Malossi vario snaar

Home Forums Mening & ervaring Vario Malossi vario snaar

This topic contains 13 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by ritze 4 years, 9 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #149027

    TimoO_
    Topic starter
    Berichten: 3977

    Post hier je meningen over de Malossi V-snaar voor vario!

    Om te beginnen zijn mijn meningen niet al te goed, hij slipt redelijk veel onder het rijden. Het starten is al helemaal een feest, ik moet (serieus) 300 meter lopen zodat de snaar warm wordt en dan kan ik proberen of hij een paar plopjes wilt maken, en m’n brommer start echtwel snel! Bovendien verslijt hij ook redelijk snel.

    Al met al zeg ik dus, Gates snaar kopen. De Malossi is veel te dun.

    #154791

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Mooi snaartje als je ze om de 200 km wilt vervangen. :(( Ik ken ook het probleem van het snelle slijten. De eerste 100km niet erg veel aan de hand, maar daarna slipte de nieuwe snaar al veel door. Waardoor je inderdaad een goede conditie gaat opbouwen tijdens het starten. Dit heb ik nog enigsinds kunnen verhelpen/uitstellen door het blok wat naar voren te plaatsen.
    Toch was dit al snel weer een probleem. Ook topte de brommer 7km/h minder dan met een splinternieuwe malossi-snaar.

    Ik sluit mij dus helemaal aan bij TimoO_ met de toevoeging dat alles al beter is dan een Malossi…

    #154830

    dihagie
    Bijdrager
    Berichten: 149

    Ook ik heb laatst een nieuw snaartje van malossi gekocht, helaas valt hij nu zo’n beetje uit elkaar.
    hij slijt enorm snel waardoor hij veel ste slap staat, mijn blok kan helaas niet verder naar voren waardoor ’t dus ook een tijdje rennen is voordat ik mijn brom gestart krijg.

    tijd om iets anders te zoeken dus.

    #154831

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    ik wil me graag aansluiten bij het slijtverhaal. na dit gelezen te hebben heb ik het maar eens gechect, en idd: 110 km later is ie niet echt meer in top conditie.

    #154832

    19roland70
    Bijdrager
    Berichten: 93

    Bij mij zit er achter de kap een berg zwart stof van de snaar en het starten word al moeilijker na 300km terwijl ie vroeger na 2m al startte

    #154829

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    ook valt het me op dat deze snaar nogal stinkt na een potje lekker gassen…

    #154833

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    meest grote rotzooi die malossi heeft geproduceerd(in mijn ogen dan).
    het bestaat wel uit goede componenten alleen je ziet de snaar al rafelen na het eerste rondje wat je rijdt.
    daarbij is de si versie net iets te lang waardoor je een slippende snaar krijgt,
    zelfs met het blok helemaal naar voren!
    ik ga alleen nog maar voor orginele snaartjes of een gates snaar(als reserve).

    #154834

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Ik heb totaal nog geen last van de slijtage problemen, zelfs na een stuk met een zo goed als vastgelopen halfpoelie was er niets mis mee, terwijl ik al een slijtspoor in mijn vario had.
    Ik vervang de snaar misschien eens per jaar..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #788648

    Smitthers
    Bijdrager
    Berichten: 76

    Van de week de snaar gehaald voor m’n Vespa Si, heb alleen het idee dat hij te kort is. Snaar ligt met standaard Vario al een centimeter naar binnen achter. Zonder te rijden. Kan niet de bedoeling zijn.

    #788651

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat is idd niet goed. Hij moet bovenin de schijven liggen en dan net strak genoeg zodat je hem nog zonder slippen kan aanduwen.
    Wellicht dat je nu een bravo/citta snaar hebt.

    Ik zal zelf ook nog even mijn bevindingen doen qua malossi snaar, want rijd ook al langere tijd vario.
    Mijn 1e snaar (malossi) heeft het zeker een goeie 2500km uit gehouden voordat ie pang zei.
    En heb nu alweer een paar 100km met de nieuwe erop zitten en ook weer zonder verdere problemen.
    Enige wat ik wel weet (na advies van andere vario rijders). Is dat een nieuwe snaar na montage vrij veel slip heeft en dat je dit er rustig uit moet rijden ipv meteen vol gas.
    Je moet de snaar dus even een soort van inrijden :mrgreen: (+- 10km)

    #788656

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik heb dit probleem ook gehad, ik heb het toen opgelost door een paar 90 schijven te monteren. Volgens mij is de snaar (of wellicht sommige ervan) gewoon iets te kort?

    Na montage moet je goed kijken of de snaar de schijven bij stilstand niet uit elkaar drukt, dan is het goed.

    #788661

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Aah kijk, toevallig gisteren ook zo een snaar erop gelegd, wat viel op: snaar lijkt breder te zijn en zit klem tussen de half pulleys, dus slijten als een malle, de snaar is ook veel minder diep dan de Gates snaar. En er lijkt minder spanning op te staan dan bij de gates snaar.
    Ook merk ik meer mechanisch gerammel en het voelt raar aan. Dus morgen maar weer de ouwe snaar erop. Iemand interesse in een zo goed als nieuw malossie snaartje?? Haha

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #788662

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ja ik wil hem wel :mrgreen:
    Ik heb namelijk geen slechte ervaring (qua slijten) met Malossi snaren.
    Maar heb daarin tegen ook nog niet met wat anders gereden.

    #788747

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Nja ik heb nu toch wel een verschil gemerkt, minder mechanische trillingen maar het starten is ook meteen een stuk minder, ik denk toch dat ik bij m’n ori snaartje blijf en dat ding laat liggen voor het geval dat, de gates snaar wat er nu op zit heeft al dik 4k km gelopen, hij begint wel gaar te gaan nu, scheurtjes en afgebroken tanden enzo maar geen slechte snaar geweest

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.