Meningen over framenummer zelf maken.

Home Forums Algemeen Framenummers Meningen over framenummer zelf maken.

This topic contains 6 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by JoeriH 10 years, 4 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #167311

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7342

    Ik denk dat ik een beetje naar de bekende weg vraag maar toch wil ik graag jullie mening hier over horen.

    Ik wil mijn frame opnieuw coaten, maar wil eigenlijk mijn framenummer niet afplakken omdat ik niet in mijn nieuwe kleur een “open” stuk wil hebben voor mijn frame nummer puur qua looks.
    Hierdoor zal het framenummer dus niet meer leesbaar zijn.

    Op de verzekeringspapieren staat dat het framenummer zich op het frame bevind, maar als ik een Aluminium plaatje op mijn frame bevestig d.m.v. popnagels en hier het nummer op overneem, zal dit dan nog steeds rechtsgeldig zijn?

    Ik rijd alleen hobby matig in rustige dorpjes dus de kans op aanhouden is ook kleiner dan dagelijks gebruik in een grote stad, en heb bij de keren dat ik aangehouden ben nog nooit mijn frame nummer moeten laten zien.

    ik heb toegang tot CNC bewerkings machines dus kan dit plaatje netjes maken, geen geknoei met slagletters o.i.d.

    Ik zal me er niet zo heel erg druk over maken. Ikzelf heb namelijk 1 Ciao waarbij het framenummer is afgeplakt en vervolgens gepoedergecoat. Tape is blijven zitten en door dit poedercoating proces een geheel geworden. Mocht de politie je aahouden is het ten eerste de vraag of ze wel je framenummer checken tegenwoordig. Vaak doen ze alleen het kenteken is mijn ervaring. De keer dat ze graag mijn nummer wilden zien. En ik hierop antwoorde of ze een mesje bij zich hadden. Mocht ik al weer door.

    Tevens is het de RDW zelf die ook framenummers hersteld. Heb je de mogelijkheid sla je het framenummer na het poedercoaten er weer dikker in.

    #173724

    EJ
    Bijdrager
    Berichten: 235

    Ik zou het niet doen. Als ze je een keer aanhouden en ze willen je framenummer zien dan kun jij niet aantonen dat dit het echt framenummer is. Want zo zou iedere gestolen brommer gewoon op straat kunnen rijden zonder dat de politie ziet dat deze gestolen is.

    #175380

    demmer
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Van de vier keer dat ik op een rollerbank heb gestaan, is er één keer om mijn framenummer gevraagd. Deze was moeilijk te zien, omdat hierover een laklaag zat. Ik moest echt met een schroevendraaier (van hun) de lak wegkrabben totdat ze het framenummer konden lezen. Maar dit was dan ook in mijn middelbare school periode. Tegenwoordig rijdt ik af en toe op mijn brommer en ben ik ook al 3/4 jaar niet meer aangehouden.

    #175381

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Toen ik laatst een rollerbank tegen kwam wouden ze het nummer wel zien.
    Ik had deze echter niet afgeplakt voor het spuiten, en deze was dus moeilijk te lezen.
    Hier werd echter niet moeilijk over gedaan, zolang je de nummers maar een beetje kan zien.

    #174358

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    Zelf had ik ook al aan het “gestolen brommer principe” gedacht en ook aan meerdere brommers op 1 kenteken/framenummer zodat je maar voor 1 brommer betaald, kwestie van kentekenplaat vervangen.

    Het idee van Martino vind ik wel goed bedacht, afplakken en stickertje gewoon laten zitten zodat het 1 geheel lijkt en zodra er politie o.i.d. bij komt kijken kun je het alsnog aantonen.

    Echter vind ik het wel krom op de papieren staan, namelijk Framenummer bevind zich op het frame.
    Er word niet naar een specifieke plaats op de brommer gewezen.
    Als er dus een plaatje, net zoals ik al had aangegeven, op de brommer zit met framenummer ben je volgens de papieren dus wel correct bezig.
    Ook denk ik dat niet iedere Politie agent weet waar bij een Vespa Ciao het framenummer zich bevind en als je een enigszins betrouwbaar verhaal kan ophangen je er wel mee weg zou kunnen komen.

    Ook dacht ik dat er oudere brommers dit principe ook hadden (zie onderstaand) Correct me if i’m wrong

    En nog even voor de duidelijkheid, het is voor mij natuurlijk geen probleem om mijn framenummer gewoon af te plakken, maar ben gewoon nieuwsgierig in jullie meningen en ervaringen hierin.

    #174891

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Tegenwoordig is de kans dat ze je framenummer gaan checken ZO klein dat ik me er niet druk om zou maken.
    Wanneer ze het wel controleren is als hij ingenomen wordt thats all ben nu al meermaals staande gehouden en de agent heeft never te nooit gevraagd.

    #174661

    mixert
    Bijdrager
    Berichten: 90

    Je kan ook bij de RDW een verzoek indienen om je framenummer te verplaatsen(kost 90 euro geloof ik). Probleem met een aluminium plaatje is dat je framenummer onlosmakelijk verbonden moet worden met je frame. Popnagels vallen daar niet onder. Het plaatje in de afbeelding hierboven is een typeplaatje, deze mag wel vastzitten met popnagels. Naast een typeplaatje moet elk voertuig met kenteken ook een ingeslagen framenummer hebben. Zelf naderhand nummers duidelijker maken of opnieuw inslaan word ook niet geaccepteerd door de RDW. Het formaat slagletter en ook het lettertype dat de RDW gebruikt is ook niet verkrijgbaar voor particulieren. Ruikt de politie onraad, dan zullen ze je naar de RDW sturen voor een identiteits onderzoek van je frame. Daar zullen ze als je er zelf aan gekloot hebt, in ieder geval je kentekenpapieren afnemen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.