook niet groter is dan dat van een citta, en die rijden ook met gemak 130+ :pest
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 maart 2008 om 21:57 #428535Mooi gezegd π
Malossi vertanding scheelt me toch een goeie 8 tot 9km/h. Tis een dure 9km/h maar tis hobby π
Scooters zijn er om poep gereden te worden π
Arvid, jij had het over de achterkoppeling verstevigen door middel van ringen er over heen te persen. Is daar een topic over. Ik heb zitten zoeken maar kan niks vinden. Wil wel graag veilig zitten zonder scherven in me nek! π
25 maart 2008 om 22:20 #428537Dat hebben helaas nog niet veel mensen gedaan.
Het werkt als volgt:
– Je spant de achterkoppeling in op een draaibank en draait hem een heeel klein beetje af zodat hij perfect rond en mooi glad is.
– Je meet de 3 verschillende diameters op van de traps toelopende koppeling.
– Je beslist of je 3 losse ringen wilt of 1 grote ring (laatste is lastig)
– Je draait de ringen van staal, deze maak je een fractie kleiner dan de koppeling zelf is. Hoe veel kleiner moet je ff opzoeken ergens met krimppassingen (kan er tegen die tijd wel ff naar kijken)
– Je stookt de ringen flink heet zodat ze uitzetten en om de koppeling heenpassen
– Je laat de ringen afkoelen die dan door een krimppassing moervast op je koppeling zittenDan heb je een stevige koppeling π
Je kunt in plaats van malossi vertanding kun je ook netzoals Tonni je bromklok ombouwen tot varioklok (je moet dan op je pully asje een varioas lassen, om dit recht te krijgen is wel wat kennis en ervaring nodig.)
Je kunt ook netzoals mij een as lassen zodat er een Fox koppeling op past, deze heeft meer variatiemogenlijkheid en daardoor meer snelheid, is steviger, en er zijn veel meer tuningsonderdelen voor te krijgen (verstelbare koppelingen enzo) Het pas maken van een Fox koppeling is Vespa is niet bepaald gemakkenlijk, een verstevigingsring is iets gemakkenlijker realiseerbaar.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 maart 2008 om 22:27 #428538Kijk, hier heb ik wat aan π Mooie uitleg.
Ik ga het kopieren en uitprinten. Neem ik het effe mee naar de zaak samen met het achterkoppelingshuis.(mooi scrabblewoord)
Ik denk dat het wel goed gaat komen. Klinkt niet zo heel ingewikkelt.Een bromklok ombouwen tot varioklok is nog veel idealer ofniet. Die heeft 7,5:1 Dan ga je nog harder, haha.
Ik heb net een lange as verkocht dus helaas.
Ik koop wel gewoon een Malossi set want als ik hier en daar eens zie hoe hard ofdat die Simo deraan trekt. Dan trek je straks alsnog die as in 2en als je aan het rijden bent :SNogmaals bedankt π
25 maart 2008 om 22:43 #428539Breken hoef je je geen zorgen om te maken, dit asje heeft 200km Simonini blok overleeft:
Asje is wel speciaal TIG gelast met RVS toevoegmateriaal om een grote taaiheid te verkrijgen. Werkt(e) prima:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 maart 2008 om 22:52 #428540Dit is de as die je op de Fox koppeling hebt gebruikt zeker? Ziet er wel netjes uit π
Dat lassen is het probleem niet. Die vent kan alles lassen. Alu, rvs. Hij last ook met Argon. Aangezien al ons materiaal (tankwagens + carrosserie) van alu en RVS is zit dat wel goed. Heeft echt leuke lasapparaatjes staan. Maar helaas heeft hij het altijd druk. En neemt altijd flink de tijd voor zijn karwei. Erg secuur.
Ik ga hem zowiezo effe vragen om de koppelingen te versterken en dan zal ik wel subtiel vragen of hij er eens naar wil kijken.26 maart 2008 om 12:13 #428548Krimppassing is 1/650 tot 1/2000ste van de diameter.
Dus je ring moet 1/650 * diameter kleiner zijn dan de koppeling zelf. (of 1/2000* diameter)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 maart 2008 om 12:34 #428549Zer0r0nin :
Vergezochte suggestie: Zelfbouw-frame?
anders @ citta, minste werk + kleinste wieltjes! (en breedste bandjes)batavus vouwfiets kopen π eigenbouw bruggetje maken.
+
16pk?!
26 maart 2008 om 13:26 #428555@arvidw: ik heb me ook een krimpbandje gemaakt voor over mijn achterkoppeling. gewoon 1 ring had ik gemaakt en die over het middelste trapje zeg maar.. was best makkelijk te maken en ik voel me ook veilig op m`n ciao.
want durfde het gas niet meer open te trekken met vario omdat me toen een achterkoppeling om de oren is gevlogen. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.