Meningen en ervaringen gasnaalden 19mm carbarateur ?

Home Forums Techniek Afstellen Meningen en ervaringen gasnaalden 19mm carbarateur ?

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Crullie 6 years geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #752770

    CITTADARAH
    Topic starter
    Berichten: 362

    Ik start dit Topic omdat ik graag de verschillen wil weten van de gasnaalden en hun prestaties. (Wat doet welke?)
    Ik heb 3 verschillende gasnaalden uit 3 verschillende carbarateurs gevist. 2 PoliniEvo carbarateurs en 1 malossi carbarateur 
    Van L naar R
    w9 w4 en w12

    #753209

    Waarom?
    Bijdrager
    Berichten: 25

    De gasnaald regelt de hoeveelheid benzine die in de luchtstroom wordt meegenomen. Een scherpe naald geeft een rijker mengsel dan een stompe. Door de clip op de naald te verstellen kan je hoeveelheid benzine afregelen.

    Van stationair tot half gas hebben onze Vespa’s moeite met het verwerken van een rijk mengsel. Daarom stelt een scherpe naald vaak lastig af met een boel moaap en gesputter als gevolg.

    Ik heb goede ervaringen met een W7 naald en de clip helemaal boven. Hiermee stelde ik eigenlijk al m’n blokjes af. Zo loopt het meestal mooi stationair zonder dat het verdrinkt in het mengsel zodra je wil wegrijden bij het stoplicht. Ook als je het gas ineens vol opendraait komt het lekker snel op gang zonder al teveel gesnorkel uit de carburateur.

    Van de drie gasnaalden op de foto zou de w12 mijn voorkeur hebben en de clip precies zoals deze nu zit.

    #754189

    CITTADARAH
    Topic starter
    Berichten: 362

    Super duidelijk. Denk ik zo 👌🏾

    #754243

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Super duidelijk. Denk ik zo
    Echt wel  😀   Mag van mij een lijstje omheen.  😛

    TICKLING BARN
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.