Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

Home Forums Perso’s Projecten Michel’s SimoCitta & Kawasaki AR50

This topic contains 381 reacties, has 41 deelnemers, and was last updated by VespaAvanti 15 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 382)
  • Gebruiker
  • #428518

    -Roy-
    Bijdrager
    Berichten: 300

    Citta, Citta, Citta:P haha word vet:P

    #428519

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Ciao ciao ciao man citta haal je maximaal de 100 maar hahaha :lol

    #428520

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Vergezochte suggestie: Zelfbouw-frame?
    anders @ citta, minste werk + kleinste wieltjes! (en breedste bandjes)

    #428521

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    Citta! πŸ˜€

    #428522

    Ziggys91
    Bijdrager
    Berichten: 274

    ik zeg: haal nog een citta zonder kenteken en gooi die simo daar onder, dan heb je een simo citta en een evo citta, is veel vetter vindt ik:P

    #428525

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    Die vergezochte suggestie is niet zo vergezocht, want zelfs me pa kwam daarmee πŸ˜› Om een mooi buizenframe te lassen en alles.

    Niet denken dat ik nog bij paps woon maar hij vind het vooral grappig om te zien dat er zoveel power uit zo lullig blokkie ken komen πŸ˜› Vroeger een befaamt Puch tjoener geweest die ouwe van mij πŸ˜€

    Ik heb zitten denken, en het word een SimoCitta en een TourerCiao.
    SimoCitta met de Malossi vertanding en Polini vario en volgende week heb ik ook 90mm schijven πŸ˜›
    Dan de Evo maar onder de Ciao om lekker te toeren. Moet dan wel een snorCiao zijn :S iemand misschien???
    Die moet ik dan nog wel even compleet maken met een Varioset en Malossi vertanding.

    #428533

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    hansieb :
    Ciao ciao ciao man citta haal je maximaal de 100 maar hahaha :lol

    Het tegendeel is al bewezen, 101km/uur:D

    En dat was met fucking snorvertanding….:lol (kon nog harder, als we er niet mee gecrashed waren:P)

    Waarom zou een citta btw niet hard kunnen? Vanwege zijn kleine wieltje? Jij als scooterfiguur moet toch ook wel weten dat het wiel van een scooter ook niet groter is dan dat van een citta, en die rijden ook met gemak 130+ :pest

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #428535

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    Mooi gezegd πŸ˜›

    Malossi vertanding scheelt me toch een goeie 8 tot 9km/h. Tis een dure 9km/h maar tis hobby πŸ˜‰

    Scooters zijn er om poep gereden te worden πŸ˜€

    Arvid, jij had het over de achterkoppeling verstevigen door middel van ringen er over heen te persen. Is daar een topic over. Ik heb zitten zoeken maar kan niks vinden. Wil wel graag veilig zitten zonder scherven in me nek! πŸ˜‰

    #428537

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Dat hebben helaas nog niet veel mensen gedaan.

    Het werkt als volgt:
    – Je spant de achterkoppeling in op een draaibank en draait hem een heeel klein beetje af zodat hij perfect rond en mooi glad is.
    – Je meet de 3 verschillende diameters op van de traps toelopende koppeling.
    – Je beslist of je 3 losse ringen wilt of 1 grote ring (laatste is lastig)
    – Je draait de ringen van staal, deze maak je een fractie kleiner dan de koppeling zelf is. Hoe veel kleiner moet je ff opzoeken ergens met krimppassingen (kan er tegen die tijd wel ff naar kijken)
    – Je stookt de ringen flink heet zodat ze uitzetten en om de koppeling heenpassen
    – Je laat de ringen afkoelen die dan door een krimppassing moervast op je koppeling zitten

    Dan heb je een stevige koppeling πŸ™‚

    Je kunt in plaats van malossi vertanding kun je ook netzoals Tonni je bromklok ombouwen tot varioklok (je moet dan op je pully asje een varioas lassen, om dit recht te krijgen is wel wat kennis en ervaring nodig.)

    Je kunt ook netzoals mij een as lassen zodat er een Fox koppeling op past, deze heeft meer variatiemogenlijkheid en daardoor meer snelheid, is steviger, en er zijn veel meer tuningsonderdelen voor te krijgen (verstelbare koppelingen enzo) Het pas maken van een Fox koppeling is Vespa is niet bepaald gemakkenlijk, een verstevigingsring is iets gemakkenlijker realiseerbaar.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #428538

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    Kijk, hier heb ik wat aan πŸ˜‰ Mooie uitleg.

    Ik ga het kopieren en uitprinten. Neem ik het effe mee naar de zaak samen met het achterkoppelingshuis.(mooi scrabblewoord)
    Ik denk dat het wel goed gaat komen. Klinkt niet zo heel ingewikkelt.

    Een bromklok ombouwen tot varioklok is nog veel idealer ofniet. Die heeft 7,5:1 Dan ga je nog harder, haha.
    Ik heb net een lange as verkocht dus helaas.
    Ik koop wel gewoon een Malossi set want als ik hier en daar eens zie hoe hard ofdat die Simo deraan trekt. Dan trek je straks alsnog die as in 2en als je aan het rijden bent :S

    Nogmaals bedankt πŸ˜€

    #428539

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Breken hoef je je geen zorgen om te maken, dit asje heeft 200km Simonini blok overleeft:

    Asje is wel speciaal TIG gelast met RVS toevoegmateriaal om een grote taaiheid te verkrijgen. Werkt(e) prima:D

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #428540

    Michel
    Topic starter
    Berichten: 1138

    Dit is de as die je op de Fox koppeling hebt gebruikt zeker? Ziet er wel netjes uit πŸ˜‰

    Dat lassen is het probleem niet. Die vent kan alles lassen. Alu, rvs. Hij last ook met Argon. Aangezien al ons materiaal (tankwagens + carrosserie) van alu en RVS is zit dat wel goed. Heeft echt leuke lasapparaatjes staan. Maar helaas heeft hij het altijd druk. En neemt altijd flink de tijd voor zijn karwei. Erg secuur.
    Ik ga hem zowiezo effe vragen om de koppelingen te versterken en dan zal ik wel subtiel vragen of hij er eens naar wil kijken.

    #428548

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Krimppassing is 1/650 tot 1/2000ste van de diameter.

    Dus je ring moet 1/650 * diameter kleiner zijn dan de koppeling zelf. (of 1/2000* diameter)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #428549

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Zer0r0nin :
    Vergezochte suggestie: Zelfbouw-frame?
    anders @ citta, minste werk + kleinste wieltjes! (en breedste bandjes)

    batavus vouwfiets kopen πŸ˜€ eigenbouw bruggetje maken.

    +

    16pk?!

    #428555

    Tim
    Bijdrager
    Berichten: 598

    @arvidw: ik heb me ook een krimpbandje gemaakt voor over mijn achterkoppeling. gewoon 1 ring had ik gemaakt en die over het middelste trapje zeg maar.. was best makkelijk te maken en ik voel me ook veilig op m`n ciao.
    want durfde het gas niet meer open te trekken met vario omdat me toen een achterkoppeling om de oren is gevlogen.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 382)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.