Marco's Vespa collectie (PoliniCiao)

Home Forums Perso’s Collecties Marco's Vespa collectie (PoliniCiao)

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by PoliniCiao 3 years, 4 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #799425

    PoliniCiao
    Topic starter
    Berichten: 1400

    Na een afwezigheid van meer dan 10 jaar ben ik sinds kort weer terug op dit forum. Van mijn 16e tot 19e heb ik altijd Vespa’s gehad maar toen ik overstapte naar auto’s en motoren heb ik mijn brommers en onderdelen verkocht. Dit was mijn perso destijds: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/poliniciaos-perso/

    Rond mijn 25e heb ik weer een Ciao gekocht uit 1979 en deze iets sneller gemaakt. Af en toe reed ik er voor de lol een rondje op of sleutelde ik er wat aan. Eind vorig jaar is mijn interesse in Vespa’s echter weer aangewakkerd geworden nadat mijn broertje een paar oldtimer Ciao’s gekocht heeft, dat leek mij ook wel wat.

    Inmiddels heb ik de volgende brommers in mijn collectie:

    Vespa Ciao 1979 met rode strepen. Dit is mijn ‘project’ brommer. Er zitten momenteel 14 spaaks in uit een CBA, 16 inch achter en 17 inch voor. Met voor en achter Moparts racing lagers en nieuwe bandjes.
    De setup op dit moment is:
    -46,5 Malossi cilinder met 46,5 Malossi kop
    -CP Polini Speedengine
    -Bewerkte originele brom krukas
    -Afgedraaid CP vliegwiel
    -Moparts racing spruitstuk
    -16/16 SHA Dellorto
    -Polini Top one

    Mijn plan is om er binnenkort vario op te maken, ik heb nog een set liggen met Malossi voorvario maar moet nog wat delen bestellen (snaar, trekveren, drukveer, rolletjes).



    -90’s Ciao P. Deze is helemaal origineel en nog in zeer nette staat. Ik heb hem een paar weken geleden hier in het dorp gekocht. Sinds de invoering van het bromfietskenteken in 2004 heeft hij stil gestaan. Ik ben van plan om hem binnenkort op kenteken te zetten en daarna wat subtiele veranderingen aan te brengen.



    -1989 Superbravo met geel kenteken.
    Deze heb ik een tijdje geleden gekocht maar nog niet veel mee gedaan. Ik heb inmiddels een ander stuur gekocht en andere schakelaars omdat dit stuur roest en een schakelaar gebarsten is. Verder moet hij nog goed gepoetst worden en de uitlaat even opnieuw gespoten worden etc.


    -1969 Ciao C7 geel kenteken.
    Deze Ciao is gerestaureerd, helemaal origineel en in nieuwstaat.



    -Ciao C9 1969
    Deze heb ik een paar weken geleden gekocht in Duitsland. Toen ik hem tegenkwam moest ik hem hebben zodat ik een setje heb met mijn witte 1969 C7. Het is een 25km/h versie en heeft in totaal 1500km gereden. Alle papieren zaten er bij zoals de factuur toen hij nieuw verkocht is, instructieboekje, beurtenboekje etc. Momenteel ben ik wat onderdelen aan het zoeken om hem compleet te maken, ik heb al een treeplankje bemachtigd via Bas hier op het forum. Vervolgens moet hij flink gepoets worden, motorisch nagekeken worden en daarna ga ik hem op kenteken zetten.






    Naast deze Italianen rijd ik ook nog een Ducati 1199.
    Ik zal af en toe hier een update posten over mijn brommers of als ik weer iets nieuws gekocht heb.

    #799439

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    gave collectie zo Marco! Zaten de zijkappen nog bij de witte c9 of? Ik krijg spontaan een dejavu met mijn oude witte😂 gaaf ding! Als je die goed poets komt er heel wat moois onderweg weet ik zeker!

    #799462

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Leuke collectie.

    Kun je eens een closup foto van de remtrommel in het CBA wiel maken?

    #799471

    PoliniCiao
    Topic starter
    Berichten: 1400

    Dankjewel Bas! Ja, er zaten wel zijkappen bij, echter ontbreken helaas 2 bevestigings ‘boutjes’.

    @daniello: Volgens mij is het de rempot van een 4 spaaks voorvelg. Maar dat weet ik niet zeker, ik heb destijds de velg meegenomen naar mijn broer en daar rempotten uit een bak getest tot eentje paste in mijn velg en mijn vork. Ik zal binnenkort een closeup foto maken.

    #799491

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    @poliniciao

    Is goed, ben benieuwd.

    #799498

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Leuke collectie! Mooi dat je onze producten gebruikt 🙂

    #799505

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    Met een beetje speurwerk vind je die nog wel.
    gooi wel even een lijntje uit. Korte of lange? Bij de tank zijn korter als de rest. Wel belangrijk om te weten😁

    #799519

    PoliniCiao
    Topic starter
    Berichten: 1400

    @Fredzz: Jij bedankt voor het meedenken! Jullie maken mooie delen!

    @bas23: 1 lange en 1 korte ontbreken nog.

    #799642

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    @Fredzz: Jij bedankt voor het meedenken! Jullie maken mooie delen! @bas23: 1 lange en 1 korte ontbreken nog.

    ben er mee bezig, je hoort van mij😎

    #804653

    PoliniCiao
    Topic starter
    Berichten: 1400

    Het is weer eens tijd voor een update.

    Ik heb de Superbravo verkocht omdat dit toch niet helemaal mijn ding bleek te zijn. Er voor in de plaats is onderstaande Citta gekomen. Deze heb ik gekocht als niet afgemaakt project, het frame was net wit gecoat en daarna is het project gestrand bij de oude eigenaar. Ik heb er een aantal rode delen bij gekocht en rode stickers geplakt. Motorisch zit er een origineel kickstart blok onder met 13/13, Leo krul en Malossi Multivar vario met Malossi veren in de 100mm koppeling. Momenteel rijd ik met zwarte Bravo kappen om de vario te laten passen, deze moet ik nog wit spuiten. Verder heb ik nog een koplamp roostertje liggen wat ik nog rood moet spuiten en dan kan monteren. Voor de rest heb ik er niet veel plannen mee, dit is het brommertje wat ik pak als ik even hier ergens in de buurt moet zijn en niet met de auto wil gaan.


    Ook heb ik nog een nieuwe Ciao er bij: Een 90s Ciao P in het zwart. Hier ga ik een project pagina voor beginnen aangezien deze een flinke metamorfose gaat ondergaan deze winter. Ik heb hem gekocht zoals op de foto met een origineel elektronisch blok, 12/12 en de nieuwe versie van de Proma Circuit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.