Martijns GT3 Racing Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Martijns GT3 Racing Ciao

This topic contains 449 reacties, has 82 deelnemers, and was last updated by Martijnvanheerde 14 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 450)
  • Gebruiker
  • #266619

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Dat heb ik wel gedaan….. Hoe zou het anders moeten?

    #266746

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Heb ff voor je een schetsje gemaakt:

    Het gaat namelijk niet om de groote van het gat (wat bij deze tekening dus 28*26 is) maar het gaat om de doorlaat die het geopende membraam geeft.

    Je moet het oppervlakte van de voorkant en zeikanten bij elkaar optellen, de klepjes buigen natuurlijk beetje krom (bijna exponentiel) en dat is lastig uit te rekenen. Zie je de zeikant als een driehoek dan is het veel gemakkelijker.

    Oppervlakte van de doorlaat van dit membraam is dus:
    (26*7) + (0,5*28*7) + (0,5*28*7) = 378mm^2 = 22mm carb

    Dit terwijl het gat van 28*26mm een 30mm carb aangaf, daarom is het bijbuigen van reedstops ook soms nuttig aangezien de effectieve doorlaat daarvan echt flink groter wordt (mits klepjes ver genoeg mee willen buigen)

    (met een 2kleps membraam met 2 kleppen heel dicht naast elkaar kun je trouwens niet 4x de zeikant nemen aangezien er namelijk geen plek is om de lucht weg te leiden)

    Natuurlijk is deze berekening ook niet helemaal waterdicht maar het geeft een betere indicatie dan de groote van het gat.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #266636

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    de oppervlakte kun je inderdaad bereken met pie/4 x d2

    voor beeld van arvad: 378mm2 —> 3,1415/4 x d2=378 –> d2=378 / (3.1415/4) d=21.05mm

    Alleen zit je membraam vaak ook nog in een huis, dus eigenlijk moet je een correctie factor toepassen op de zijkant.

    Ik zou gewoon alleen de voorkant als uitgangspunt pakken. dan zit je redelijk goed

    Wat een nadeel aan jouw setup is, is de haakse bocht. Dit heeft een behoorlijke weerstand en dit moet je eigenlijk zo vloeiend mogelijk houden. Ik werk zelf in de installatie techniek en we proberen zoveel mogelijk haakse bochten te vermijden. Dit scheelt enorm.

    Bij mijn eigen setup kan ik het verschil nu ook goed merken. De 2 haakse bochten zijn eruit en het motortje pakt veeel beter op.

    #274802

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Ok ik zal eens gaan rekenen. Mede daarom wil ik gewoon een klein recht buisje als spruitstuk. Deze is te lang en met een haakse bocht.

    #267370

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Ik weet niet of het klopt maar ik kom op hetzelfde als Arvid uit. Met de volgende berekening:

    (17,60*11,80) + (0,5*14,50*11,80) + (0,5*14,50*11,80)= 378,78? Mijn membraam gaat wel verder open maar het klopt niet denk ik.

    Zo ziet het er nu uit dus, heb net het spijltje weggehaald. Alleen het plaatje dekt niet genoeg af en schiet dus naar binnen, hier moet nog een andere op.

    Iemand een idee wat voor carburateur er max op kan?

    #274869

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Heb zo goed als zeker een KitRacing gekocht van Mike:D Deze wil ik op mijn blok zetten om te kijken of hij snel is:thumb Heb waarschijnlijk ook een vespa si gekocht. Verder wil ik nog een variokitje en een Calibrata kopen:D Lekker bezig weer dus:P Binnenkort vast wel een update;)

    #274871

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Calibrata kopen ? ik dacht dat je zelf zo mooi uitlaatjes kon bakken.

    Trouwens respect voor je ciaotje op de meeting zag die er goed uit! Op mijn 13e speelde ik buiten en bouwde ik hutjes 😀 bij wijze van spreken.

    #274873

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Nou zo mooi kan ik ook niet bakken, ik kan bakken meer niet:D Haha dankje!

    #267483

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Zo heb gister het blok maar eens uit elkaar getrokken:con
    Hij liep niet echt lekker. Binnen in het blok allemaal vage rotzooi. De KitRacing komt deze week wel een keertje binnen. Wat ik nog wil doen voor hij weer in elkaar kan:
    Volle wangen krukas
    19mm spruitstuk zelfbouw
    PHBG carburateur
    Gewone inlaat goed dichtmaken met een stalen busje
    Vario
    En een Calibrata
    En dan vlammen natuurlijk=)

    Doos met pretspul


    Net gewassen.

    #274916

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Update
    Heb vandaag de voorvork verlaagd.
    Het is supermooi alleen het probleem is dat hij nu niet meer veert:P

    Hij is onderaan te breed, morgen beetje afslijpen en dan zou het het moeten doen.

    Foto’s:




    Morgen komen de KitRacing en m’n nieuwe schoenen binnen:D

    #274917

    Poelll13
    Bijdrager
    Berichten: 541

    Ik vind m echt strak nu, alleen zou ik naar mijn smaak een korter stuur erop zetten voor die iets gestroomlijndere look.

    maarja, evengoed al erg laag =)

    #274918

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Dankje. Heb vandaag ook een mooi gat in de zijkap gemaakt voor de carburateur. Ben de choke ingang van het voetenplankje aan het weg epoxien:D Het lukt alleen nog niet zo best…. Nog even plastic primer halen en mooi zwart spuiten.

    #274919

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    maar als je vering inzakt komtie dan niet tegen je wiel aan? lijkt me namelijk niet zo fijn als je 70+ rijdt..

    #274920

    Martijnvanheerde
    Topic starter
    Berichten: 2227

    Nee dat gebeurt niet. Op de foto kan hij nog 1 cm of wat inzakken;)

    #274921

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Ziet er erg strak uit martijn!
    (maar dat stuurtje doet het em niet:P)

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 450)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.